Wat zouden we dan moeten doen? Ons laten gek maken door de waan van de dag en allemaal ophitserij over geld? Typisch Nederlands. Het punt is dat er altijd wel geld zal blijven gaan naar nutteloze dingen, dus als je bij ieder sensationeel krantenbericht weer je ´ongezouten´ mening gaat lopen ventileren, word je er alleen maar narriger van. Partijen die zeggen dit soort dingen te gaan aanpakken zijn vaak dezelfde partijen die zeggen dat ze de ´bureaucratie gaan verminderen´. Ik heb een boekje uit 1841 waarin er ook politici genoemd worden die dat beloven. Hoezo populisme? Ik bedoel maar.
Dit soort dingen zullen altijd blijven staan en bovendien zijn er altijd wel potjes met geld waar op wonderbaarlijke wijze alles van gefinancieerd wordt. Het zou me niks verbazen als de helft van de mensen in dit topic die klagen over hun ´zuurverdiende belastingcentjes´ onder de 18 zouden zijn.
Ja en als je bedenkt hoeveel geld er per jaar op gaat aan het overmatig gebruik van koffiebekertjes op de werkvloer, zal dat ook niet meevallen.
Laatst bewerkt: 16 mrt 2007