poll: ik stem... /Verkiezingen 2006

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Freeloader, 8 okt 2006.

?

ik stem..

Peiling gesloten op 3 dec 2006.
  1. CDA

    20 stem(men)
    7,8%
  2. PvdA

    23 stem(men)
    9,0%
  3. VVD

    59 stem(men)
    23,1%
  4. Groen Links

    8 stem(men)
    3,1%
  5. SP

    30 stem(men)
    11,8%
  6. D '66

    8 stem(men)
    3,1%
  7. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  8. Christen Unie

    5 stem(men)
    2,0%
  9. Partij voor de Vrijheid

    12 stem(men)
    4,7%
  10. Een NL

    2 stem(men)
    0,8%
  11. Partij voor de dieren

    3 stem(men)
    1,2%
  12. Fortuyn (LPF)

    6 stem(men)
    2,4%
  13. ik weet niet

    10 stem(men)
    3,9%
  14. ik mag niet stemmen

    54 stem(men)
    21,2%
  15. ik mag wel stemmen, maar ik ga niet

    14 stem(men)
    5,5%
  16. Partij van Nederland

    1 stem(men)
    0,4%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    Denk op partij van Nederland of Partij van de vrijheid maar heb me er nog niet echt in verdiept!
    Ik wil in ieder geval weer rechts stemmen.
    LPF heb ik geen vertrouwen meer in helaas...... het had zo mooi kunnen worden.

    *ik vraag me nog steeds af wanneer ik mijn kwartje van Kok terug krijg?! nare pvda....:mad:
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  2. mars15

    mars15 Guest

    is toch al een topic voor,
     
  3. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    Same Here , VVD :thumbs:
     
  4. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Elke partij heeft zo z'n positieve en negatieve punten voor me en net zoals de vorige keer heb ik echt moeite gehad met kiezen.
    Volgens verschillende online tests kwam ik uit op de VVD en LPF. Ben toen toch maar voor partij voor de dieren gegaan aangezien beide andere partijen me op een of andere manier niet trekken.
     
  5. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik stem CDA.
    Ten eerste vanwege mijn christelijke achtergrond. De partij houd gewoon rekening met christelijke gewoontes, wat ik wel belangrijk vind.
    Ten tweede is het CDA een redelijk stabiele partij, geen poespad of rare fratsen. Geen partij die een andere partij ergens van gaat beschuldigen, maar gewoon lekker zijn eigen ding doet.
    Ten derde vind ik de andere partijen gewoon niks...
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  6. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk VVD of CDA. Vond ze beide het érg goed doen de laatste jaren, D66 heeft roet in het eten gegooid, en mag van mij heel wat zetels verliezen. Onstabiele partij.

    PVDA trekt me niet zo. Helemaal niet door die Wouter Bos. Partijen als Groen Links en SP kan ik me al hélemáál niet in vinden. proberen altijd zoveel mogelijk dwars te liggen. ik zie Marrijnissen altijd op tv in een demonstratie, ik zie hem nooit ergens anders.

    Toch wil ik nog zekerheid en een stemwijzer erbij halen, die komt 17 Oktober online. tot die tijd stem ik op VVD. Waarschijnlijk de bevestiging, zoals bij de gemeenteraad verkiezingen.


    Waar de afgelopen jaren veel moeite was om economie op pijl te houden (vooral door het zéér lage startkapitaal/hoge schuld waar het kabinet mee begon als ervenis van Paars) Is NL er toch goed uitgekomen in vergelijking met andere landen (vergelijk met Duisland).

    Investeren heeft het afgelopen kabinet gedaan. en we beginnen nu de vruchten er van te plukken! Laat Links niet weer met de centen aan de haal gaan!
     
  7. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    denk LPF although moet ik de andere partijen nog lezen....

    van huis uit ben ik rechts aangelegd, en heb er geen probleem mee.
     
  8. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    VVD een liberale ondernemerspartij, PvDA een sociaal democratische middenmoter. Ik vind het allemala niks.

    De SP krijgt mijn stem. Waarom? Ik vidn lulkoek over vrijheid, die geen vrijhied is vreselijk irritant. Het wordt tijd dat mensen op basis van intelligentie en eigen mogelijkheden kansen krijgen en niet op basis van de financiële situatie van ouders.

    Wat het kabinet de afgelopen tidj heeft uitgespookt was contraproductief. Ik wil, als iemand met ene redelijk salaris, bestw at mee betalen voor een sociaal Nederland.

    Clichépraat....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2006
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Yep sure,het is en blijft allemaal maar clichepraat...trouwens , vandaag waren er verkiezingen op gemeentelijk niveau in belgie,en wat blijkt dat is dat het vlaams belang zowat overal wint,maar toch de hele verkiezing verliest omdat men overal een kartel tegen het vlaams belang voert..
    Dan vraag ik jou, waar is de democratie gebleven aangezien die de zo goed als grootste partij in vlaanderen uitsluiten van bestuurszaken op gemeentenniveau, en nee ik heb niet op het vlaams belang bestemd als dat duidelijk mag wezen...
     
  10. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    VVD een liberale ondernemerspartij, PvDA een sociaal democratische middenmoter. Ik vind het allemala niks.

    De SP krijgt mijn stem. Waarom? Ik vind VVD lulkoek over vrijheid, die geen vrijhied is vreselijk irritant. Het wordt tijd dat mensen op basis van intelligentie en eigen mogelijkheden kansen krijgen en niet op basis van de financiële situatie van ouders.

    Wat het kabinet de afgelopen tijd heeft uitgespookt was contraproductief, onze economie had al veel eerder aan kunnen trekken. Ik wil, als iemand met een redelijk salaris, graag mee betalen voor een sociaal Nederland.

    En het CDA, tja... De hypcocrisi en non argumenten van deze partij vind ik treurig. Ze presteerden het werkuren te verhogen (waardoor je dus minder banen krijgt en werkloosheid), vervolgens werkloosheid aan te pakken met het verlagen van uitkeringen, hetgeen ze stimuleren noemden (en dit alles terwijl er gewoonweg geen banen waren) en ze stuurden allerlei lui naar sociale werkplaatsen, om vervolgens doodleuk te concureren met andere bedrijven, wat dus meer werkloosheid opleverde. Met zulke onbenullen wil ik geen vier jaar verder.

    Bij de VVD weet je dat je een werkgeverspartij hebt, dus dan kun je zulke shit verwcahten. Het CDA probeert rechtse maatregelen sociaal te noemen. BAH!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2006
  11. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Nou jonkie, verander die zin maar in: zeker geen extreem duur eigen huis, of zeker geen huizenmelker.

    Als je huis geen paar ton kost, merk je niks.....
     
  12. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Zalm was toen wel minister van finaciën.... Mister koffertje boven het hoofd van Paars.....
     
  13. MegaHerz

    MegaHerz Vitesse Arnhem 1

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil net zeggen. Als het aan mij ligt een links nederland. Ik denk dat ik pvda of SP stem
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2006
  14. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk ook dat ik voor pvda ga stemmen, ik ben geen fan van rukker.. eeh rutte of balkenende.. al vind ik wel dat die laatste persoon goed werk heb geleverd na de chaos die paars heeft achter gelaten. Toch stem ik weer voor pvda, al gaat mijn stem waarschijnlijk niet naar wouter bos, maar bijvoorbeeld naar nummer 2 of 3 of van de lijst.. enz... daar moet ik me nog in verdiepen.
    Maar Bos heeft mij niet overtuigd, de pvda wel.
     
  15. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    ik stem VVD, Bos heeft makkelijk lullen, oppositie voeren is het makkelijkste wat er is. Marijnisse vind ik een hele symapthieke vent en een goed debater(=engels) /debateur (is dat een woord?), maar ik zie hem niet aan het roer. Bovendien ben ik geen linkse rakker.
     
  16. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Wouter Bos vind ik echt een uitstekend voorbeeld van een simpele ziel die heel goed an roepen wat er allemaal niet goed is aan het huidige beleid en later pas eens gaat nadenken wat de PvdA dan beter kan gaan doen. En hij heeft er ook een handje van om eerst heel hard A te roepen en een dag later opeens weer B.

    Femke heb ik al helemaal een hekel aan.. Nu het weer beter gaat met de economie hier werd haar om een reactie gevraagd. Het enige wat ze kon uitbrengen was "Alleen een beetje jammer dat het zo laat is". Nou Femke met het beleid van Groen Links was het natuurlijk veel eerder beter gegaan. Keep on dreaming.

    Ik vind het moeilijk waar ik wel op ga stemmen omdat - zoals eerder gezegd - elke partij wel een aantal dingen heeft waar je jezelf moeilijk in kan vinden. Maar al met al denk ik toch dat ik voor de VVD ga kiezen.

    Trouwens ik wil mijn stem liever gebruiken om iemand weg te krijgen van haar ministerpost. :+ Juist, minister Peijs mag van mij héél snel vertrekken. Uitermate goed voorbeeld van een debiel op een belangrijke positie.
     
  17. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen heb ik gestemd op de VVD, maar ik denk dat ik deze keer toch voor het CDA ga. Ik ben van mening dat de VVD op het moment geen eenheidspartij is maar een partij met een stroming rutte en een stroming verdonk. Ik kan in geen van beide mezelf genoeg vinden om een stem te rechtvaardigen.

    PvdA is echt een nogo voor mij, die bos is de grootste gladjanus die ik de laatste jaren in de politiek heb gezien. Sowieso is een linkse politicus die afkomstig is van Shell verdacht. Van de linkse partijen heb ik het meeste respect voor marijnissen, ook al gruwel ik van zijn politieke gedachte. Je kan echter wel van hem zeggen dat hij consequent is, in tegenstelling tot bos.

    Blijft voor mij over Balkenende, die het de afgelopen jaren toch wel goed heeft gedaan. Ook ik heb in het begin genoeg grappen over zijn uiterlijk gemaakt, maar hij heeft zijn critici ongelijk gegeven door Nederland weer in de goede richting te wijzen. Alleen daarom verdiend hij het om zijn beleid verder door te voeren.
     
  18. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik stem SP, normaliter zou ik misschien aan de PvdA hebben gedacht, maar omdat die partij te volks en te vele middenkader is (evenals het CDA, die slechts iets rechtser zit) negeer ik die partij leiver. Bos heeft wel uitstraling en kan leuk praten, maar de PvdA staat nergens meer voor.
     
  19. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Stemmen? Ik ga Gears of War spelen! MUWHA!
     
  20. mark8925

    mark8925 Guest

    ik weet t nog niet.. maar denk dat t VVD gaat worden
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina