Inderdaad, rook eigenlijk enkel met uitgaan. Niet eens wekelijks en niet eens veel, want heb het na 2/3 sigaretten meestal wel gehad. Vooral de eerste is lekker, de rest erna vooral gezellig of bij een drankje in de hand. Als ik een paar weken niet gerookt heb en er met uitgaan weer een opsteek merk ik ook echt effect ervan. (een beetje dizzy, maar toch ook weer niet:een prettig relaxt gevoel)
Laatste tijd merk ik ook wel dat ik er doordeweeks zin in heb, vooral als ik 's avonds ergens alleen over straat ga. Laatste paar weken dan ook heel soms doordeweeks, maar daar ga ik geen gewoonte van maken.
Het zielige is dat veel mensen opmerkingen maken over mensen die roken met uitgaan over hoe slecht het wel niet is, maar vervolgens elke zaterdag drinken om dronken te worden en er trots op zijn. Misschien iets ander voorbeeld, maar toch: xtc. Iemand die 2x per jaar een pilletje zou nemen (en dus niet compleet van de kaart is) die zou zo slecht bezig zijn, want het is hard-drugs. En dat wordt dan gezegd door mensen die het normaal vinden om een paar keer per jaar te moeten overgeven van de drank of een black out te hebben.
Maar ja, alcohol is maatschappelijk geaccepteerd.
En om op de openingspost te reageren: ik rookte voor het eerst in de brugklas (12 jaar), omdat ik nieuwschierig was en de halve klas het na schooltijd ging proberen. Toen in de tweede nog een paar keer gedaan, omdat we een contract moesten tekenen om een halfjaar niet te roken. Niet echt om stoer te zijn eigenlijk, want we deden het stiekem en niet op straat. Sindsdien eigenlijk een paar jaar niet gedaan(misschien een paar toen ik 16 was).
Vorig jaar weer is gedaan met uitgaan en de laatste tijd met uitgaan is het er een beetje ingeslopen.
De eerste paar keer vond ik het niet erg bijzonder en ik moest waarschijnlijk ook wel hoesten. Gek genoeg, elke keer als ik het weer probeerde had ik van dat hoesten geen last meer, terwijl er toch flinke perioden tussen zaten.
Laatst bewerkt: 9 dec 2006