de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2

Dude... :+

Maar vet man, is idd erg leuk om een keer zoiets te hebben. Helemaal met die mooie motor :+ Me aprilia is er niks bij.

Laatst bewerkt: 5 sep 2006
  2. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De site doet het bij mij niet, maar ik neem aan dat jij bij de post van pimmy die onderste bent :+

3. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Pics doen het idd niet meer, dus heb m ff apart geupload. Althans, dat ga ik nu doen :+

4. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    vreemd kijk er net ff op en alles werkt bij die klanten van aktueel......en die pic met bruce willis hahaha.

heb vroeger gewerkt met een belg(was bij de luchtmacht op uitzending in het buitenland) die vergeleek mij ook al met die malle amerikaan.
    yipeekajee mofo's :+

5. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Leuk artikel Beuk _O_ We moeten nog een keer een XBW meeting organiseren \o/ :9

En Pimmy :lol:

6. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Vette pics ook beuk!! leuk man!
    En Bazzie!! GEFELICITEERD!!! Mooiste papiertje van je leven! :D

7. midnightwarrior

midnightwarrior .

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al ongeveer 3 maanden een tgb 507 (r50x).
    Dit model dus :

Ik heb hem nieuw gekocht, en bij aankoop liep hij ongeveer 70 km/h , maar dit is met een digitale kilometerteller, dus ongeveer 60-65 echte kilimeters.
    Toen heb ik na een maand ongeveer same met een maat de vario ring eruit gehaald, nu loopt hij boven de 80.

Maar ik heb hier niet genoeg aan ;)
    Ik wil hem nog verder opvoeren, een snellere optrek, iets hogere topsnelheid (90 ofzo) en zeker een mooier geluid... :king:

Ook hebben we gezocht naar de uitlaatbegrenzing, maar die zit niet op de helft vd uitlaat maar ik denk in de verbinding met het blok toch?

Ik ben al naar een paar dealers en monteurs heen gegaan maar bijna niemand weet er iets vanaf. Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen met :
    - Welk blok eronder zit
    - Welke uitlaten/rollers/ v snaren enzo erop passen
    - welke onderdelen er nog meer op passen
    - Wat voor begrenzers er nog meer op zitten. (vario ring is er al uit )
    - Hoe ik hem verder kan opvoeren :cheer:
    - Gewoon wat meer info/ervaringen over een tgb 507

Ik heb ook al een keer 4 gram rollen er onder gedrukt maar hij pakt ze niet goed, hij maakt eerst hele hoge toeren maar hij trekt niet echt sneller op... dus heb originele er weer opgedaan.
    De v-snaar is ook HEEEL erg los en ik wil hem ook vervangen, maar monteur weet niet welke eronder past, want hij wistniet welk blok eronder zit.

Als jullie me hiermee zouden kunnen helpen zou dat echt heel dope zijn :king: :king:

Laterrrr

Je kunt trouwens ook mailen naar m_guler90@hotmail.com als je goeie info hebt.

8. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Moet even wat kwijt... door een heel dom ongelukje in de garage is mijn spiegel en linkerknipperlicht kapot :mad:
    Iemand een tip voor een site waar je makkelijk onderdelen kunt kopen?

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
  10. Bosbeest

Bosbeest Beast in the dark

Leuk Bevonden:
    0
    ben erg jaloers op je scoot, al is het alleen maar door die ubervette koplamp... heb m altijd al willen kopen en in mijn scoot zetten maar kan m niet vinden.
    iig, ik heb op scootxtreme.nl een post gemaakt, waarin zoveel mogelijk sites staan voor onderdelen. ik post ze hier wel ff:

http://shop.scootxtreme.nl/
    http://www.scootparts.nl/shop/index2.html
    http://www.euroscooters.nl
    http://www.scooter-attack.com
    http://www.mijnscooter.nl/
    www.vdhparts.nl
    www.hcsnl.nl
    www.bromfietsshop.nl
    www.schaafbromfietsen.nl
    www.50cc.nl
    www.easyparts.nl
    www.goparts.nl
    www.de-brommershop.com
    www.josdijkman.nl
    www.hcsnl.nl
    www.salomons-swierts.nl
    www.j-p-s.nl
    www.brommerhoek-vink.nl
    www.bromshop.nl
    www.motoimport.nl
    www.honda-moped-shop.nl
    www.fredmotoren.nl
    www.opvoeren.nl
    www.speed-parts.nlwww.speed-parts.nl
    www.jrmotoren.nlwww.jrmotoren.nl
    www.racingplanet.de

voor variorol afmetingen moet je die er ff uit halen en meten met een schuifmaat. Verder kan ik je vertellen dat hij niet 70 liep toen je m kocht, en geen 80 loopt zonder varioring... als je het echt wil weten, meet een stuk van 100 meter, rijd er met topsnelheid overheen en meet je tijd. Reken zo je snelheid uit met V=S/t dan krijg je m/s, doe dat keer 3,6 en dan heb je km/h.

