Xbox 360 controllers

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Hordo, 18 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en ja.
     
  2. koolenboer

    koolenboer I'll be back

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij bol.com alle game accesoires 10%
    dus daar maar een wireless controller aangeschaft
     
  3. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb 11 januari een extra wirless controller gekocht.
    Thuis hem laten verbinden met mijn 360 en toen gaan spelen.
    Werkte verder goed, tot ik mijn D-pad wilde gebruiken.

    Het is een beetje raar, maar ik moet soms hard drukken om naar links te gaan. Eenmaal gedaan, werkt naar links weer iets beter, maar nu heb ik het probleem met naar beneden!? Dus ik weer hard drukken op naar beneden en na een paar keer drukken ook daar geen problemen. Maarja, je raad het al. Dan werkt rechts opeens weer slecht of naarboven of weer links.

    Ik werd hier na een aantal minuten al helemaal gek van. Elke keer hard drukken naar een kant voordat hij hem goed pakt, en dan heeft een andere knop op de d-pad dat weer.

    Terug naar de winkel, kreeg ik (bij bart smit) een nieuwe zonder problemen. Mooi, opgelost dacht ik. Maar nee. Ook deze contoller had hier last van, alleen iets minder erg.

    Van een aantal mensen hoorde ik dat hij ook wat moet inwerken. Nouja, ik heb de controller dus even gehouden, maar nee, over gaat het niet!

    Hebben meer mensen last dit probleem?
    Weet iemand hier misschien iets tegen te doen?

    P.S
    Hebben de nieuwe wirless controllers nu een licht grijs vlak onder de controller i.p.v het donkere grijs/silver vlak?
     
  4. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm, ik heb een flinke barst in 1 van mijn controllers zitten. Bij mijn weten niet door vallen, het is een scheurtje dat steeds groter is geworden.
     
  5. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of de wireless gaming receiver al uit is? Er is namelijk al wel een xbox 360 wireless controller for windows te koop waar dat ding bij zit. Alleen ik krijg niet gevonden waar je hem los kunt kopen.
     
  6. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al twee keer gehad dat ik mijn 360 uitzette via het menu shut down console als je de xbox guide button een tijdje indrukt.
    Hij gaat ook uit alleen de controller blijft branden en daarna gaat de console spontaan uit zichzelf weer aan
     
  7. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Help! mijn 360 lijkt niet meer mijn wireless controler te herkennen. Battarijen zijn ok maar hij blijft zoeken. Groene lampjes blijven draaien!

    Help!
     
  8. .:Fire:.

    .:Fire:. Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je ring of light op je controller blijft knipperen en aan het zoeken is, probeer dan is op dat ronde knopje (naast memory slot b) op je Xbox 360 te drukken. Dan zouden ze elkaar moeten vinden ;)

    //Edit: Heeft er iemand trouwens ook kleine problemen met de D-Pad? Ik heb 3 wireless controllers en 1 daarvan heeft een D-Pad waarvan je de richtingen niet kunt zo goed kunt indrukken...
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2007
  9. DjiEnn

    DjiEnn Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik heb thuis 2 wireless controllers met 4 oplaadbare batterijen.
    Batterijen raken snel leeg en kmoet ze regelmatig opladen op de stopcontact.
    En dat is waar ik problemen mee heb, kwil ze niet meer opladen met behulp van de stopcontact.

    Nu heb ik enkele vragen over de volgende producten:
    Play and Charge Kit €19.99 Euro
    - Wat krijg je eigenlijk precies erbij? En kan ik hiermee gewoon mijn huidige oplaadbare batterijen opladen terwijl ze in mijn xbox 360 controller zitten?
    - Ik heb 2 wireless 360 controllers, is het dan ook raadzaam om 2 Play and Charge kits te halen, of is 1 al voldoende.
    Rechargeable Battery Pack €14.99 Euro
    - Wat krijg je allemaal erbij? En wat zijn de verschillen met de Play and Charge Kit?

    Ik heb geprobeerd om de antwoorden te vinden in deze topic en op de officiele xbox website, maar tevergeefs.


    Alvast bedankt!
     
  10. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie de quote voor antwoorden ;)

    Persoonlijk raad ik je trouwens aan om de Quick Charge Kit te halen aangezien deze ten eerste veel sneller oplaadt, ten tweede ook nog werkt zonder dat een ander apparaat aan moet staan (direct op netspanning) en ten derde twee batterypacks tegelijk kan opladen (je moet er dan nog wel een batterypack bij kopen) wat handig is aangezien je twee controllers hebt ;)
     
  11. DjiEnn

    DjiEnn Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.

