1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 26 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Het is alweer tijd voor deel 10 van deze consolewarthread. Het ging snel nu de PS3 uit is. De gemoederen lopen hoog op, maar dames laten we het rustig houden!

    De Xbox 360:
    [​IMG]
    Prijs: 299 euro en 399 euro
    Launchdate: 2 december 2005
    Site: www.xbox.nl
    Versies:
    [​IMG]
    Xbox 360 core
    [​IMG]
    Xbox 360 premium
    Specs:
    * An IBM PowerPC based CPU with 3 symmetrical cores running at 3.2 GHz each
    * A custom ATI Graphics processor and more than 512 MB of memory for high definition games and entertainment applications
    * All games optimized for 16:9 aspect ratio, HD Output (720p and 1080i); multichannel surround sound output
    * Detachable and upgradeable 20GB hard drive to download demos and trailers along with new game levels, maps, weapons, vehicles, skins, community-created content, and more; to rip music for playback and to listen to custom play lists in every game
    * A wireless controller with Microsoft-patented wireless technology; Xbox Guide Button on every controller, the launch pad that instantly connects gamers to their games, friends, and music and to power on or power off Xbox 360 without leaving the couch
    * Gamer Profile software that remembers what players have achieved in games
    * Instant, out-of-the-box access to Xbox Live, including: a built-in Ethernet port for connectivity; Xbox Live Marketplace for downloadable content; a Message Center to receive voice and video messages from friends; ability to talk to friends, even while watching movies or listening to music; and an Xbox Live Headset
    * 3 USB 2.0 ports for Xbox Live Camera peripheral; to plug in wired game controllers that are also common for Windows PCs; to stream media from any portable media device, digital camera, and Windows XP PC
    * Progressive-scan DVD movie playback out of the box; DVD and CD music and photo playback out of the box; support for DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD
    * Windows Media Center Extender built in to access recorded TV (including high definition) and digital movies (including high definition), music, video and photos stored on Windows XP Media Center Edition 2005-based PCs through any Xbox 360
    * Support for up to four wireless game controllers and an optional Universal Media Remote with Windows® XP Media Center Edition Button for Media Center Edition functionality
    * Support for Xbox 360 Wireless Network Adapter via 802.11b, g and a
    * Interactive, full screen 3D visualizers
    * Two memory unit ports to save data on portable memory units, starting at 64 MB
    * Detachable Face so each console can be personalized
    * Parental Controls to restrict the games and movies that are played; Xbox Live controls to manage Friends List, voice and video communication, and Gamer Profile sharing
    Medium:DVD, voor films HD-DVD (in Nederland in 2007 voor 199 euro)
    Controller:Wireless, rumble
    [​IMG]
    Games:
    -The Elder Scrolls Oblivion
    -Saints Row
    -Gears of War
    -Halo 3
    -Mass Effect
    -Halo Wars
    -Forza Motorsport 2
    -Assassin's Creed
    -Banjo-Kazooie 3
    -Fable 2
    -BioShock
    -Alan Wake
    -Splinter Cell Double Agent
    -Shadowrun
    -Blue Dragon
    -Lost Planet
    -Lost Odyssey
    -Viva Pinata
    Xbox Live Marketplace:
    Bij veel Xbox 360 gamers bekend en onmisbaar, de Xbox Live Marketplace.
    De Xbox Live Marketplace is je winkel op Xbox Live. Je kunt er van alles en nog wat downloaden: game-content, demo’s, trailers, arcade-games, kaart- en bordspelletjes, thema’s en gamerafbeeldingen.
    Xbox Live Arcade:
    De virtuale arcadehal van Xbox Live.
    Ga naar Xbox Live® Arcade om kleinere games te vinden, downloaden, uitproberen en kopen voor de Xbox 360™-console. Er zijn al vele simpele maar verslavende games beschikbaar, zoals puzzelgames, kaart- en bordspellen, retro arcadefavorieten en actiegames, maar er komen er binnenkort nog meer. Alle games zijn ingebouwd op Xbox Live, zodat je je hoogste scores kunt posten en zelfs in bepaalde games on line met vrienden kunt spelen.
    Je kunt zo beginnen, het maakt niet uit of je een Xbox Live Gold of Silver lid bent. Ga naar je Xbox 360 Games Blade en kies de optie Xbox Live Arcade. Begin maar met browsen. Je kunt van elke game een gratis demo downloaden voordat je hem koopt. Als je zover bent, kun je de volledige game betalen met Microsoft Points, zodat je ook geen creditcard nodig hebt.
    X06:
    X06 is beurs die vorige week in Barcelona is gehouden. Op deze beurs liet Microsoft nogmaals de spierballen zien en blies vriend en vijand weg met een line-up om van te kwijlen.
    X06 info links:
    IGN
    X06: Alle Xbox 360 X06 aankondigingen op een rijtje
    Xbox.nl
    De Playstation 3:
    [​IMG]
    Prijs: 499 euro en 599 euro
    Launchdate: 23 Maart 2007
    Site: www.playstation.nl
    Versies:
    20 GB versie
    [​IMG]
    60 GB versie
    [​IMG]
    Specs:
    [​IMG][​IMG]
    Medium:Blu Ray
    Controller: motion sensor, wireless, geen rumble
    [​IMG]
    Games:
    -Metal Gear Solid 4
    -Heavenly Sword
    -Resistance
    -Final Fantasy XIII
    -MotorStorm
    De Wii:
    [​IMG]
    Prijs: 249 euro
    Launchdate: 8 december 2006
    Site: www.nintendo.nl
    Specs: bij deze console niet heel erg belangrijk, maar hier enige specs: klik
    Medium: DVD
    Controller:Motion sensor controller met ingebouwde speaker
    [​IMG]
    [​IMG]
    Inhoud
    Witte Wii console
    Wiimote en Nunchuck controller
    Voedingseenheid
    AV kabel
    Wii houder
    Sensorbar + houder
    2 AA batterijen
    Het spel Wii Sports (tennis, golf, honkbal, bowlen en boxen)
    Launchgames:
    Bij de launch zullen 15 a 20 games beschikbaar zijn, waarvan de volgende al bevestigd zijn:
    # Red Steel
    # Rayman Raving Rabbids
    # Need for Speed: Carbon
    # Tony Hawk's Downhill Jam
    # Super Monkey Ball: Banana Blitz
    # The Legend of Zelda: Twilight Princess
    Games:
    -Zelda: The Twilight Princess
    -Super Mario Galaxy
    -Red Steel
    -Metroid Prime 3
    -Super Smash Bros. Brawl

