1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tweede Kamerverkiezingen 22 November 2006

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mars15, 13 sep 2006.

1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    ach niet alleen wilders.. Verdonk mag ook in dat rijtje. Met als verschil dat zij ook al is ze geen lijsttrekker een grote partij moet vertegenwoordigen, waar Wilders eigenlijk alleen zichzelf vertegenwoordigd (hij heeft nou niet dat je zegt echt een grote achterban) Maar denkt men nou werkelijk dat als Verdonk een 1mans partijtje had gevormt, of geen deel uitmaakte van zo`n grote als de vvd werkelijk met een programma was gekomen dat zich niet alleen focused op populistisch geschreeuw over "recht door zee" en een hard beleid tov vluchtelingen/allochtonen etc. (Iets wat eigenlijk het enige is waar iemand als Wilders maar "bezig" mee blijft).

Face it het hele strengere beleid rondom autochtonen is oppeens een huge punt geworden na Fortuyn en het succes wat hij er mee had. Toegegeven het is schijnbaar iets wat heerst onder mensen en we kiezen de "volksvertegenwoordiging" Maar politiek etc bestaat uit meer dan alleen maar een hard beleid rondom vluchtelingen/allochtonen etc

2. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Mja wat jij nou in feite zegt kan ik ook over Wouter Bos zeggen die met zijn programma met de meest onmogelijke dingen komt. Waarbij hij dan als verklaring geeft het is mogelijk als het volk het wil. In mijn ogen gaat Nederland als Wouter Bos aan de macht komt weer een flinke schuld opbouwen.

Daarnaast ben ik het wel ermee een dat Wilders totaal geen inhoud heeft en telkens maar hetzelfde blijft roepen. Toch vind ik dit bij Verdonk niet het geval, ze is niet voor een harder beleid zoals jij zegt, maar voor een beleid waarbij elke allochtoon die naar Nederland wil komen gelijk moet worden behandelt in rechten. Daarnaast vind ik Verdonk toch meer inhoud hebben dan meneer Wilders.

3. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Ik had wel meteen dat soort antwoorden van jou (ego) en rikkel verwacht, alleen je eigen linkse mening er overheen pleuren. ;) Ik stem persoonlijk niet op Wilders omdat hij een breed en goed dekkend plan heeft maar omdat hij taboes doorbreekt die niemand durft aan te pakken en die naar mijn mening wel eens bij de naam genoemd mogen worden. Het gaat mij er om dat als andere partijen zien dat hij toch een hoop stemmen krijgt ze gaan inzien dat er toch een achterban voor is en dat zal altijd meewegen in de punten voor volgende verkiezingen (om deze reden vind ik dan ook dat we nooit naar zon 2 partijen stelsel moeten, de hete adem in de nek van kleine partijen heeft zeker zijn functie).

En mensen die zeggen dat niemand OOIT met hem samen willen regeren die snappen het niet helemaal. Tis niet bepaald een extreem rechtse waar we het over hebben ofzo, alhoewel hij wel af en toe zo wordt afgeschilderd vind ik door de media en linkse partijen. Zelf zit ik nog te wachten tot hij echt iets gaat zeggen wat extreem rechts is want dan hoef ik m niet meer, maar gek genoeg gebeurt dat maar niet...

Laatst bewerkt: 14 sep 2006
  4. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60

Ben het inderdaad helemaal met je eens! Hierdoor ben ik ook geneigd om wat meer links te stemmen (hoewel, word in december pas 18 dus echt stemmen duurt weer even :'-( ). Wat ik wel vind ik dat Rouvoet, of hoe je dat ook schrijven mag, altijd erg sterk is in een debat! Alleen z'n partij vind ik maar niks =( . Ik ga in ieder geval weer flink wat politieke debatten volgen en kijken wat ik zou stemmen, dat kan ik nu nog niet met zekerheid zeggen.

5. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    @ conquistador: Met inhoud bedoel ik meer dan alleen het ondertussen oefenloze gelul rond het allochtonen beleid.. Meer oplossingen voor andere problemen naast de opgeblazen allochtonen questie.