    Je zult wel gelijk hebben. Kwil hoe dan ook draadloos blijven.
    Stel je voor dat iemand per ongeluk aan de controller rukt terwijl de play en charge kit aan het opladen is. Je console komt in bewegen terwijl het aanstaat. Krassen op je DVD en/of schade aan je DVDdriver.

    Ik houd het waarschijnlijk gewoon bij mijn AA oplaadbare batterijen.

    bedankt voor de reply.
     
  12. Toadhead

    Toadhead Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil 3 wireless controllers en eentje wired. Ik koop denk ik 1x quick charge en 2x play en charge aangezien die toch maar 5e duurder zijn dan een losse batterij en als ik dan met vrienden speel en de batterijen van mn controllers gaan leeg kan je toch gewoon blijven spelen met die kabel, niet dat je dan eerst 2 uur moet wachten tot ze weer opgeladen zijn ofzo.
     
  13. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat de ring of light op de controller knipperen of iets apparts doen als je batterijen op zijn? zo ja wat doet hij dan? heb de handleiding gelezen maar daar kon ik het niet vinden.
     
  14. The_Gamer

    The_Gamer Metal Gear Solid Fan

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    4
    Linksboven+rechtsonder <-> rechtsboven+linksover

    Wissen elkaar knipperend af.
     
  15. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had deze in voorbestelling maar na zeker een maandje wachten heb ik besloten om toch maar de xbox 360 wireless controller for windows te kopen waar hij dus bij zit. Ik heb hem nu binnen en tijdje mee gespeeld en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Als je slim bent kies je ook voor deze optie omdat je wireless reciever dan opeens veeeel goedkoper is. En je hebt een dedicated PC controller die je ook kan gebruiken op je xbox360 als je vrienden over de vloer hebt :)
    Code:
    [B]Controllers:[/B]
    Wireless for windows:	   47,60
    Xbox360 wireless: 	   41,65
    			   -----  -
    Wireless reciever: 	    5.95 
    
    [B]Recievers:[/B]
    Wireless reciever los: 	   19,97
    Wireless reciever pakket:   5.95
    			   ----- +
    Winst: 			   14,02 
    \o/ 
    
    Overigens als je de software van de wireless reciever installeert en je games werken opeens niet meer, schrik dan niet dat komt door het programmatje XboxStat.exe wat wordt meegeleverd (die laat je batterijstatus zien zodra je op de guide drukt). Als je in TaskManager het process beeindigd heb je nergens meer last van totdat je opnieuw opstart. Je kan er ook voor zorgen dat dit programmatje niet meer automatisch opstart door deze in het register te verwijderen.

    Ik heb het ding nu al prima werkend gekregen met de meeste games. Helaas ondersteunen de meeste games de triggers niet maar je hebt 10 knoppen in totaal tot je beschikking om games mee te bedienen.
    Ik heb nu de gehele Tomb Raider serie en Tony Hawk's Pro Skater 2 compatible gekregen met de controller.
    Ook games die niet werken met joypad's kan je toch zo besturen, ik heb daarvoor het programma Joy2Key voor gevonden. Je moet dan instellen welke knop op je Xbox 360 welke knop op het toetsenbord moet voorstellen. Dit werkt echt prima.


    Het volgende overzicht heb ik gemaakt voor de Tomb Raider serie zodat ik het makkelijk kon configureren maar is erg gemakkelijk voor elk spel en ik denk dat jullie er ook wel wat aan kunnen hebben. Hiermee kan je namelijk zien welke knop Windows bedoelt als hij JOY1 laat zien (geeft namelijk niet 'knop Y' weer in oude games maar b.v. dus JOY1). Voor het gemak heb ik ook de PS controls erbij gezet zodat je die kan namaken voor spellen die origineel op de PS uitkwamen. (klopt overigens niet helemaal vanwege de missende triggers die eigenlijk moeten functioneren als R2 en L2).

    Code:
    PCButton:	XboxCont:		PSCont:		Action:
    __________________________________________________________________
    JOY1		A			X		ACTION
    JOY2		B			CIRCLE		ROLL
    JOY3		X			SQUARE		JUMP
    JOY4		Y			TRIANGLE	HOLSTER
    JOY5		LB			R2		SPRINT
    JOY6		RB			R1		WALK
    JOY7		BACK			SELECT + R1	FLARE
    JOY8		START			L1		LOOK
    JOY9		LEFTSTICK		L2		DUCK
    JOY10		RIGHTSTICK		START		INVENTORY
    Je kan er ook je wireless headset mee aansluiten, ik heb er eens muziek over laten spelen maar dan merk je opeens hoe slecht eigenlijk de output is van dit dingetje, is dus niet echt aangeraden maar het kan wel.

    Mocht je nog vragen betreffende dit hebben zet ze in dit topic en PM me ;)
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2007
  16. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina