Ik had deze in voorbestelling maar na zeker een maandje wachten heb ik besloten om toch maar de xbox 360 wireless controller for windows te kopen waar hij dus bij zit. Ik heb hem nu binnen en tijdje mee gespeeld en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Als je slim bent kies je ook voor deze optie omdat je wireless reciever dan opeens veeeel goedkoper is. En je hebt een dedicated PC controller die je ook kan gebruiken op je xbox360 als je vrienden over de vloer hebt
Code:
[B]Controllers:[/B]
Wireless for windows: 47,60
Xbox360 wireless: 41,65
----- -
Wireless reciever: 5.95
[B]Recievers:[/B]
Wireless reciever los: 19,97
Wireless reciever pakket: 5.95
----- +
Winst: 14,02
\o/
Overigens als je de software van de wireless reciever installeert en je games werken opeens niet meer, schrik dan niet dat komt door het programmatje XboxStat.exe wat wordt meegeleverd (die laat je batterijstatus zien zodra je op de guide drukt). Als je in TaskManager het process beeindigd heb je nergens meer last van totdat je opnieuw opstart. Je kan er ook voor zorgen dat dit programmatje niet meer automatisch opstart door deze in het register te verwijderen.
Ik heb het ding nu al prima werkend gekregen met de meeste games. Helaas ondersteunen de meeste games de triggers niet maar je hebt 10 knoppen in totaal tot je beschikking om games mee te bedienen.
Ik heb nu de gehele Tomb Raider serie en Tony Hawk's Pro Skater 2 compatible gekregen met de controller.
Ook games die niet werken met joypad's kan je toch zo besturen, ik heb daarvoor het programma Joy2Key voor gevonden. Je moet dan instellen welke knop op je Xbox 360 welke knop op het toetsenbord moet voorstellen. Dit werkt echt prima.
Het volgende overzicht heb ik gemaakt voor de Tomb Raider serie zodat ik het makkelijk kon configureren maar is erg gemakkelijk voor elk spel en ik denk dat jullie er ook wel wat aan kunnen hebben. Hiermee kan je namelijk zien welke knop Windows bedoelt als hij JOY1 laat zien (geeft namelijk niet 'knop Y' weer in oude games maar b.v. dus JOY1). Voor het gemak heb ik ook de PS controls erbij gezet zodat je die kan namaken voor spellen die origineel op de PS uitkwamen. (klopt overigens niet helemaal vanwege de missende triggers die eigenlijk moeten functioneren als R2 en L2).
Code:
PCButton: XboxCont: PSCont: Action:
JOY4 Y TRIANGLE HOLSTER
JOY5 LB R2 SPRINT
JOY6 RB R1 WALK
JOY7 BACK SELECT + R1 FLARE
JOY8 START L1 LOOK
JOY9 LEFTSTICK L2 DUCK
JOY10 RIGHTSTICK START INVENTORY
Je kan er ook je wireless headset mee aansluiten, ik heb er eens muziek over laten spelen maar dan merk je opeens hoe slecht eigenlijk de output is van dit dingetje, is dus niet echt aangeraden maar het kan wel.
Mocht je nog vragen betreffende dit hebben zet ze in dit topic en PM me