Ik heb hem al een jaar, fijn apparaat. Besturing heb ik eigenlijk helemaal niks over te klagen en ik ben wat dat betreft toch nogal kritisch, dat zit dus zeker wel goed. Je hebt een scrollpad die goed werkt. Het menu is, vind ik zelf, net wat beter dan de ipod video. Je hebt nl. ook drie extra knoppen met wat functies en 1 die je zelf kunt toewijzen.
Geluid is zeker goed te noemen! Er zit een equalizer op en een bassboost dus je kunt nog een beetje kloten met het geluid.
Hij speelt meteen zowat alle .avi's af die je download zonder om te zetten en je kunt de filmpjes ook op de tv afspelen met een kabeltje. Het schermpje is best goed helder en gedetailleerd en je kunt er makkelijk series op volgen, films kijk ik er nooit op.
Ik synchroniseer altijd met Mediamonkey, daarmee kun je de ID3tags organiseren en albumart erbij zetten, werkt echt perfect. Kan ook met bijv. wmp11 of gewoon drag&drop in verkenner.
Speler krast wel snel (net als de ipod video) dus ik zou er meteen een invisible shield bij bestellen!!
Ook krijg je er een soort blokje bij dat je nodig hebt om de (standaard) mini-usb kabel op aan te sluiten, zonder dat blokje kun je dus niet laden of aansluiten, dat vind ik soms wel wat storend.
Ook werkt hij niet als draagbare hardeschijf, daarvoor moet je een partitie vrijmaken en alle muziek die daar op staat kan de speler niet spelen. Volgens mij kun je op een XP pc wel muziek toevoegen en lezen zonder dat je software/drivers nodig hebt dus dat is ook wel te doen.
Laatst bewerkt: 10 jan 2007