1. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, ja je hebt deels gelijk, waaraan het juist ligt kan ik hoe dan ook niet bepalen..
    Misschien wel omdat ik juist niét op de plaats lag waar die moordende salvo's terecht kwamen.
    Mijn talent was dat ik de tweede beste schutter destijds was van ons peloton , en daardoor was ik dus wat je noemt de cover-up voor de aanvalslinie, en zoals je zegt was dit misschien mijn geluk op dat moment.
    Maar dat neemt niet weg dat wij na die actie in een lange terugtocht bestookt werden door rebellen van alle zijden die ons hoe dan ook te grazen wilden nemen, en ik dus dank zij mijn schutterskunsten steevast als een van de laatste van ons rijtje diende te fungeren om de vijand af te leiden en de aandacht van ons peloton en de gewonden die ze met zich meedroegen weg te trekken zodat zij tijdig het rendevous punt konden bereiken .
    En net in zulke acties hebben wij destijds méér verliezen geleden als in de hele beginnende aanvalsactie.
    En net die kerels heb ik moeten achterlaten...zij die hun leven op het spel zetten om het peloton en zijn gewonden te redden zijn ginds in die jungle achtergebleven....en net dat is wat mij bijzonder zwaar valt...waarom ik..waarom heb ik het overleefd en zij niet,aangezien ik vind dat zij er méér recht toe hadden om te overleven dan ik... waarom.......
     
  2. Dioxic

    Dioxic Guest

    wtf
     
  3. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    iets meer respect graag snotjoch...

    Ik snap gedeeltelijk wat je bedoelt, in zo situatie kan je nooit echt begrijpen wat iemand voelt/bedoelt.
    Maar het is wel dankzij je talent voor het schieten dat je niet in de frontlinie zat, en je hebt mischien wel verdomt geluk gehad met de bomardementen. Maar zoals mijn vader altijd zegt:
    Eer de gene die voor ons gevallen zijn.
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    En net dat is nu een van de dingen die mijn geweten bezwaard,ik heb hen niet kunnen redden,en dit terwijl één van hen waarschijnlijk in die tijd wel op een of andere manier wellicht mijn leven gered heeft terwijl ik dat nét niet in de gaten had,en die daardoor wellicht is gesneuveld in zijn poging om mij te redden....
    Hoe dan ook , ik heb destijds een harde les geleerd,en al diegenen die samen met mij in ons peloton waren draag ik in mijn hart.
    Diegene die nog zichtbaar zijn, maar zéér zeker diegene die niet meer zichtbaar zijn aangezien ik dank zij hun offer op het altaar van de kameraadschap de kans heb gekregen om mijn leven verder te zetten.
    En dat is nu pecies één van de redenen waarom ik zo Hellspawns betoog aanhang "doe nooit iemand anders iets aan wat jijzelf niet aangedaan wil worden".
     
  5. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Roken gaat niet om levensduur. Het gaat meer om de indirecte effecten. Als je organen ermee aantast, betekent dat een slechtere geondheid. Je conditie gaat achteruit.
     
  6. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik zo je posts lees bekijk jij het ook maar vanuit 1 perspectief. Waarom moeten rokers wel vanuit hun eigen perspectief en vanuit de niet-rokers?

    Het stinkende kleren argument is ook zo weggevaagd: als jij uitgaat in een disco waar niet gerookt mag worden en je hebt dan geen stinkende kleren doe je imo toch echt iets verkeerd ;)
    Dan zit je in een disco dus gewoon als een ouwe lul aan de bar te hangen.

    Als je daarentegen naar een café gaat, echt alleen om aan de bar te zitten, beetje ouwehoeren met vrienden, dan kan ik nog wel inzien dat je het vervelend vind dat dan je kleren naar rook gaan ruiken.

    Maar in jouw argument heb je het over een discotheek. Dan is het gewoon gelul als je gaat zeuren dat je kleren stinken naar rook, als je een beetje lekker aan het dansen bent gaan je kleren vanzelf stinken van t zweet (hitte in een disco, lichaamsbeweging).
    Ik trek mijn kleren nooit de volgende dag nog een keer aan, ze stinken naar drank die er over heen valt, zweet en jah rook. Maar de stank van zweet overheerst bij mij (nu kun je zeggen dat ik dan een stinkende bunzing ben, maar vrienden weet ik dat die van hun ook goed stinken naar zweet).

