Dan nog voegt je bijdrage aan dit topic niks toe. Je bent welkom om te posten met constructief commentaar, om je werk te tonen of om iets te vragen, maar liever geen off-topic reacties.
NIW, ik ben nu druk bezig met een statistieken script. Elke keer als een pagina wordt geopend, wordt in een database bijgehouden welke pagina werd geopend, wanneer en door welk IP. Ik ben nu bezig om deze gegevens te ordenen en grafisch weer te geven. In mijn CMS kan ik nu een overzicht opvragen van een bepaalde datumreeks. Ik krijg dan een overzicht van de meest bezochte pagina's, en pageviews en unieke bezoekers per dag.
Een paar screenshots:
Ik wilde altijd iets doen met de GD Library van php (dynamisch afbeeldingen maken), daarom ben ik een grafiek aan het bouwen in GD die de pageviews en unieke bezoekers per dag in een staafdiagram zet. Was lastiger dan ik dacht!
Check het zelf:
[edit]Buggy link weggehaald[/edit]
Heb om te testen de weer te geven waardes in de url gezet. Zo zie je d0=28-10-2006,17,9, dat zijn de datum, het aantal pageviews en het aantal unieke bezoekers. Je kunt de getallen in de url nu zelf aanpassen om zo de grafiek te veranderen.
Niet echt veilig, wel grappig Meer bedoeld om te debuggen. Ga het later koppelen aan de database zodat het écht dynamisch wordt.
Ik ben alleen bang dat het veel van de database vergt als een site echt druk bezocht wordt. Elke page request wordt namelijk als losse query opgeslagen in de database, dat betekent dat de tabel enorm uitpuilt als er een beetje veel pageviews zijn.
Ik ga toch maar eens kijken of dat ook efficiënter kan...
//Edit: whahaha, kennelijk is mijn script nog niet helemaal waterdicht, de server is er op vastgelopen Ga hem toch maar even offline halen.
Laatst bewerkt: 3 nov 2006