De pvda wil dingen oplossen zonder te snijden in dingen als zorg en onderwijs, maar door oa te snijden in de burocratie en het ambtenaren beleid (in de hele erge notendop). Iets wat Fortuyn ook al wou doen trouwens, iets wat toen positief werd ontvangen.

Ik zou om verschillende inhoudelijke redenen nooit op Forutyn gestemt hebben, maar hij had wel een paar sterke punten als het op financieel vlak aankwam.

6. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zelfde kan ik over jou zeggen.
    Noem deze "taboes" is. Hij schreeuwt alleen heel hard dat hij nog harder wil optreden tegen allochtonen. Verder heb ik hem weinig zinnige punten horen noemen als het aankomt op andere zaken als zorg onderwijs etc. Breed dekkend kan je zijn plan alles behalve noemen. De VVD heeft een breed dekkend plan. Ook al ben ik het niet eens met hun aanpak , ze hebben het wel.

LOl veel stemmen ? : hij haalt in de laatste peilingen net 3 zetels als ik me niet vergis. Daar zullen partijen als de vvd echt niet wakker van liggen. Laat staan dat hij met zo`n aantal zetels veel gewicht in de politieke schaal gooit

Mee regeren met 3 zetels lijkt me stug, en waarom snappen die het niet helemaal ? . Hij roept veel komt met nog minder oplossingen, niet echt een geslaagde politieke partner binnen een coalitie. Dat laatste klinkt bijna als rechtste propaganda. "waar rook is is vuur"....

Dat is slechts iets wat je kan baseren op je eigen mening. Iemand die zijn mening niet deelt zal hem ongetwijfeld sneller als extreem rechts bestempelen dan iemand die van nature al naar die hoek neigt.

7. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stem op Partij voor de Vrijheid of VVD.

Het valt me wel op dat veel mensen hier PvdV en VVD stemmen , maar hoe zou dit nou komen?

Iig goede zaak hoe meer stemmen voor deze 2 partijen hoe moeilijker het wordt voor Wouter Bos :thumbs: .

8. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Wilders heeft op zijn website meer plannen dan alleen het allochtonen beleid staan. Neem eens een kijkje

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Als je geen linkse regering wilt dan moet je de VVD gaan stemmen. Als de CDA en VVD groot genoeg zijn reageren ze door .. anders kan Bos met zijn kontje gaan schudden en zitten we na afloop van een links kabinet op de blaren

De VVD snijd ook niet in onderwijs integendeel ze pompen er geld in. In de zorg wordt ook extra geld gereserveerd.

PvdA wilt echter dat oudere voor de AOW gaan betalen en dat de hypotheek aftrek straks verdwijnd. Maw laat het volk maar meer betalen.

10. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Is voor een rede voor mij om niet op ze te stemmen. In mijn mening moeten twee fundamentele dingen in een samenleving gratis zijn. Zorg en Onderwijs. Ik snap echt niet hoe men kan zeggen dat studeren in nederland voor iedereen is weggelegd. ik heb 1500 euro aan college geld betaalt + 350 aan boeken. En daar houd het niet mee op, koop deze reader doe dit, koop dit.

Zelfde voor de zorg hoe kan men mensen vragen om geld te betalen om voor hun te zorgen? Elke operatie, verzorging, onderzoek etc moet gewoon gratis. Vind het belachelijk dat zorg nu een busnis is geworden.

Verder vind ik dat de VVD een slecht imago bij heeft opgelopen. Vooral het akefietje rondom Tadia en Kanou. Die tadia kon mischien doktor of directeur worden, dus een aanwinst op de samenleving. Verder vind ik het niet humaan hoe sommige asielzoekers als beesten worden behandeld in die centra's. Een kind groeit hier op ken niet anders en dan is het: wegwezen.