verder moet je gwoon de originele v-snaar laten zitten. En als je wil dat hij sneller optrekt moet je strakkere veertjes hebben in je koppeling (dat van lichte rollen = snel optrekken en zware rollen = hogere top is bullshit, want rollen zijn ervoor om overtoeren te voorkomen) die strakkere veertjes maken dat je koppeling sneller moet draaien voor de segmenten naar buiten schieten en je wingbell raken zodat je snel optrekt.

hoop dat je hier wat mee opschiet.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    oftewel zodat je meer toeren kan maken voordat je weg kan rijden, overigens weet ik uit mijn citta tijd dat te strakke veertjes = helemaal niet wegrijden........wat wel voor lachwekkende gezichten kan zorgen.
    @bosbeest: Waar haal jij je parts vandaan? Een shop of internet, en indien internet welke site?

12. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Dinsdag nieuwe MPP achter laten monteren *O* Ben benieuwd of ie bevalt.

Laatst bewerkt: 10 sep 2006
  13. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Strakkere trekveren hoeft idd niet te betekenen dat je sneller optrekt, het heeft allemaal met afstellen te maken, gewoon testen en proberen...
    Lichtere rollen kan wel betekenen dat je sneller optrekt, maar dat is hetzelfde dat je met een grotere sproeier harder kan rijden: bijvoorbeeld als je sproeier te klein is. Dan gaat ie door die grotere sproeier wel harder, maar alleen maar omdat je dan de juiste sproeier te pakken hebt, zijn je rollen nu te zwaar, en doe je er lichtere in (dus een gewicht waardoor je scooter beter is afgesteld) zal je beter optrekken, en misschien zelfs harder rijden.

En ik vind het raar dat de dealer niet weet wat voor een blok eronder zit, ik ken de scooter verder niet, maar in principe is het zo dat als je harder wilt en harder wilt optrekken, dan moet je een andere uitlaat halen, of een snelle vario.

14. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    of andere cilinder

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ik denk dat het makkelijkste, goedkoopste en met het beste resultaat toch wel een andere uitlaat + grotere sproeier is. Nadeel is wel dat het opvalt.
    Andere cilinder of vario zie je zo 1,2,3 niet aan de buitenkant. Tuurlijk draai 1 keer het gas open en de meeste zien het wel......maar goed dat moet je zelf goed afwegen

16. midnightwarrior

midnightwarrior .

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt nog voor alle replies, ik denk dat ik andere trek en druk veertjes ga halen, dan laat ik zel wel monteren door iemand die er wat meer vanaf weet, want ik heb gehoord dat die dingen echt klote zijn om te monteren :p
    trouwens, trek en druk veertjes zijn toch gewoon universeel , ze passen toch op elke scooter?

Ps. hij gaat echt waar 80km/h op DIGI teller xD, ik meen het :p maarjah dat is ongeveer 70-75 echte denk ik

17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    morgen weer knallen op het circuit van zolder in belgie......

't wordt prachtig weer dus daar zal het niet aan liggen.
    vanavond nog ff de laatste dingen checken en de ketting een beetje spannen (zit net een nieuwe op met verse tandwielen) en dan staan we morgenochtend zo rond een uur of 7 al op de baan.
    zodra ze er zijn zal ik de plaatjes hier weer neer plempen :+

[plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/f243e80616844c76afd46a238940b7d3%5b1%5d.jpg[/plaatje]

18. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi motortje Beuker!

Met een paar weekjes op m'n TOmos A35 naar school toeren :9

Hij moet natuurlijk wel een beetje stoer worden, ideetjes?

19. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    BEuk heeft er wel weer zin in haha :D!

Ik heb mijn fiets weer opgelapt!! maar ik denk wel dat dit het laatste seizoen is met mijn 500 machientje!

Zit mijn geld nu aan de kant te schuiven voor een zx-6r

20. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch wel een nieuwer model eej, want die vind ik mooier als de oudere modellen.
    Een r6 vind ik ook wel mooi, maar ja ik weet niet wat je budget is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina