1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Alternatief / Punk / Rock :

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Burt Macklin, 5 feb 2007.

  1. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Inleiding :

    Er is over elke stroom muziek wel een thread te vinden behalve voor de Alternatieve, Punk en Rock stroom. Zie hier!
    Hierin kan gediscussieerd worden over deze smaak muziek :
    - Nieuwe band ontdekt?
    - Concert waar je binnenkort naartoe gaat?
    - De nieuwste cd van een artiest?

    Meldt het hier!

    Tegenwoordig heeft elke band wel zijn eigen muziekstijl, daarom is het heel moeilijk om een band in een genre te plaatsen.
    Ik heb voor het gemak maar even de hoofd genres hieronder vermeldt.
    Als ik tevens alle sub genres moet vermelden heb ik te veel pagina's nodig. O-)

    Alternatief :

    Alternatieve muziek is een in de jaren tachtig opgekomen verzamelnaam voor popmuziek waarvan de kunstzinnige pretenties groter zijn dan de commerciële. Het ging daarbij aanvankelijk om artiesten die in het circuit van kleine zalen populair werden en hun platen meestal op kleine, onafhankelijke platenlabels uitbrachten.
    (Bron: Wikipedia)

    Punk :

    Punk is speels, soms agressief, veelal humoristisch en anti-alles, wat onvermijdelijk leidt tot zelfspot. De weerzin tegen de gevestigde orde, en daarmee tegen bestaande uitgeverijen, galeries en platenmaatschappijen, heeft een doe-het-zelfmentaliteit tot gevolg.
    (Bron : Wikipedia)

    Niet echt een perfecte omschrijving maar iedereen heeft een andere mening wat nou wel of geen Punk is.
    Commercieel, niet commercieel anyone?

    Rock :

    De belangrijkste invloeden van Rock zijn Rock 'n Roll en Rockabilly. In de jaren '60, wanneer de Britse rock zich ontwikkelde, werd de term "rockmuziek" populair. Met de "Britse Invasie" spreidde deze muzikale stijl terug naar de Verenigde Staten uit, en werd een internationaal cultureel fenomeen met aanzienlijk sociaal effect. De rock is geëvolueerd in een massa van hoogst-varierende stijlen met wijdverspreide populariteit.
    (Bron : Wikipedia)

    Net als Punk zijn hier ook tal van varianten op.

    Handige Websites :
    - Epitaph
    - Jimmy Alter
    - Purevolume

    Tips en op / of aanmerkingen zijn altijd welkom.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2007
  2. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Concertagenda :​


    Februari :

    - 05 Snow Patrol in Heineken Music Hall te Amsterdam
    - 07 Razorlight in Vredenburg te Utrecht
    - 08 Razorlight in Effenaar te Eindhoven
    - 13 Wolfmother in Paradiso te Amsterdam [UITVERKOCHT!]
    - 24 Ok Go in de Melkweg te Amsterdam [Jingga]

    Maart :

    - 01 Jet in Paradiso te Amsterdam
    - 04 Billy Talent in de Melkweg te Amsterdam [UITVERKOCHT!]
    - 07 The Killers in Heineken Music Hall te Amsterdam
    - 10 Arctic Monkeys in de Melkweg te Amsterdam [UITVERKOCHT!]
    - 16 Incubus in Heineken Music Hall te Amsterdam [UITVERKOCHT!]
    - 18 Bloodhound Gang in Patronaat te Haarlem
    - 25 Deftones in 013 te Tilburg
    - 28 Fall Out Boy in 013 te Tilburg [Baukehimself] [Jingga]

    April :

    - 09 Deftones in Paradiso te Amsterdam [UITVERKOCHT!]
    - 24 New Found Glory in de Melkweg te Amsterdam

    Mei :

    - 26 Pinkpop festival te Landgraaf
    - 27 Pinkpop festival te Landgraaf
    - 28 Pinkpop festival te Landgraaf
    - 29 Kaiser Chiefs in Paradiso te Amsterdam
    - 30 Kaiser Chiefs in Paradiso te Amsterdam

    Juni :

    - 24 Red Hot Chili Pepers in Goffertpark te Nijmegen [Jingga] [Lt Mezzz]
    - 28 Pearl Jam / Incubus in Goffertpark te Nijmegen

    Juli :

    Augustus :

    - 17 Lowlands festival te Biddinghuizen
    - 18 Lowlands festival te Biddinghuizen
    - 19 Lowlands festival te Biddinghuizen
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2007
  3. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    ik zat zo te denken he, kan hiervoor geen apart forumdeel voor aangemaakt worden, dat houd het een beetje overzichtelijker. ;)

    het is maar een idee.
     
  4. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou billy talent (_O_), jimmy eat world en 30 seconds to mars niet direct tot de 'gewone' rock rekenen,
    ik ken ze niet zo goed, maar ik zou Jimmy Eat World en Billy Talent eerder tot punk rekenen.
    en 30 seconds to mars (ken ik helemaal niet goed, maar een liedje van ze gehoord) en ik dacht dat ze wel tot emo behoren.
    Misschien ook een idee om ook Emo erbij te doen.

    betere voorbeelden van general rock zijn Red Hot Chili Peppers, Green Day.

    maar boeie, we weten over welke muziek we het hebben.

    een hele goeie band qua alternatieve muziek vind ik Motion City Soundtrack, probeer ik al een tijdje te promoten hier zo
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2007
  5. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Bloc Party_O_
    Audioslave
    Kasabian
    Placebo
    Queens of the Stone Age*)
    The Killers


    O ja en zelf ga ik zeker naar Intwine, en misschien naar Billy Talent\o/
     
  6. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    bloc party idd _O_
    ik luister de laatste tijd veel naar bowling for soup, een amerikaanse punkrockband.
     
  7. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Zie nu pas dat Incubus naar Nederland komt. Wil ik wel naartoe. Even kijken op wat voor dag het precies valt, ik tijd heb en of er nog meer mensen mee wilen. :thumbs:
     
  8. Lexiuz

    Lexiuz ...---...

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is dat concert al wel een tijdje uitverkocht, iig dat stond op mojo
     
  9. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Ik zat ook al te twijfelen of ik er nu wel of geen voorbeelden bij moest doen.
    Het wordt er volgens mij niet echt duidelijker op.

    Ik ben nog aan het twijfelen of ik naar Billy Talent ga, moet zo'n klote eind reizen.

    Oeh, Bowling for Soup! Daar luister ik ook al heel lang daar.
    Heerlijke simpele snelle vrolijke muziek! :cool:

    Verkeerde volgorde! 8)

    Je bedoelt een apart forum gedeelte voor muziek in het algemeen?

    Mja, ik vond het een beetje aan de dure kant.
    Nieuwe cd klinkt wel weer al vanouds trouwens.

    "Light Grenades"
     
  10. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 5 feb 2007
  11. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Incubus is inderdaad al uitverkocht. Niet gek ook, want Light Grenades is inderdaad erg goed. Eén van hun beste cd's ooit. :)
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kent iemand van jullie de Alternatieve/Rock/Punk-band Coheed and Cambria? Ze staan echt met die drie genres voornamelijk aangeschreven! Ik vind ze erg goed en vooral leuk omdat ze gitaarspel hebben dat me aantrekt, en vaak erg goede teksten hebben. Dit is de link naar hun site, met als intro het nummer Welcome Home van het nieuwe album.

    Coheed and Cambria bestaat uit:

    Claudio Sanchez - Lead vocals, guitar
    Travis Stever - Guitar, Lap Steel, Vocals
    Matt Williams - Bass guitar
    Chris Pennie - Drums

    Ze hebben tot op heden 3 studioalbums uitgebracht, één Live Concert op CD als DVD (en CD/DVD-box) en ook nog een aantal LP's. De albums:

    The Second Stage Turbine Blade
    In Keeping Secret of Silent Earth: 3
    Good Apollo I'm Burning Star IV: Volume 1 From Fear Through The Eyes Of Madness

    Zoals je misschien gezien hebt is elk album voorzien van een nummer. Coheed and Cambria volgen dan ook een verhaallijn die ze in hun muziek verwerken. Hun eerste album was deel 2, het tweede deel 3, het derde deel 4 volume 1 (jaja, klinkt afgezaagd 8) ) en hierna komt dus volume 2 en dan deel 1.
    Heel dit verhaal wordt ook nog beter uitgelegd in twee stripboeken, alleen zijn die erg moeilijk te vinden.

