1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2006 [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Arjan, 28 aug 2006.

1. SiNNeD26

SiNNeD26 The world, chico.

Leuk Bevonden:
    0
    _O_

Ben persoonlijk helemaal uitgekeken op de F1, mede door de arrogantie van de coureurs zelf. Vroegâh zat ik elke twee weken aan de buis gekluisterd maar de ego's van de personen in de F1 zijn belangrijker geworden dan de sport, althans zo komt het op mij over. Nee, geef mij maar de A1 waar iedereen met hetzelfde materiaal rijdt en er nog echt geracet wordt.

Ik heb de laatste race dus niet gezien maar zo te lezen is Alonso dus kampioen geworden omdat Schumi uitviel. En vervolgens gaat Alonso nog tof lopen doen ook? Ben blij dat ik het niet meer volg.

Zo, dat moest ik even kwijt :)

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Alonso gaat anders ook wel mooi die kant op. Hij heeft toch in zijn korte carriere ook al wat onsportieve acties gedaan

3. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Nemesis: Senna is voor mij inderdaad de grootste coureur aller tijden. Overigens was de actie van Senna t.o.v Prost in 1990 niet meer dan gerechtigheid na het schandalige optreden van de toenmalige FIA president Balestre. Als je de beelden van het ongeluk in 1989 bekijkt dan is het goed te zien dat Prost zo instuurt dat hij zijn apex nooit had gehaald. Senna had het gevoel bestolen te zijn en daar kan ik me wel in vinden.

4. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    het is duidelijk dat jij geen verstand van F1 hebt en ook nog eens geen respect toont tegenover een groot coureur =(
    Schumacher heeft duidelijk bewezen dat hij de beste F1 coureur aller tijden is.
    zowat alle records staan op zijn naam .
    jammer dat jij dat niet inzit , maar ik begrijp het wel aangezien M.Schumacher duitser is gun je hem niets .
    echt heelt triest ben jij :mad:

Laatst bewerkt: 9 okt 2006
  5. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Schumacher is geen groot coureur. Hij is ook niet de beste coureur alle tijden. Hij heeft zijn records enkel te danken aan het feit dat hij een aantal jaar simpelweg de beste auto heeft. Als jij op basis van statistieken baseert dat schumacher de beste aller tijden is, dan is het tijd om je oogkleppen eens af te doen. Bovendien heb ik niets tegen duitsers, wel tegen m schumacher. Ik gun ralf, rosberg en vettel het beste, zolang het maar op een sportieve manier gebeurd, iets waar ms nog wat van kan leren.

6. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe gelijk kan een mens hebben. :thumbs:

-Edit-
    Ik zag dit net, hopelijk houdt iedereen nu op over die 'gelukstitel'.

Alonso & Schumacher both have 7 wins each
    Alonso has 2 DNF's
    Schumacher has 3 DNF's
    Alonso has 6 2nd places, Schumacher has 4 2nd paces
    Alonso has 2 3rd places, Schumacher has 2 3rd Places
    Both have scored points in every race they have finished
    Alonso has 6 Pole Positions
    Schumacher has 4 Pole Positions
    Alonso has 13 podiums
    Schumacher has 10 Podius

7. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind sowieso uitspraken als: 'Ik had niet zo gejuicht' of 'Hij heeft de overwinning in de schoot toegeworpen gekregen" nergens op slaan...

Hij is toch degene die heel die race lang heeft zitten racen, en dan vanuit een eerst kansloze positie voor de overwinning tóch wint, en daarmee zo goed als wereldkampioen wordt???

Tuurlijk, hij heeft arrogante uitspraken enzo, maar ik vind Alonso wel wereldkapioenwaardig, want hij is degene die ál die races er gewoon voortdurend bij zat... Schumacher ook, en hem had ik het eveneens gegunt, alleen feit is dat Schumacher degene is die autopech kreeg, en Alonso won, had net zo goed andersom kunnen gebeuren...

Schumacher gaat ook niet altijd vrijuit als het op nooit-mazzel hebben aankomt. En Schumacher heeft ook zo z'n uitspraken gehad, en acties op Hill en Villeneuve en Monaco natuurlijk waren gewoon hartstikke triest, dus ik vind die Alonso-haat die er opeens lijkt te heersen onterecht... Maarja, komt misschien omdat ik er te weinig om geef en voor Ralf ben, die jammergenoeg in de Trulli trein kwam en een top 4 misste :cool:

8. JeePee

JeePee Guest

Kansloze positie? Weet je nog op welke plek de winnaar van Suzuka in 2005 startte :cool:?

9. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Met die in de schoot geworpen overwinning doel je denk ik op Europa 2005? Tja of die helemaal in de schoot geworpen is, weet ik niet. Raikkonen rijdt toch zelf een flatspot op zijn band? Alonso deed dat niet (hoewel ik me ook nog een uitstapje van hem kan herinneren). Wat dat betreft vind ik het dus terecht als je de utspraak doet: een race duurt zestig ronden en geen dertig. Wat heb je er nu aan als je de een auto maakt waarmee je aan kop rijdt en na dertig ronden uitvalt. Je moet gewoon zorgen dat je je zaakjes voor elkaar hebt gedurende een hele race.

En die uitspraak: F1 is geen sport meer, kan ik ook wel begrijpen. Hij werd gestraft voor het ophouden van Massa, maar op beelden was duidelijk te zien dat hij hem helemaal niet aan het ophouden was. Als de FIA dat al ophouden vindt, dan zouden er elk weekend een stuk op 10 straffen uitgedeeld worden. Alonso werd dus gewoon volkomen onterecht benadeld in Monza. Met de F1 is geen sport meer bedoelt hij dat FIA het WK zo probeert te manipuleren dat je het bijna geen sport meer kunt noemen omdat de FIA z'n best doet om het zo te regelen dat Ferrari kampioen wordt.

Nee, ik ben geen fan van Alonso, maar gun hem wel de wereldtitel. Hij en Renault hebben de zaakjes gedurende het seizoen gewoon het beste voor elkaar gehad, dan ben je in mijn ogen de terechte wereldkampioen.

Ondanks dat het Schumachers laatste jaar is, hoop ik dat hij geen wereldkampioen wordt. Oké, ik gun het hem wel om afscheid te nemen van de F1 met een wereldtitel, maar daar moet hij wel zelf voor werken en eerlijk verdiend hebben. Bovendien heeft hij og altijd een wereldtitel te veel op zak: 1994. :mad:

10. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er is een verschil tussen vieren en de manier waarop Alonso het doet ;) Alonso lijkt het expres zo extreem mogelijk te willen doen om het maar in te wrijven bij de ferrari monteurs die daar ook staan.

11. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Volgens mij twee. Montoya viel uit in Hongarije en Frankrijk. Dit is dus nog altijd twee keer meer dan Alonso. Overigens weet ik ook niet precies wat je bedoeling is met die opmerking. Het is nou net alsof het aan Raikkonen ligt dat die motoren stuk gaan. Misschien is dat ook wel zo, want in de tijd dat hij naast DC reed, had hij ook al veel mechanische problemen.

McLaren/Mercedes staan er gewoon bekend om dat ze snelle motoren bouwen die niet deugen. Of was je Nurburg 2003 bijvoorbeeld alweer vergeten of Indianapolis 2000. Dit jaar is het ook weer regelmatig mis met de betrouwbaarheid van de McLaren, bij beide auto's ook weer. Die grap over de opblaasbare motoren van Mercedes komt ook niet zomaar uit de lucht vallen natuurlijk. Daarom kun je dit geen pech noemen, maar dit is gewoon structureel.

Nogmaals, ze hebben zelf gezegd gekozen te hebben voor de snelheid en als dit tenkoste gaat van de betrouwbaarheid, dan is dat jammer. 'We gaan geen snelheid opofferen voor betrouwbaarheid', aldus Ron Dennis.

En, hoeveel punten achterstand had Kimi eigenlijk t.o.v. Alonso? Een stuk of 20? Dan kun je never nooit zeggen dat Alonso een cadeautje heeft gehad.

12. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens, dat is ook precies de reden dat ik het niet meer kijk.
    je ziet gewoon al aan die koppen dat ze niet deugen...ze doen het allang niet meer uit liefde voor de autosport, het is gewoon één grote machtsstrijd waar meer in rondgaat als dat wij (mogen) weten...
    jammer maar helaas...

13. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het ook omdraaien he, wie weet deed Michael het toen ookwel, of juist Alonso nu niet...

Kan me sowieso niet voorstellen dat je dan daaraan denkt, ik zou blij zijn, je doet net een grote stap naar de wereldtitel, dan juich je, simpel. Ik denk dat dan zelfs Kimi emoties had getoond! :cool:

14. JeePee

JeePee Guest

En op Imola 2005 en Hockenheim 2005. Overigens had Kimi Frankrijk en Silverstone zeer waarschijnlijk gewonnen zonder 'vrijdagpech' en had hij zeer zeker Italië op zijn naam geschreven als hij geen lekke band kreeg (waar hij niks aan kon doen) Maargoed, dat is alweer bijna 2 jaar geleden.