VVD is voor de rest niks mis mee, vind ze niet rascistisch of discriminerend, vind sommige van hun uitspraken vrij goed :) Bijvoorbeeld hun visie over de doodstraf, maar ze spreken mij gewoon niet aan

11. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    @ DS the best om een paar punten te bespreken ook gericht naar Sykes

-Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven. En jij (sykes) heeft hem nooit iets extreem rechts/rasistisch horen zeggen? Beter luisteren.

*moet nu eten zal straks wat andere punten bekijken/ bespreken

12. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Je pakt er precies een allochtenenbeleid punt uit. Er zijn op zijn website negen categoriën als elke keer alleen de allochtenen punten worden behandeld (en dat gebeurd nogal in de media) is het ook logisch dat mensen (o.a. jij net) denken dat Wilders alleen daarover een standpunt heeft...

13. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ben je nog geen 18, net als ik.
    Maar daarnet zei je dat je sowieso niet zou gaan stemmen???
    Dan ben je toch eigenlijk erg stom bezig... dan gaat jouw stem naar de partij met de meeste zetels, hoewel je niet eens stemt. Dit is toch zo? Of niet?
    En het is toch erg belangrijk en bepalend voor de komende vier jaar wie en wat er in de regering komt. Dus ik vind de mensen die stemgerechtigd zijn en niet stemmen omzo'n reden erg stom.

14. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Als je nou even leest. Zie je dat ik dit punt er oa heb uitgehaald om sykes standpunt tegen te spreken. En aangezien ik tussen door even moest eten. Zou ik daar naa verder gaan.

15. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Vraag me vooral af waarom niet?

16. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Tsja, mijn eerste vraag als ik die website lees, is "waar gaat het van betaald worden?". Alleen maar makkelijk scoren met punten zoals belastingverlaging, benzine omlaag, etc. En natuurlijk het altijd makkelijk islamitische terrorisme..

>knip<

Laatst bewerkt: 15 sep 2006
  17. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Beter luisteren? Dan zijn wij het niet echt eens over wat rasisme is. Dit heeft vrij weinig met een rassenkwestie te maken, maar meer over de normen en waarden die wij in dit land hanteren. Ik vind het een goede zaak om sowieso politiek dit punt van Wilders te hanteren. Een cultuur waarbij samensmelting van kerk en staat als goed wordt gezien zie ik als een bedreiging voor alles wat Nederland maakt wat het is.

Over dit punt worden we het toch niet eens, aangezien jullie alles wat de uitbreiding van de islam (iedereen snapt dat hij daarom deze wet wilt invoeren)in de weg staat meteen zien als iets verschrikkelijks en ik het zie als gezond verstand.

En voor Rikkel, jij vind 3 zetels voor een nieuwe partij niet veel? Dat zijn erg veel Nederlanders hoor. En ookal kan hij daarmee niet deze keer meeregeren zullen andere partijen wel realiseren dat er punten zijn in zijn programma waar zelfs nog meer mensen achter staan. En dat weegt echt wel mee bij het opstellen voor volgende verkiezingsprogrammas...

Ik sta bijvoorbeeld echt niet achter iemand als Jan Marijnissen, maar ook hij zorgt er voor dat grote partijen wakker blijven en alleen daarom al ben ik blij dat er kleinere partijen zijn met een grote bek en ben ik tegen een tweepartijenstelsel wat de laatste tijd veel geopperd wordt.

Daarnaast vind ik het makkelijk op te roepen dat hij niets waarmaakt. Iedere nieuwe partij zal daar last van hebben aangezien ze nog niet de middelen en invloed hebben die de grote partijen hebben. Maar is dat een rede om er meteen maar helemaal mee te stoppen. Om Rutten te citeren: "stilstaand water gaat stinken', deze kleine partijen komen voort uit nood doordat grote partijen niet luisteren naar wat er in de samenleving speelt. Ze zorgen er iig voor dat er verandering komt, kunnen we het daar dan iig over eens zijn??

18. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Ze willen ook weer de Melkert banen terugbrengen, wat dus echt een regelrechte ramp is.

In het algemeen geeft links als ze de macht hebben geld uit en moet rechts de jaren erna de puinhopen van links opruimen financieel gezien.

19. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    -16 miljard belastingverlaging voor burgers en ondernemers (fors lagere tarieven inkomstenbelasting en dus hogere koopkracht voor iedereen, te financieren uit bezuinigingen op ambtenaren, Europa, subsidies, ontwikkelingshulp)Leuk id maar dit te financieren door te bezuiniggen op ontwikkelings hulp ? :{. Snijden in het ambteranen apparaat ben ik het mee eens (roepen andere partijen ook). Snijden op europa en subsidie`s is niet erg reeel.

-Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven Positief punt ben ik het mee eens. Is ook niet iets wat extreem moeilijk haalbaar is

-Preventief fouilleren in het hele land Door het willen behouden van christelijk/joods/humanistische cultuur als dominant in Nederland lok je hiermee gemakkelijk racisme en ongelijke behandeling uit. Verder vind ik dit een onreeel punt ("IK" dus eigen mening)

-Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
    Gaat hem nooit lukken. Onreeel punt. Enige wat mischien haalbaar zou zijn is de gratis heroineverstrekking. Maar geheid dat dit een stijging in criminaliteit oplevert.

-Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit Waarom wordt hier "Marokkaanse" expliciet genoemt. Als het in het algemeen niet perse om deze groep gaat. Neigent naar racisme imo

-Geschiedenis en nationale identiteit prominent in het curriculum van alle scholen Niet direct een mening over afgezien dat ik dit een vieze vorm van patriotisme vind.

Weer 1 voor sykes:

-Invoering districtenstelsel, gekozen burgemeester en gekozen minister-president Districten stelsel zorgt juist voor die 2 partijen (kijk naar de VS en Engeland) Iets wat jij niet wou. Verder is er tot nu toe weinig animo geweest voor een gekozen burgemeester ( onderdeel van het parade paardje van de d66 : De bestuurlijke vernieuwing)

-Grenzen zo lang mogelijk dichthouden voor Oost-Europese werknemers
    BS je moet de werkgevers aanpakken die deze werknemers voor lokaal Oost-Europese lonen laten werken. Ze werken in Nederland en hebben dus het recht op het voor die sector geldende minimum loon (ik zou zeggen : verplicht de werknemers hier toe)

-Meer investeren in wegen en automobiliteit: meer wegen, prioriteit bij knelpunten Nog meer bouwen , en we hebben al zo`n overvloed aan natuur en ruimte :{

-Verhoging maximumsnelheid, extra verhoging in avonduren en 's nachts
    LOL hierbij moest ik toch wel lachen, een vreselijk onvolwassen punt dit.

-Van Groene Hart naar Kloppend Hart: wonen, werken en recreëren
    Sorry ? : ook hier geld weer : We hebben al zoveel natuur. En er dan op deze idiote manier mee omspringen :{

-Geen nieuwe landen bij Europese Unie
    Onreeel kan je als nederland nooit bepalen, simpel weg onuitvoerbaar

-Samenwerking EU vooral economisch, terugbrengen politieke zeggenschap naar nationale parlementen Nog zo`n vreselijk onreeel punt. Wel de economische voordelen maar de rest niet.. ook weer onuitvoerbaar.

Dat onuitvoerbaar en onreel geld trouwens voor z`n hele Eu beleid.

# Rechten van het dier in de Grondwet
    # Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
    # Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
    3 positieve punten. Alhoewel ik het hier volledig mee eens ben is dit in het grotere plaatje van ondergeschikt belang.

# Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
    een goed id maar dit zie ik niet direct uitgevoerd worden. Niet omdat het niet reeel is. Maar omdat ook dit in het grotere politieke plaatje van ondergeschikt belang is

# Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113
    :emo:

@ conquistador: onder het beleid van paars deed Zalm de financieeen. VVD is dan net zo hard schuldig aan de "puinhopen" van paars...

20. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Wat lul je nou ?

dit valt overduidelijk onder het kopje racisme al dan niet onder de sub kop cultureel/religieus racisme

Deel Deze Pagina