1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 21 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Doc was gruwelijk aan de dope, met name later merkte je dat het drummen allemaal wat minder ging. Toen viel hij met wijnglazen in zijn hand van de trap en sneed ie pezen doen in zijn armen, vanaf dat moment zit de nieuwe drummer erbij omdat ie een jaar niet kon drummen. Ik geloof dat nooit duidelijk is geworden waaraan ie is overleden, maar ik geloof een OD. Idd jammer, goede drummer, maar er zijn wel betere hoor. Nieuwe drummer is bv live ook erg sterk.

    Inderdaad wordt de term Gothic veel te losjes gebruikt. iedereen die zich altijd in zwart kleedt bv (zoals ik) is dan Gothic voor de leken. Beetje triest. En dan is het ook nog eens allemaal gebaseerd op bandjes als After Forever, met de tieners in zwarte jurken. Rock/Metal met een zangeres is niet meteen Gothic, Gothic is bands als The Cult en al die jaren 80 bands. Min of meer komt de Metal variant naar mijn mening door het geweldige album "Gothic" van Paradise Lost, waar ze naast grunts een rolletje voor symfonische elementen en vrouwenzang lieten horen. Maar goed, misbruik van genre- en stijlnamen zal er altijd wel in blijven zitten. Kern van het verhaal blijft, luisteren naar waar je wil en de rest kan gestolen worden.

    @ xbox3604life
    Ik luister zelf niet zo gek vaak naar cleane vocalen, je hoort ze toch vooral in Heavy/Power/Prog/Speed en wat traditionele Doom, en de meeste van die genres luister ik niet regelmatig. Je zou het eens met Persuader kunnen proberen, hoewel het niet 100% clean is. maar als je van megadeth etc houdt kan je het denk ik wel waarderen. Albums Evolution Purgatory en When Eden Burns. IK luister wel regelmatig Symphony X, maar dat is tamelijk drukke technische power metal, wel een geweldige zanger trouwens (Russel Allen).

    Overigens, het is nogal flauw en kortzichtig van je het argument aan te voeren dat mensen aannemen dat Metal het enige is. Per slot van rekening generaliseer je zelf ook. Bovendien is er meer dan alleen heavy en Thrash Metal, lost van zware gitaren en cleane vocals/ screams/ grunts lijken veel genres binnen Metal totaal niet op elkaar. Zo zit diversiteit niet alleen in verschillende soorten muziek, maar ook binnen 1 stroom. Het laatste kan je alleen erkennen als je er zelf even diep in zit zoals enkele leden op dit forum.
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2006
  2. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    After Forever...inderdaad, zag gisteren weer zo'n groepje "kinderen" van 18 lopen. Het mooiste is dat ze met strakke zwarte spijkerbroeken en zo'n AF trui lopen te "rocken" maar dan wel op spierwitte nep nikes...lmfao.

    Even over die Drummer...Elendill, zorg nou eens dat je "Bleeding The False" van Aeon ergens vandaan haalt. Dan luister je daar van begin tot eind naar. Als het op technisch drummen aan komt...dan is die gast toch wel 1 van de "meesters" op dat gebied.
     
  3. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Vlak Pete the feet ook niet uit!
     
  4. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Zonder Sandoval zou de dubbele bass niet zijn wat hij nu is! Verdere goede dm drummers vind ik oa Derek Roddy (ex-Hate Eternal), Flo Mournier (Cryptopsy), Inferno (Behemoth) en Dave Haley (Psycroptic)
     
  5. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
  6. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Gisteren Besteld... _O_

    [​IMG]

    Iemand die aan dit topic bijdraagt en niet weet wie deze man is moet zich dood schamen 8)

    En....

    [​IMG]
     
  7. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Dimebag kijkt wel een beetje nors.
     
  8. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
  9. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Hij is inderdaad een beetje nors, ja. Maar even iets anders....het is niet dat ik dat beeldje kocht omdat ik Pantera goeie shit vind, maar meer omdat deze man een geweldige gitarist was en gewoon een symbool is in de metal-scene. Slash heb ik aangeschaft omdat ik vroeger als kleine jongen helemaal van hem onder de indruk was, met name zijn hoed vond ik prachtig.
     