    Roken zorgt voor vele malen meer overlast dan alcohol??
    Tuurlijk, sigarettenrook is schadelijk en kan sommige mensen belemmeren in het uitgaan. Maar alcohol is zeker onschadelijk? Bijna iedereen drinkt alcohol tijdens het uitgaan, zeker ook een heel aantal die veel te veel drinken.

    Het niet roken in openbare ruimtes als scholen, werkplekken etc. etc. kan ik het begrijpen.
    Er wordt tegenwoordig zoveel gezeurd omdat roken zoooo slecht voor de gezondheid is, velen hebben nu dus een hekel aan rokers (misschien niet persoonlijk, maar gewoon door de rook).

    Alcohol hoor je veel minder over, terwijl dat ook heel erg schadelijk is.
    En jah, ik begrijp wel dat je er zelf voor kiest om alcohol te drinken en als niet-roker dan last te hebben van mensen die roken (hoewel er ook rookvrije uitgaansgelegenheden zijn, alhoewel niet veel).

    En voor die mensen die niet begrijpen dat roken lekker kan zijn:
    Blijkbaar is het voor mensen die verder nooit roken, maar bv tijdens het uitgaan wel eens een sigaretje opsteken, toch lekker om gewoon heel af en toe te roken.

    Nu eerst ff roken...

    Alcohol idem.
     
  7. Yko

    Yko Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, rook eigenlijk enkel met uitgaan. Niet eens wekelijks en niet eens veel, want heb het na 2/3 sigaretten meestal wel gehad. Vooral de eerste is lekker, de rest erna vooral gezellig of bij een drankje in de hand. Als ik een paar weken niet gerookt heb en er met uitgaan weer een opsteek merk ik ook echt effect ervan. (een beetje dizzy, maar toch ook weer niet:een prettig relaxt gevoel)

    Laatste tijd merk ik ook wel dat ik er doordeweeks zin in heb, vooral als ik 's avonds ergens alleen over straat ga. Laatste paar weken dan ook heel soms doordeweeks, maar daar ga ik geen gewoonte van maken.

    Het zielige is dat veel mensen opmerkingen maken over mensen die roken met uitgaan over hoe slecht het wel niet is, maar vervolgens elke zaterdag drinken om dronken te worden en er trots op zijn. Misschien iets ander voorbeeld, maar toch: xtc. Iemand die 2x per jaar een pilletje zou nemen (en dus niet compleet van de kaart is) die zou zo slecht bezig zijn, want het is hard-drugs. En dat wordt dan gezegd door mensen die het normaal vinden om een paar keer per jaar te moeten overgeven van de drank of een black out te hebben.

    Maar ja, alcohol is maatschappelijk geaccepteerd.


    En om op de openingspost te reageren: ik rookte voor het eerst in de brugklas (12 jaar), omdat ik nieuwschierig was en de halve klas het na schooltijd ging proberen. Toen in de tweede nog een paar keer gedaan, omdat we een contract moesten tekenen om een halfjaar niet te roken. Niet echt om stoer te zijn eigenlijk, want we deden het stiekem en niet op straat. Sindsdien eigenlijk een paar jaar niet gedaan(misschien een paar toen ik 16 was).
    Vorig jaar weer is gedaan met uitgaan en de laatste tijd met uitgaan is het er een beetje ingeslopen.

    De eerste paar keer vond ik het niet erg bijzonder en ik moest waarschijnlijk ook wel hoesten. Gek genoeg, elke keer als ik het weer probeerde had ik van dat hoesten geen last meer, terwijl er toch flinke perioden tussen zaten.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2006
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vind roken voor en na school (of in de pauze) lekkerder dan met uitgaan. Dan doet het me meer. Met uitgaan heb je vaak meerokers die het willen uitproberen of stoer willen doen en blijven non-stop roken. Als je op een avond achter elkaar blijft paffen doet het me weinig.
     
  9. Yko

    Yko Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus de mens heeft een soort aangeboren jachtinstinct naar zoetigheid? Terwijl we eigenlijk heel goed zonder kunnen. (het is zelfs beter)

    Veel mensen zeggen ook dat roken totaal niet lekker is. De smaak in het begin misschien niet maar:

    De nicotine wordt tussen de 7 tot 10 seconden door het bloed naar de hersenen gevoerd waar het effect heeft.
    Verschillende bestanddelen in rook hebben effect op het lichaam. De drie hoofdbestanddelen zijn: nicotine; koolmonoxide en teer. Nicotine stimuleert de productie van adrenaline, nor-adrenaline en dopamine in de hersenen. Andere stoffen zoals serotonine en GABA worden ook vrijgemaakt. Dat veroorzaakt de gewenste effecten. Dopamine stimuleert het beloningscentrum in de hersenen waardoor de roker genot ervaart. De adrenaline geeft een oppeppend effect. Het hartritme stijgt. Nicotine prikkelt de zenuwcellen en verdooft ze, de bloedvaten vernauwen waardoor de bloeddruk stijgt. Koolmonoxide is een stof die de opname van zuurstof in het bloed tegenwerkt. Door de koolmonoxide wordt er minder zuurstof vervoerd naar de verschillende delen van het lichaam.


    Wat wel apart is is dat er adrenaline en serotonine (het effect van xtc wordt veroorzaakt door grote afgave serotonine) wordt vrijgegeven, maar dat veel mensen juist roken om te ontspannen. Maar dat zat hem geloof ik meer in het feit dat er een soort tegenovergestelde reactie plaatsvind: iets verwijdt bloedvaten terwijl iets die ook juist weer vernauwd.
    Hoe dat nou precies zat weet ik niet eigenlijk.

    Maar het blijft natuurlijk een slechte eigenschap met schadelijke gevolgen en beter is dan ook om het niet te doen. :)
     
  10. BaRT BeST

    BaRT BeST Goedendag

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    doe niet aan roken, ook niet van plan.. O-)
     
  11. ShadeTCS

    ShadeTCS Unregistered Abuser

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik rook niet meer zoveel als een paar jaar terug. Hooguit 10 sigaretten per dag tegenwoordig en misschien maar 3 daarvan waarvan ik echt geniet. Ik probeer ook te stoppen, maar ik koop steeds sigaretten om jointjes te draaien haha
     
  12. Robinsky009

    Robinsky009 Active Member

    Berichten:
    564
    Leuk Bevonden:
    7
    Je kan je beter af vragen wat is tegen woordig niet meer slecht voor je?

    stja alcohol slecht jullie denken nou gewoon discotje ofzo bierzuipen.

    maar kijk een Verder.... Ik werk in een supermarkt daar zie je van die acolistjes van die goedkope bier in slaan en volgende dag staan ze er weer. als je die mensen ziet weet je dat het echt slecht voor je is! trouwens door bier krijg je ook slechte adem en alles gaat stinken!
     
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    ik vond eerst alcohol erg leuk enzo maar ben sinds een tijdje echt elke week blowen en ten 1ste kost het minder geld, 2de je kan het je nog herrineren en je wordt ook gewoon heell rustig en niet dat je agressief (wat bij drank wel kan gebeuren) wordt.
    "gewoon" roken doe ik niet maar af en toe is wel rustgevend :)
     
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik heb niets tegen rokers, veel vrienden van mij roken en mijn ouders ook, maar ik ben op zich wel voor om roken te verbieden in cafe's enzo.

    sommige cafe's is het niet te harden met zo'n rook gordijn en kan me voorstellen dat mensen met astma enzo ook wel uit willen gaan, want voor hun is het gewoon niet te doen.

    maarja das mijn mening dan
     
  15. ShadeTCS

    ShadeTCS Unregistered Abuser

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    haha en op lange termijn ben je je korte termijn geheugen kwijt :p
    Nee het valt wel mee, zolang je niet als een zoutzak op de bank ga liggen elke keer dat je stoned bent merk je niet al te veel van cognitieve belemmeringen
     
  16. Beyond The Grave

    Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, blowen is belachelijk duur vind ik zelf. Je geeft het sneller uit dan je denkt hoor. Vind het zelf wel relaxter als alcohol. Na een avondje goed doorzakken ben je de volgende dag zo brak als je maar zijn kan en dat is goed fucked. Dat heb je een stuk minder met blowen.
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    ik kan voor 10 euro aan een zakje komen waar er 6 uit gedraaid kunnen worden, zelfs als je 1 joint met iemand deelt voel je hem al en dat dan 6 keer :) nee het is wel duur maar roken ook.
     
  18. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    ben gestopt :) vandaag de 3 weken grens behaald!
     
  19. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    knap:)

    Ik ben sinds 3 maanden weer begonen, was 3 maanden gestopt en kon er niet meer tegen:+
     
  20. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het 4/5 weken volgehouden. Maar heb 2 vrienden(waarvan 1 18 is) die blowen dus als ik wat alcohol op heb gaat er zo weer een joint naar binnen bij mij8). Roken was ik vorig weekend weer mee begonnen.:mad: Had weer eens een depressieve bui & biedde iemand me een peuk aan. En zo gaat het leven weer door:emo: ...
     

Deel Deze Pagina