[Studie] Welke vereniging ben jij lid?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Bosbeest, 15 nov 2006.

1. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Alleen lid zijn bij een studentenvereniging staat echt niet goed op je CV hoor, misschien als je een één of andere bestuursfunctie doet. De echt toffe mensen zitten juist niet bij een vereniging. :+

2. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Pfff...95% is gewoon bal/kakker. Minimaal. :)

Ik heb geen studentenvereniging nodig om vrienden te maken. Ik heb uberhaupt geen nieuwe vriendengroep nodig.

Ja gezellig joh. Een beetje lullen welke vereniging het meeste bier opmaakt en de tofste introductie heeft.

Het netwerk kan handig zijn ja. Zonder meer.

3. Bosbeest

Bosbeest Beast in the dark

Leuk Bevonden:
    0
    wow dit was eigenlijk niet de bedoeling, een topic waar alle verenigingen worden afgekraakt.
    Ik ben nu 1e jaars bij het Delftsch Studenten Corps zoals het netjes heet, dat verbonden is met de corpora in Amsterdam, Rotterdam, Leiden, Wageningen, Utrecht en Groningen. Deze corpora bestaan al fucking lang, die van Delft uit de 19e eeuw. Er zijn dus bepaalde tradities betrokken bij deze vereniging, maar dat hebben de meeste vereningen, hoe oud ze eigenlijk ook zijn.

corpsleden zijn kakkers/ballen, de katholieken van de AHC verbond zijn papen, de rest zijn knorren... boeien wat iedereen zegt, ik ga met iedereen om, maar ken alleen VEEL meer mensen dankzij mijn vereniging.

Bij het DSC heb je Kennismakingstijd, daar kom je zo door heen, dan maak je een leuke club van gasten die wel cool vind (in mijn geval club van 19 mensen). Dan moet je je bij een verticale aansluiten, dit is gewoon een groep clubs waar je bij komt. Nou dan heb je al aardig wat mensen ontmoet in een korte tijd.
    Ga eens na, je kent zoiezo vanwege de KMT je hele jaar al van gezicht, en veel van hen bij naam (bijna 300 mensen hebben zich dit jaar ingeschreven bij het dsc). Dit lijkt veel, maar het gaat volkomen automatisch.

je hebt natuurlijk allerlei verenigingen. In delft heb je er tering veel, dsc, virgiel, dsb, sintjansbrug, outsite, koornbeurs... enz. En dit zijn zeker niet allemaal kakkers, dat is belachelijk.

En je moet niet alles geloven wat je hoort, want in je 1e EN 2e jaar het hele jaar lang bier over je heen krijgen als je niet goed staat? dat is belachelijk. Natuurlijk zijn er gewoonten en tradities, veel daarvan gebaseerd op asciniteit, maar veel ook uit respect voor bepaalde mensen. Bij ons mag NIEMAND met zn rug tegen de 'bar' aanleunen, dat is asociaal tegenover de mensen die erachter staan, die daar staan om jou te helpen. Dan word je gecorrigeerd, boeiend.

maja doe allemaal vooral wat je leuk vind.

Laatst bewerkt: 18 nov 2006
  4. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    En opeens lees ik je posts met hele andere ogen. Sorry hoor, maar ik heb het idee dat jouw visie over studentenverenigingen meer over jou zegt dan daadwerkelijk over de studentenverenigingen. Het is toch alleen maar leuk als je nieuwe vrienden maakt. 8) *snapt het niet*

5. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    hij heeft al één vriend en daar heeft ie voorlopig meer dan genoeg aan ;)
    J Derksen ;)

ik ben ook fan van hem hoor, daar niet van8)

6. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Om even wat toe te voegen, sommige mensen die vóór hun studentenleven een (of maar een beetje) nerd was, die bij een stud. ver. gingen en dan dachten dat ze daardoor heel veel respect verdienden en chill waren , DIE vind ik ook zeer sneu.

7. Bosbeest

Leuk Bevonden:
    0
    Dussss... mensen die volgens jou een nerd zijn/waren verdienen het volgens jou niet om door anderen wel aardig gevonden te worden?
    Ben jij miss een nerd die nerd is gebleven, zelfs toen je ging studeren? logische verklaring lijkt mij.

Lees nog eens de threadnaam kerel, hier hebben we het helemaal niet over...

8. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Zo ongeveer, ik heb heel weinig vrienden. Maar goed, misschien heb ik ook een andere definitie. Voor mij is een maat iemand die mij 's nachts zonder zeuren uit Maastricht ophaalt als ik de laatste trein heb gemist. Snap ie? Of dat als iemand een boete voor graffiti heeft, dat er gewoon geld gelapt wordt.

