wow dit was eigenlijk niet de bedoeling, een topic waar alle verenigingen worden afgekraakt.
Ik ben nu 1e jaars bij het Delftsch Studenten Corps zoals het netjes heet, dat verbonden is met de corpora in Amsterdam, Rotterdam, Leiden, Wageningen, Utrecht en Groningen. Deze corpora bestaan al fucking lang, die van Delft uit de 19e eeuw. Er zijn dus bepaalde tradities betrokken bij deze vereniging, maar dat hebben de meeste vereningen, hoe oud ze eigenlijk ook zijn.
corpsleden zijn kakkers/ballen, de katholieken van de AHC verbond zijn papen, de rest zijn knorren... boeien wat iedereen zegt, ik ga met iedereen om, maar ken alleen VEEL meer mensen dankzij mijn vereniging.
Bij het DSC heb je Kennismakingstijd, daar kom je zo door heen, dan maak je een leuke club van gasten die wel cool vind (in mijn geval club van 19 mensen). Dan moet je je bij een verticale aansluiten, dit is gewoon een groep clubs waar je bij komt. Nou dan heb je al aardig wat mensen ontmoet in een korte tijd.
Ga eens na, je kent zoiezo vanwege de KMT je hele jaar al van gezicht, en veel van hen bij naam (bijna 300 mensen hebben zich dit jaar ingeschreven bij het dsc). Dit lijkt veel, maar het gaat volkomen automatisch.
je hebt natuurlijk allerlei verenigingen. In delft heb je er tering veel, dsc, virgiel, dsb, sintjansbrug, outsite, koornbeurs... enz. En dit zijn zeker niet allemaal kakkers, dat is belachelijk.
En je moet niet alles geloven wat je hoort, want in je 1e EN 2e jaar het hele jaar lang bier over je heen krijgen als je niet goed staat? dat is belachelijk. Natuurlijk zijn er gewoonten en tradities, veel daarvan gebaseerd op asciniteit, maar veel ook uit respect voor bepaalde mensen. Bij ons mag NIEMAND met zn rug tegen de 'bar' aanleunen, dat is asociaal tegenover de mensen die erachter staan, die daar staan om jou te helpen. Dan word je gecorrigeerd, boeiend.
maja doe allemaal vooral wat je leuk vind.
Laatst bewerkt: 18 nov 2006