1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hangjongeren op gesubsidieerde reisjes

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 15 mrt 2007.

1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Dus moet iedereen het maar negeren.. Ik vind het wel terecht dat er een opmerking over gemaakt wordt.. Of in elk geval vraagtekens bij worden gezet.

Over Wilders; ik vind zelf dat de man een paar goede punten heeft. Helaas ook veel mindere, maar goed. En ik kan mezelf toch echt geen racist noemen.

2. Dioxic

Dioxic Guest

punchline

3. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    ..?

4. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Dat doen nog niet uit de kast gekomen racisten ook niet. :+

Maar goed, dat inkoppertje terzijde, daar zou ik voor de rest weinig over kunnen zeggen, maar de uitzondering bevestigt de regel, zullen we maar zeggen, dan. Bij D'66 zullen gerust ook wel mensen zitten met een mening.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2007
  5. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Nou goed.. Om het maar helemaal duidelijk te maken.. Mijn vriendengroep is toch aardig multiculti.

Helemaal mee eens, op de een na laatste zin na :+ Vind het maar een vreemde actie.

6. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Shiiiiiiiiit. Dat slaat echt nergens op. Achterlijk gewoon.

7. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Laatst bewerkt: 16 mrt 2007
  8. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Kan moeilijk anders mijn beste , die schoolreizen die autochtone nederlanders en belgen maken hebben ze wel degelijk zelf betaald.

10. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet waar jullie je druk overmaken. Als jullie dit bericht niet hadden gelezen of gehoord, dan hadden jullie hier ook niks van gemerkt. Voor ons is dit een redelijk hoog bedrag, maar een schijntje met andere dingen. Ze proberen een aangename sfeer in Nederland te creeeren, omdat het niet goed boterd tussen onze culturen. Het is dan wel op kleinschalig gebied, maar het is toch weer wat en bovendien is het al nieuws geweest (internet).
    Als we het over belastingsgeld hebben moet je bij het koningshuis zijn:

11. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Oh nee toch, 5 euro per jaar. |:-

12. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Tja, zo kun je alles wel zo bekijken.

Ik geef hier geen mening over, maar houd wel in de gaten, voor alles betaal je maar een klein beetje, maar als je al die beetjes bij elkaar optelt komt er vast wel een aardige som uit.

13. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Vanochtend las ik dat inmiddels een meerderheid van de 2e kamer tegen dit soort gesubsidieerde reisjes is :)

14. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Ah, dat is in mijn ogen toch wel weer een betere ontwikkeling :)

15. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens deze redenatie is een misstand pas een misstand als het opgemerkt word.
    Stelen mag als niemand er iets van merkt?
    Nah...dat bedoel je vast niet zo.
    --------

Ik vermoed dat de hele gedachte achter de vlinderreisjes meer het benadrukken van positieve ervaringen beoogt dan het bestraffen van negatief gedrag.
    Opvoedkundige maatregelen neem je nu eenmaal sneller bij probleemjongeren dan bij de 99% brave burgers die dit land God zij dank nog rijk is.
    Maar het komt een beetje krampachtig over allemaal, die reisjes...

16. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Wat zouden we dan moeten doen? Ons laten gek maken door de waan van de dag en allemaal ophitserij over geld? Typisch Nederlands. Het punt is dat er altijd wel geld zal blijven gaan naar nutteloze dingen, dus als je bij ieder sensationeel krantenbericht weer je ´ongezouten´ mening gaat lopen ventileren, word je er alleen maar narriger van. Partijen die zeggen dit soort dingen te gaan aanpakken zijn vaak dezelfde partijen die zeggen dat ze de ´bureaucratie gaan verminderen´. Ik heb een boekje uit 1841 waarin er ook politici genoemd worden die dat beloven. Hoezo populisme? Ik bedoel maar.

Dit soort dingen zullen altijd blijven staan en bovendien zijn er altijd wel potjes met geld waar op wonderbaarlijke wijze alles van gefinancieerd wordt. Het zou me niks verbazen als de helft van de mensen in dit topic die klagen over hun ´zuurverdiende belastingcentjes´ onder de 18 zouden zijn.

Ja en als je bedenkt hoeveel geld er per jaar op gaat aan het overmatig gebruik van koffiebekertjes op de werkvloer, zal dat ook niet meevallen.

17. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Zal allemaal wel, maar daar gaat het hier niet om. Tediz; wat vind jij nou werkelijk van dit specifieke geval? Moet het kunnen dat we mensen met een criminele achtergrond op "vakantie" sturen met de hoop dat het wel een keertje beter gaat (waar in dit geval dus ook nog eens een flink prijskaartje aan zit)? Moet dat niet kunnen? Of boeit het je gewoon geen reet? :)

18. eprode

eprode Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :x ;)

19. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom, en dan is dit maar €50.000/17.000.000=0.00294 Euro van elke Nederlander.
    Ik vind dus dat er niet over belastingsgeld gezeurd moet worden. Ik vind het best dat je oneens ben over hoe het wordt besteed, maar de overheid bedoelt het goed.

Je hebt gelijk, maar zo bedoel ik het niet ;)

20. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat voor mij niet om het geld per inwoner. Zo kan je alles relativeren. Ik vind 50 000 ontzettend veel geld voor een doel waar ik mijn vraagtekens bij zet. Ik vind het een goed bedoelde actie maar ik vind eigenlijk dat ze de verkeerde groep belonen. Ze belonen nu misdadigers voor het feit dat ze misdadiger zijn. Dat ze nu Marokkaan zijn doet er voor mij weinig toe. Ik vind ook niet dat je een groep Nederlandse hangjongeren op vlinder-vang-vakantie moet sturen. Ik ben er meer voor om de goede mensen te belonen en niet de slechte. Ik vind dat het geld beter kan besteed worden aan hardwerkende allochtonen (voorbeeldfunctie) of hardwerkende autochtonen of natuurlijk een mengeling daarvan. Er zijn genoeg arme en veelbelovende studenten te vinden in Nederland. Ik vind dat je juist die groep moet worden beloond met dit soort reisjes. En dan is de insteek van dat reisje natuurlijk wel leren en onderzoeken in dat betreffende land die een klein beetje ruimte laat voor ontspanning. De ervaring is natuurlijk al geweldig. Ik vind dat ons geld beter kan besteed worden. 5 euro per jaar vind ik persoonlijk ontzettend veel voor een koningshuis. Ik ben trouwens ook voor een afschaffing van de monarchie en voor een (totale) democratie ookal is dit het eigenlijk al.

Deel Deze Pagina