Gecorrigeerd ja? }:]

Mag ik een x een biertje komen drinken? Kijken hoe dat corrigeren eraan toe gaat. :)

9. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    leuk dat ze er zijn, maar totaal niet mijn ding en ook totaal geen gemis geweest (ben werkende nu). Eindhoven is nou ook niet bepaald studentenstad. Lijkt me ook dat je zoiets eerder doet als je in een vreemde stad gaat studeren en op kamers gaat.

10. Bosbeest

Leuk Bevonden:
    0
    je kan het ook zelf proberen; pak een vaasje van 2 liter, gooi er tot de helft ijsklontjes in, vul m dan verder op met water. Gooi de inhoud van de vaas tegen je nek... en klaar, je schrikt even, en je droogt weer...

en dat over vrienden die je komen ophalen in maastricht, dat is echt iets wat een (jaar)clubgenoot voor je over heeft, je hebt gewoon een hechte band met die gasten.

11. djlaulau

djlaulau Lamlendigheid

Leuk Bevonden:
    0
    dit is dus zeer kansloos. Iemand die een nerd is heeft gewoon nooit de kans gekregen om z'n ware ik te laten zien, mensen geven een nerd bij voorbaat geen kans. Als een nerd bij een studentenvereniging komt en daar de kans krijg om een nieuwe start te maken, om z'n ware ik te laten zien, zonder vooroordelen, dan wordt ie misschien wel heel anders bekeken. Misschien waarderen de mensen hem wel. En dat diegene daardoor zelfvertrouwen krijgt (logisch, na 18 jaar een nerd te zijn geweest), is alleen maar logisch.

12. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Er wordt hier nogal gesterotypeerd (of hoe je dat ook noemt) over studenten in studentenverenigingen. Ik zelf studeer aan de HAS in Den Bosch, ik heb me hier toendertijd ook aangemeld voor de studentenvereniging. Inmiddels is die interesse nogal bekoelt. Ik kom er af en toe eens langs om wat bij te praten met sommige andere leden die ik daadwerkelijk als vrienden zie en om goedkoop te drinken.

Maar over de stereotypes. Punt is dat hoe je het ook wendt of keert, er altijd studenten zijn die aan deze stereotypes voldoen. En het lijkt soms wel alsof je inderdaad alleen deze studenten tegen komt. En ik moet eerlijk bekennen dat mijn beeld van het studenten corps nu ook niet bepaald positief is.
    Dit komt dus ook mede door ervaringen die ik heb gehad met andere studenten in de trein of op feesten in andere steden. Bijvoorbeeld denigrerend doen tegenover mensen met een lagere opleiding (zoals ik dus, met note bene HBO) of die geen lid zijn. Met zo'n grappen hoef je bij mij niet aan te komen. Zoiets kan ik dus absoluut niet waarderen.

Nogmaals: Ik weet zeker (ook uit ervaring) dat niet iedereen in de studentenvereniging zo is, maar het is gewoon een feit dat ze er zijn. En daardoor hebben veel personen nogal een negatief beeld van studenten in studentenvereningen (en dan weer met name het corps)

13. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Studentenverenigingen zijn leuk voor mensen die net in de stad komen wonen. Ze eknnen weinig mensen omdat ze in een nieuw wereldje belanden. Studentenverenigingen zijn een leuk medium.

Ik heb wel een hekel aan bepaalde verenigingen (Vindicat, Albertus). Ze hebben de ontgroening gehad en 3kwart voelt zich helemaal het mannetje (of vrouwtje). Het andere kwart merk je als buitenstaander niet dat deze erbij zit (wat goed is).

Ik ben helemaal geen vechtersbaas, ik zoek ook nooit ruzie, maar als ik ruzie heb is het met een of andere student die zichzelf compleet voor lul zet en omstanders erbij probeert te betrekken. Dit zie ik vooral bij de eerder genoemde verenigingen.

Laatst bewerkt: 21 nov 2006
  14. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Krijgt diegene wel de vaas in zijn geheel terug. *)

Dat heb ik wel in Groningen gemerkt...hahaha

Een bal die mijn bakje patat uit m'n handen slaat om zo de populaire jongen uit te hangen bij z'n corpsvrienden. Even later waren ze bang, omdat ik en 3 klasgenoten ze zogenaamd bedreigd zou hebben. _0/

15. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    arttech media

Deel Deze Pagina