zo het vorige deel was pure oorlog... wacht ff...
ho ben ik weer... wat ik vind van geloof?
pure onzin om mensen ergens aan vast te laten grijpen, geloof maakt mensen de grip op de realiteit verliezen, zodat ze in een schemer situatie terecht komen en maar blijven roepen: neen, (...) zal mij bijstaan, een goed voorbeeld zijn de amerikanen, Zie dat ze bijna overal god voor gebruiken. O. my god! Zij geloven zo heilig in een grotere macht dat ze er alles voor willen doen om dit geloof te behouden.
Je kunt iemand zo gek maken dat ze zelfoffers brengen of allerlei andere vreemden dingen uithalen. Geloof op zich is een grote brainwash die mensen probeert onder de duim te houden, dit is zo ingeburgerd dat mensen niets anders weten en dit zullen ontkennen al zet je een pistool tegen hun hoofd.
Natuurlijk is dit niet bij iedereen het geval ik pik nu alleen de radicale eruit als voorbeeld, maar het hele verhaal is gewoon te wazig om realistisch te zijn. Stom voorbeeldje: Stel ik vindt een stam midden in de jungle die nog nooit is blootgesteld aan de rest van de wereld. Ik kom daar aan wandelen en vertel dat deze natte spons een god is die alles in verdoemenis zal brengen als je niet in de spons gelooft. Dit wordt hoogwaarschijnlijk gelooft, en mensen zullen al gauw de spons gaan aanbidden en offers brengen alleen omdat ze bang zijn voor het onbekende... Dit slaat over van generatie op generatie en het verhaal wordt op deze manier aangedikt en vervormd, uiteindelijk hou je een monster zo groot als een berg die tsunami's spuugt over. Mensen schrijven hier boeken over en zie daar een nieuwe legende en geloof daaraan vast.
Dit is mijn mening over het geloof op aarde, iemand schreef een geweldig boek voor misschien de kinders en dit is overgegaan van generatie op generatie en als echt gebeurd gaan beschouwen...
Natuurlijk repecteer ik de mensen die wel geloven in iets, altijd en overal, Mij stoort het ook helemaal niet, mijn halve familie is zwaar gelovig, ikzelf ben daar veel te nuchter voor en weet zelf ook als je dood gaat dan is het gewoon over, logischer kan niet, kijk maar wat je van voor je geboorte herinner, vrij weinig he.. plus...dat het leven zelf geen reden of betekenis heeft wat vele anders beweren. we zijn hier omdat toevallig deze planeet vruchtbaar voor leven was en dit dus evolueerde in wat we nu zijn, niets meer dan vlees en bloed, doordenkertje: wie zegt dat JIJ nu wel aan het denken bent, wie ben jij?
Laatst bewerkt: 2 jan 2007