    Nog een aantal videoclips en live videos. Bedenk wel dat de kwalitiet van deze videos redelijk tot slecht is en dat ze in het echt beter zullen klinken. Als je één van de nummers bekeken hebt en er niks aan vond, betekent dat nog niet dat de anderen niks zijn. Veel nummers van Coheed and Cambria hebben een verschillende sfeer. (YouTube en VideoGoogle)

    Welcome Home Clip
    Time Consumer Live
    The Crowing Live
    Delirium Trigger Live
    In Keeping Secret of Silent Earth 3


    Dit is de link naar de informatie over Coheed and Cambria op Wikipedia.
     
  13. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff....Dat een van de bekendste punkrock bands nog niet genoemd is: The Offspring. Ik zelf luister niet zoveel meer naar punk, gewoonweg omdat het redelijk simpele muziek is. Overigens heb ik dat laatste album van Incubus ''light grenades'' geluisterd en de rustige nummers daarvan klinken wel lekker.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    The Offspring is natuurlijk wel een bekende ja! Incubus vind ik ook erg lekker klinken, het nummer Anna Molly (zo iets in ieder geval) dat op de Xbox Live Marketplace was verschenen is ook een erg goed nummer! Thrice is ook een erg leuke en bekende band, of Dashboard Confessional. Het nummer Vindicated van Dashboard Confessional is ook te horen in de Spider-man 2 film, en is daarom erg makkelijk te vinden op LimeWire ofzo. Echt geweldig nummer.
     
  15. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    idd echt een geweldig nummer vindicated.
    offspring is echt classic, heb ik ook een hele tijd geluisterd, maar op een gegeven moment raak je er toch op uitgekeken
     
  16. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Tuurlijk ken ik Coheed & Cambria. Kan alleen nog steeds niet echt aan de stem van die gast wennen. :9

    Edit: Over Xbox Live Marketplace gesproken. Bepaalde mensen het [imo] 'NIN-achtige' nummer van Good Charlotte al gehoord? (Keep your hands off my girl). Geweldig nummer! Overigens is NIN zelf natuurlijk ook cool.
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2007
  17. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de Punk-liefhebbers:

    Plus 44 (+44) Wiki

    Band van 2 voormalige Blink 182 bandleden (Travis, Mark)
     
  18. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Tool, Good Charlotte ook, die nog niet echt genoemd zijn.:)
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind wat ik van Good Charlotte gehoord heb nou niet echt mooi eigenlijk. Zeker Keep Your Hands of my Girl is zwaar klote. Domme tekst, kutstem!
     
  20. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Het zijn wel twee verschillende dingen die je nu noemt. Keep Your Hands of my Girl is absoluut niet de 'sound' die Good Charlotte normaal heeft, maar een keer iets heel anders. De meeste mensen vind het de eerste keer dat ze het horen een kutnummer, maar na een paar keer juist cool. De rest van ze, tja. Ik vind eigenlijk hun laatste album, The Chronicles of Life and Death, alleen écht goed.

    Mareh, Van Halen is natuurlijk ook rock. :9 Beetje oud, maar het blijft supergoede muziek. Ook the Eruption en Spanish Fly zijn leuk om te luisteren. Twee instrumentale nummers waar Eddie van Halen laat horen wat hij kan met een gitaar. _O_ Maar natuurlijk ook nummers als Runnin' with the Devil, Ain't Talkin' 'Bout Love, Poundcake, Panama, Unchained, The Cradle will Rock etc. zijn leuk. Hun bekendste nummer Jump vind ik eigenlijk nog steeds één van de minste.
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2007

Deel Deze Pagina