Nee, dat noem ik pech.

Maar dat doe ik toch :+ Alonso heeft ten opzichte van Kimi 12 punten gewonnen in Imola, Europa en Duitsland. Dat zijn 36 verloren punten van Kimi op Alonso. Overigens heeft Renault ook het één en ander aan cadeau's gehad. Welliswaar was de strijdt om de coureurs titel al beslist, de constructreurs titel duurde nog tot het eind. Was het niet Montoya die in Spa een tik kreeg bij het lappen van Pizzonia, en in Istanbul van Monteiro, en was het niet diezelfde Mclaren coureur die in China tegen een putdeksel op reed... Dat noem ik geluk voor Alonso en de zijne :)

15. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Zullen we dan ook maar even een lijst maken met de pech van Fisichella en Alonso. Tjonge jonge, laat maar zitten. Hier valt met jou niet over te discussiëren zolang je die Raikkonen/McLaren bril op hebt.

Edit: en overigens had Montoya niet 2 kapotte motoren, maar 3. In China ook nog.

16. JeePee

JeePee Guest

Fisichella heeft inderdaad ook zeer veel pech gehad. Sato kon er ook wat van. Maar Alonso? Eén wielmoer en een motor is het enige wat ik me van hem kan herrineren.

Dat was een putdeksel die roet in het eten gooide (of doel je op de vrijdag?)

17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Alonso heeft in Hongarije ook niet echt veel geluk gehad in 2005. Als je dat niet meerekend, kun je de acties van Monteiro en Pizzonia ook niet laten meewegen.

Die putdeksel leverde alleen een lekke band op, maar na de safetycar kwam hij binnen en moest opgeven. Later is door Norbert Haug verklaart dat kwam door 'an engine failure', oftewel een kapotte motor.

18. NAC Breda fan

Leuk Bevonden:
    1
    Dat Raikkonen door een kapotte motor vorig seizoen vier overwinningen aan zich voor bij heeft laten gaan ben ik wel met je eens. Maar zoals Fisichella al twee keer heeft gezegd, ligt dit gewoon aan Mercedes. Ze maken een motor die verreweg het snelste is, maar je kunt er de klok op gelijk zetten dat ze kapot gaat omdat hij dus zo snel is. Dus dit noem ik geen pech meer, hoewel Raikkonen hier natuurlijk weinig aan kan doen. Wat Schumacher had gisteren, noem ik pech voor (geen geluk voor Alonso). Ferrari heeft nooit een opgeblazen motor, en uitgerekend gebeurt het gisteren, dat is in mijn ogen pech.

Overigens lag die putdeksel in China daar al, daar is Montoya zelf overheen gereden, die anderen konden er toch ook omheen sturen? Als die putdeksel uit de grond was geschoten op het moment dat Montoya er overheen reed, dan was het pech. Nu was het zijn eigen schuld.

EDIT:
    En omdat Renault en een betrouwbare motor en een snelle motor kan maken hebben zij gewoon de wereldtitel vorig jaar verdiend en dit jaar ook. Ze hadden vorig jaar qua snelheid de tweede motor, maar qua betrouwbaarheid toch echt de eerste en daar draait het om.

19. JeePee

JeePee Guest

Ik denk dat Honda de snelste had, en Ferrari de betrouwbaarste. Maar ach. Motoren zijn lang niet zo belangrijk als iedereen denkt. Omdat Spyker nu een Ferrari motor krijgt worden ze echt niet ineens subtop hoor. Op #1 staan de banden, op #2 de aerodynamica en op #3 de motor.

En over die putdeksel, die schoot tijdens de race omhoog. Degene voor hem raakte hem niet omdat:

- Ze de curb niet namen, of;
    - Ze hem konden ontwijken, maar Montoya kon dit niet, want die zat vlak achter iemand anders. Trouwens, je gaat niet op elke curb letten of er misschien een deksel omhoog steekt. Zeker niet als je met 200 rijdt en je een aanval loopt te plannen op degene voor je.

20. NAC Breda fan

Leuk Bevonden:
    1
    Dat klopt wel wat je zegt, maar bouw dan een wat minder snelle maar toch betrouwbare motor ;).

Oké, van die putdeksel wil ik niet zo'n drama maken. Dat kan gebeuren, hoewel ik het persoonlijk toch vind dat Montoya had moeten opletten.

Deel Deze Pagina