ok : Na snel skimmen en beetje door de tracks heen scrollen the verdict :
dope :
de intro: geremixed door perq himself nuf said
Relieved : Met de new generation big band is dit echt een plaat die helemaal geweldig is. Doet het origineel alleen maar eer aan en is de echte pete&perq sound. Ik denk de beste plaat op het album
Motivated: Een track om in te komen, zeker niet slecht. de lyrics gaan vrij redelijk mee met de beat (beter gezegd andersom)
Eager: De bekende remix van de site, een perq track. Dopeness simpel
lazy : Ook erg lekker, gewoon een remix die wel lekker vibe voelt
Respect: Ik denk dat c-mon&kypsy de beat wel redelijk goed hebben gekozen bij de manier van spitten. Meer een echte remix, je hoort als je goed luistert hier en daar de oude invloeden. De beat is wat warrig maar zeker niet dramatisch/ slecht/ of kut
Conflicted : Ook geniaal in samenwerking met het metropole orchestra. Beat wise echt heerlijk. Gewoon een super nummer punt uit don't care wat iedereen zal zeggen
Grateful : De nicolay remix. Beat merged met de tekst en voelt ergens wel lekker aan. Zeker niet het beste nummer maar ik kan me er in vinden
Paranoid: De beat past perfect bij het nummer. Hier en daar een elementje wat er niet in had gehoeven maar toch.
Cheeky : Lekker met een spaanse beat. Ja me like. Al loopt ie gevoelsmatig hier en daar niet helemaal lekker mee met de text en lijkt de beat wat overheersend
Hope: een jazzy remix. Goed geslaagd en je wil bij het ingaan van de drum op en neer gaan met de beat
Amazed: Niet heel veel over te zeggen, behalve dat het niet perse een slechte plaat is geworden, iets te chaotische beat maargoed evenstill dope.
Mindstate : Weer een beetje chaotisch gevoel. Maar gewoon niet slecht.
De "daar moet je van houden" platen
respect: Beat wise hectisch maar geen slechte plaat als je het muzikale er in kan waarderen
Motivated : Zelfde als bovenstaande. Voelt beatwise erg experimenteel aan
de total screw ups :
Cocksure: Slechtste plaat van het origineel imo en houd deze status dan ook vast, laidback luke heeft iig van een plaat die beetje uit de toon viel op het origineel een volledig verneukte versie weten te maken. Zegmaar als of er een engeltje in je schijt en er dan nog even overheen kotst. Die beat is echt drama
Mellow : 1 van de beste platen van het origineel , geweldige singel en heerlijke vibe volledig naar de mallemoer geholpen door ene Morgan Spacek. De vibe is volledig niet mellow. Nee in vergelijking met het origineel echt drama. De nieuwe lyrics en iets veranderde stijl maken hem luisterbaar. Maar dit is een nummer om qua beat echt snel te vergeten, en niet te vaak te luisteren
Het twijfelgevalletje :
Amazed. Geen id wat ik hiervan moet vinden. Slecht goed geen id. Decide for your self. Mijn favo track zal het iig niet worden
The final verdict: Zoek je een pure hip-hop plaat kan je deze met een gerust hart laten liggen. Het is overduidelijk een muzikaal experiment, op sommige vlakken geslaagd. Maar hoe je de remix van mellow op dit album kan zetten is me echt een raadsel. Een experimentele plaat omschrijft dit het beste. En daar in is ie ondanks the mother of all screw ups mellow en het zoontje hiervan cocksure echt in geslaagd. Ik geef hem dan ook met dit in het achterhoofd een 4 out of 5 mede dankzij het verderfelijke schandaal mellow anders was het denk ik wel een 4.5/5 geweest
en had ik al gezegd dat je mellow links kan laten liggen ?
Laatst bewerkt: 21 jan 2007