HipHop DopeNes [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Arjan, 28 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Tjah ondanks dat ie het niet haalt bij de originele en overbriljante plaat : the sequel never beats the original. Hebben ze aan de snippits te horen wel weer een experimentele plaat weten te brengen die niet a dime in a dozen is. Ik trek het volledige album nu binnen

Full reports comming up

2. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Dan wacht ik toch maar even met het kopen of het moet een prikje wezen. dat moet haast wel.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Dan had je naar de release moeten gaan van vandaag. 10 euro entree en dan kon je Remindstate voor 5 euro meenemen.

Heb hem nu trouwens ook helemaal thanks to the only ego

Wat ontdek ik trouwens net: Live EMC video (nieuwe track) http://www.youtube.com/watch?v=kB9An2kUlA8&eurl=!!!(Produced door Nederlands eigen Nicolay _O__O_)

Laatst bewerkt: 21 jan 2007
  4. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    ok : Na snel skimmen en beetje door de tracks heen scrollen the verdict :

dope :
    de intro: geremixed door perq himself nuf said

Relieved : Met de new generation big band is dit echt een plaat die helemaal geweldig is. Doet het origineel alleen maar eer aan en is de echte pete&perq sound. Ik denk de beste plaat op het album

Motivated: Een track om in te komen, zeker niet slecht. de lyrics gaan vrij redelijk mee met de beat (beter gezegd andersom)

Eager: De bekende remix van de site, een perq track. Dopeness simpel

lazy : Ook erg lekker, gewoon een remix die wel lekker vibe voelt

Respect: Ik denk dat c-mon&kypsy de beat wel redelijk goed hebben gekozen bij de manier van spitten. Meer een echte remix, je hoort als je goed luistert hier en daar de oude invloeden. De beat is wat warrig maar zeker niet dramatisch/ slecht/ of kut

Conflicted : Ook geniaal in samenwerking met het metropole orchestra. Beat wise echt heerlijk. Gewoon een super nummer punt uit don't care wat iedereen zal zeggen

Grateful : De nicolay remix. Beat merged met de tekst en voelt ergens wel lekker aan. Zeker niet het beste nummer maar ik kan me er in vinden

Paranoid: De beat past perfect bij het nummer. Hier en daar een elementje wat er niet in had gehoeven maar toch.

Cheeky : Lekker met een spaanse beat. Ja me like. Al loopt ie gevoelsmatig hier en daar niet helemaal lekker mee met de text en lijkt de beat wat overheersend

Hope: een jazzy remix. Goed geslaagd en je wil bij het ingaan van de drum op en neer gaan met de beat

Amazed: Niet heel veel over te zeggen, behalve dat het niet perse een slechte plaat is geworden, iets te chaotische beat maargoed evenstill dope.

Mindstate : Weer een beetje chaotisch gevoel. Maar gewoon niet slecht.

De "daar moet je van houden" platen
    respect: Beat wise hectisch maar geen slechte plaat als je het muzikale er in kan waarderen

Motivated : Zelfde als bovenstaande. Voelt beatwise erg experimenteel aan

de total screw ups :
    Cocksure: Slechtste plaat van het origineel imo en houd deze status dan ook vast, laidback luke heeft iig van een plaat die beetje uit de toon viel op het origineel een volledig verneukte versie weten te maken. Zegmaar als of er een engeltje in je schijt en er dan nog even overheen kotst. Die beat is echt drama

Mellow : 1 van de beste platen van het origineel , geweldige singel en heerlijke vibe volledig naar de mallemoer geholpen door ene Morgan Spacek. De vibe is volledig niet mellow. Nee in vergelijking met het origineel echt drama. De nieuwe lyrics en iets veranderde stijl maken hem luisterbaar. Maar dit is een nummer om qua beat echt snel te vergeten, en niet te vaak te luisteren

Het twijfelgevalletje :

Amazed. Geen id wat ik hiervan moet vinden. Slecht goed geen id. Decide for your self. Mijn favo track zal het iig niet worden

The final verdict: Zoek je een pure hip-hop plaat kan je deze met een gerust hart laten liggen. Het is overduidelijk een muzikaal experiment, op sommige vlakken geslaagd. Maar hoe je de remix van mellow op dit album kan zetten is me echt een raadsel. Een experimentele plaat omschrijft dit het beste. En daar in is ie ondanks the mother of all screw ups mellow en het zoontje hiervan cocksure echt in geslaagd. Ik geef hem dan ook met dit in het achterhoofd een 4 out of 5 mede dankzij het verderfelijke schandaal mellow anders was het denk ik wel een 4.5/5 geweest

en had ik al gezegd dat je mellow links kan laten liggen ?

Laatst bewerkt: 21 jan 2007
  5. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor de verdict. Je bent toch wel redelijk positief...

Toch nu eerst maar even OoT uitspelen, voordat ik er naar op zoek ga. :D

6. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Had al gelezen dat die een stuk minder zou zijn dan het orgineel. Dus ik check hem wel een keer als ik hem toevallig tegen kom.

7. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Had ook niet verwacht dat ie 'beter' zou zijn/klinken. Maarja, remixen zijn altijd wel dope. Toch chekken.

8. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Heb hem nu 1 maal beluisterd en moet zeggen dat ik het origineel toch een flink stuk beter vind, sommige nummers zijn echt verkracht, andere nummers wel cool. Tsja, beetje mixed feelings.

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    ff de nieuwe RJD2 checken.

Beyond The Beyond is dope _O_ (CD is trouwens geen hiphop)

Laatst bewerkt: 22 jan 2007
  10. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    Kan iemand mij vertellen wat het beste JMT album qua productie is? Ben wel benieuwd naar meer van hun beats.

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Welke heb je?

Ik vind ze allemaal wel wat hebben.

Violent By Design heeft echte artistieke beats met layer over layer over layer. Je hoort dat Stoupe nog niet de setup had die hij tegenwoordig heeft, maar hij was toen misschien nog stukken zieker dan tegenwoordig qua productie.

Visions Of Ghandi heeft zeker goede productie. Vooral Nada Cambia is geniaal.

Legacy Of Blood is een erg harde en duistere plaat qua beats. Vind ik ook een echt lekker klinkende plaat.

Servants in Heaven, Kings in Hell is meer een rustigere plaat met mooi geproduceerde werkjes van Stoupe.

Dan is er ook nog die ene met die hele lange naam, maar die vind ik qua productie niet echt goed.

Stoupe is voor mij de beste producer in de game.

Laatst bewerkt: 22 jan 2007
  12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Double post, maar dat maakt me momenteel niks uit:

Nieuwe Poet Laureatte produced door Premier? Siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiick!

13. harXcore

harXcore Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
  15. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    ok bedankt, ik heb net Violent by design gedownload en de laatste heb ik ook. En ik las dat Rip the Jacker ook volledig bij Stoupe geproduceerd was? iemand toevallig een link in een pm?\o/

16. Victor

Victor Guest

Oh man, wat een geweldige beats. _O_ Ik heb echt genoten van And So It Burns of Verses Of The Bleeding.

17. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Dit maakt mij zo gelukkig :D :) \o/. Één van mijn favoriete rapper denkt hetzelfde over de richting dat Hip Hop op moet gaan als ik.

Het album Kamaal the Abstract dat nooit uitgebracht is vind ik bijna op hetzelfde niveau staan als The Low End Theory (één van de beste rapalbums ooit).

Door dit nieuws wordt waarschijnlijk Q-Tip mijn G.O.A.T. Ik ben gewoon ontroerd door dit nieuws. :+ Echt waar hoor. :b: :thumbs: :'-(

Edit: de titel van het nieuwe album is ook weer prachtig. :D _O_ _O_

Laatst bewerkt: 24 jan 2007
  18. Dioxic

Dioxic Guest

Weet iemand wanneer Graduation uitkomt

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    eind 2007

20. Gryphon

Gryphon FritsmaN