  10. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Vette shit die dimebag en Slash :).

    Ik snap niet dat iemand als jij die vaak tegen oppervlakkigheid predikt zelf zo'n oppervlakkig stament kan maken.

    Wat de fuck maakt het uit hoe die gasten eruit zien? Geeft je dat ook maar enig inzicht in hun persoon? Imho totaal niet. Ik bedoel als je kijkt naar BM fans, die der vaak ook niet uit, maar toch lul ik vaak genoeg tegen ze en zijn het vaak aardige mensen.

    Maargoed, het zal wel. After forever rocked btw live best goed.

    En ik kan dat nummer van Aeon nergens vinden, maar zou wel graag de drums even willen horen dus iemand nog een tip waar ik hem eventueel zou kunnen "vinden", graag.
     
  11. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben niet oppervlakkig, ik zeg alleen dat ik die dag zo'n groepje kinderen zag lopen, da's alles. Ik heb het niet eens over hun persoon, maar puur over het feit dat deze mensen 9/10 keer aan hun kleding & gedrag te herkennen zijn. Het maakt mij echt nix uit, en ik zal gerust met zo'n gasten praten. Ook zou het me niet verbazen als ik gewoon met die mensen zou kunnen opschieten...dus, het heeft nix met persoon te maken, ik zeg ook nix over hun persoon. Persoonlijk vind ik BM fans nog niet eens zo slecht uitzien.

    Da's het album van Aeon, zal vast wel ergens te vinden zijn joh 8)
     
  12. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Naja ok, dat was niet echt uit je post te halen.

    Maar hoe heet dat album van Aeon? Als jij de naam weet, weet ik waar ik moet zoeken :p.
     
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Kent iemand nog een band rond de CoB achtig iets xD of helloween.
     
  14. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Imperanon! Vind het wel een relaxte band, die tot nu toe maar 1 album heeft geloof ik. Nummers van hun die ik goed vind:

    - Memories To Dust
    - Sold
    - Shadowsouls
    - The end

    Mocht je die nummers goed vinden, dan zal je de rest ook maar moeten downloade. *)
     
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Komt wel goed, ik probeer wel wat ik luister wel al hun albums maar ja uiteindelijk begint het te vervelen xD.
     
  16. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok, maar dan moet je ook niet naar dat soort muziek vragen, als het je toch uiteindelijk verveel. Je moet zo maar effe kijken, ik ben namelijk wel benieuwd wat je ervan vind.
     
  17. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb al 3 keer gezegd dat "Bleeding The False" de naam van het album is 8)
     
  18. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Bleeding the False. Hier kan je het nr 'Forever Nailed' vinden: http://www.uniqueleader.com/MP_3/Aeon-forevernailed.mp3
     
  19. Tha Clone

    Tha Clone Wat hij zei...

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    0
    Een band a la Children Of Bodom? Check 'Norther'. wordt beschouwd als het kleine broertje van CoB. Zelf geef ik liever de voorkeur aan CoB, maarja, das gewoon een kwestie van smaak.

    Woej, 2 weekjes terug naar de Persistence Tour geweest in de 013..

    Damn zeg, wat was dat vet! _O_ Madball en Terror vond ik de hoogtepunten van de avond. Concert was uitverkocht... aan de ene kant wel vet, dat nu steeds meer mensen hardcore/metalcore gaan waarderen, maar aan de andere kant weer minder, aangezien de pit te klein was, en dus eveneens de ruimte om te moshen. Dat maakte niet zo heel veel uit, maar toch ^^

    Geluid was helaas bij tijden vrij matig, maar soms ook weer zeer goed. Aangezien ik eigenlijk altijd vooraan stond, was de volgende dag mn hele bovenlichaam blauw van de plekken :+ Wel leuk dat ik nog een drumstick van de dummer van Walls Of Jericho :)

    \EDIT:
    Mja, Boogiemaster, u hebt gelijk... = aangepast ;)
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2006
  20. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    het is toch Norther?

    Er valt weinig van hun te downloade. Ik ken alleen Unleash Hell van hun en het nummer klinkt wel redelijk. Maar ik denk dat je Imperanon beter met CoB kan vergelijken.

    Edit: eej, dit is de 1000ste post
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina