Doc was gruwelijk aan de dope, met name later merkte je dat het drummen allemaal wat minder ging. Toen viel hij met wijnglazen in zijn hand van de trap en sneed ie pezen doen in zijn armen, vanaf dat moment zit de nieuwe drummer erbij omdat ie een jaar niet kon drummen. Ik geloof dat nooit duidelijk is geworden waaraan ie is overleden, maar ik geloof een OD. Idd jammer, goede drummer, maar er zijn wel betere hoor. Nieuwe drummer is bv live ook erg sterk.
Inderdaad wordt de term Gothic veel te losjes gebruikt. iedereen die zich altijd in zwart kleedt bv (zoals ik) is dan Gothic voor de leken. Beetje triest. En dan is het ook nog eens allemaal gebaseerd op bandjes als After Forever, met de tieners in zwarte jurken. Rock/Metal met een zangeres is niet meteen Gothic, Gothic is bands als The Cult en al die jaren 80 bands. Min of meer komt de Metal variant naar mijn mening door het geweldige album "Gothic" van Paradise Lost, waar ze naast grunts een rolletje voor symfonische elementen en vrouwenzang lieten horen. Maar goed, misbruik van genre- en stijlnamen zal er altijd wel in blijven zitten. Kern van het verhaal blijft, luisteren naar waar je wil en de rest kan gestolen worden.
@ xbox3604life
Ik luister zelf niet zo gek vaak naar cleane vocalen, je hoort ze toch vooral in Heavy/Power/Prog/Speed en wat traditionele Doom, en de meeste van die genres luister ik niet regelmatig. Je zou het eens met Persuader kunnen proberen, hoewel het niet 100% clean is. maar als je van megadeth etc houdt kan je het denk ik wel waarderen. Albums Evolution Purgatory en When Eden Burns. IK luister wel regelmatig Symphony X, maar dat is tamelijk drukke technische power metal, wel een geweldige zanger trouwens (Russel Allen).
Overigens, het is nogal flauw en kortzichtig van je het argument aan te voeren dat mensen aannemen dat Metal het enige is. Per slot van rekening generaliseer je zelf ook. Bovendien is er meer dan alleen heavy en Thrash Metal, lost van zware gitaren en cleane vocals/ screams/ grunts lijken veel genres binnen Metal totaal niet op elkaar. Zo zit diversiteit niet alleen in verschillende soorten muziek, maar ook binnen 1 stroom. Het laatste kan je alleen erkennen als je er zelf even diep in zit zoals enkele leden op dit forum.
Laatst bewerkt: 26 nov 2006