Dat Raikkonen door een kapotte motor vorig seizoen vier overwinningen aan zich voor bij heeft laten gaan ben ik wel met je eens. Maar zoals Fisichella al twee keer heeft gezegd, ligt dit gewoon aan Mercedes. Ze maken een motor die verreweg het snelste is, maar je kunt er de klok op gelijk zetten dat ze kapot gaat omdat hij dus zo snel is. Dus dit noem ik geen pech meer, hoewel Raikkonen hier natuurlijk weinig aan kan doen. Wat Schumacher had gisteren, noem ik pech voor (geen geluk voor Alonso). Ferrari heeft nooit een opgeblazen motor, en uitgerekend gebeurt het gisteren, dat is in mijn ogen pech.
Overigens lag die putdeksel in China daar al, daar is Montoya zelf overheen gereden, die anderen konden er toch ook omheen sturen? Als die putdeksel uit de grond was geschoten op het moment dat Montoya er overheen reed, dan was het pech. Nu was het zijn eigen schuld.
EDIT:
En omdat Renault en een betrouwbare motor en een snelle motor kan maken hebben zij gewoon de wereldtitel vorig jaar verdiend en dit jaar ook. Ze hadden vorig jaar qua snelheid de tweede motor, maar qua betrouwbaarheid toch echt de eerste en daar draait het om.
Laatst bewerkt: 9 okt 2006