Beter luisteren? Dan zijn wij het niet echt eens over wat rasisme is. Dit heeft vrij weinig met een rassenkwestie te maken, maar meer over de normen en waarden die wij in dit land hanteren. Ik vind het een goede zaak om sowieso politiek dit punt van Wilders te hanteren. Een cultuur waarbij samensmelting van kerk en staat als goed wordt gezien zie ik als een bedreiging voor alles wat Nederland maakt wat het is.
Over dit punt worden we het toch niet eens, aangezien jullie alles wat de uitbreiding van de islam (iedereen snapt dat hij daarom deze wet wilt invoeren)in de weg staat meteen zien als iets verschrikkelijks en ik het zie als gezond verstand.
En voor Rikkel, jij vind 3 zetels voor een nieuwe partij niet veel? Dat zijn erg veel Nederlanders hoor. En ookal kan hij daarmee niet deze keer meeregeren zullen andere partijen wel realiseren dat er punten zijn in zijn programma waar zelfs nog meer mensen achter staan. En dat weegt echt wel mee bij het opstellen voor volgende verkiezingsprogrammas...
Ik sta bijvoorbeeld echt niet achter iemand als Jan Marijnissen, maar ook hij zorgt er voor dat grote partijen wakker blijven en alleen daarom al ben ik blij dat er kleinere partijen zijn met een grote bek en ben ik tegen een tweepartijenstelsel wat de laatste tijd veel geopperd wordt.
Daarnaast vind ik het makkelijk op te roepen dat hij niets waarmaakt. Iedere nieuwe partij zal daar last van hebben aangezien ze nog niet de middelen en invloed hebben die de grote partijen hebben. Maar is dat een rede om er meteen maar helemaal mee te stoppen. Om Rutten te citeren: "stilstaand water gaat stinken', deze kleine partijen komen voort uit nood doordat grote partijen niet luisteren naar wat er in de samenleving speelt. Ze zorgen er iig voor dat er verandering komt, kunnen we het daar dan iig over eens zijn??
Laatst bewerkt: 14 sep 2006