    Wii channel:

    Een van de ontwikkelconcepten voor de Wii was het 'vergroten van het aantal tv-kanalen op de tv in de huiskamer'. De Wii is een spelsysteem, dus je kunt nog steeds een speldisk opstarten om een spel te spelen. Maar net zoals we PictoChat in de Nintendo DS hebben verwerkt, zit er ook interne software in de Wii. Deze programma’s noemen we kanalen. Er zijn kanalen die WiiConnect24 gebruiken om informatie te verspreiden, creatieve kanalen die samenwerken met je spellen, kanalen die gebruikmaken van een SD-geheugenkaart, enzovoorts. Net zoals je een tv-kanaal kiest met de afstandsbediening van je tv, maak je met de Wii-afstandsbediening een keuze uit de verschillende Wii-kanalen. In de toekomst wordt het aanbod nog uitgebreid.
    Virtual console:
    In de meer dan twintig jaar die verstreken zijn sinds de komst van de NES, zijn er diverse spelsystemen en ontelbaar veel videogames uitgebracht. Wii blaast deze spellen nieuw leven in met de Virtual Console. Daarmee kunnen gebruikers (tegen een vergoeding) gemakkelijk veel van hun favoriete games voor de NES, SNES, Nintendo 64, TurboGrafx, Mega Drive en zelfs de MSX van internet downloaden en spelen op de Wii.
    Wii connect:
    Zet het systeem aan als je een spel wilt spelen en zet het weer uit als je klaar bent. Zo ging dat altijd bij traditionele spelsystemen. De Wii daarentegen slaapt niet eens als je hem uit zet. In plaats daarvan gaat hij in stand-by, een stand met laag stroomverbruik waarin hij ongeveer zoveel energie gebruikt als een kleine gloeilamp en toch een verbinding met internet in stand houdt. WiiConnect24 bezorgt nieuwe content, zelfs als de gebruikers slapen of niet thuis zijn. Dit levert 'nieuwe ervaringen waarvan iedereen dagelijks kan genieten' en legt de basis voor een levensstijl waarin de Wii deel uitmaakt van het dagelijks leven van het hele gezin.

    Een aantal regeltjes:
    -laten we het netjes houden
    -respecteer elkaar en elkaars mening
    -geen geflame
    -niet offtopic posten
    -en geen fanboy gedrag
    Vorige deeltjes:
    Deel 1
    Deel 2
    Deel 3
    Deel 4
    Deel 5
    Deel 6
    Deel 7
    Deel 8
    Deel 9
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik wil niet moeilijk doen, maar in de startpost staat (nog) een (grote) fout over de PS3 20GB. Deze heeft ondertussen wel een HDMI uitgang zoals je waarschijnlijk al lang wist ;). Misschien ook die paar games die ook op de PS3 komen uit die lijst van de 360 halen (ja, ik weet het. Dit is muggenziften) :+.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2007
  3. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Een paar mensen hadden het er hier over dat er nog geen racegame op de 360 is dat kan worden vergeleken met Motorstorm. En dat Colin McRae: Dirt als tegenhanger van Motorstorm zou kunnen worden beschouwd en dat dan kon worden vastgesteld hoe indrukwekkende de physics en graphics van dat spel zijn vergeleken met een 360 spel in het zelfde genre.

    CM: Dirt zal naar mijn mening echter nog steeds iets minder geschikt zijn om physics te showen dan Motorstorm. Ik heb alle CM games gespeeld en er is altijd veel minder sprake van hoge sprongen en botsingen met andere voortuigen dan in Motorstorm. Maar er zal genoeg vergelijkingsmateriaal overblijven natuurlijk: opvliegend zand, wegvliegende onderdelen, bulten, bochten en allerlei soorten wegdek, modder en sneeuw. En codemasters is normaliter zeer sterk op het gebied van physics en schademodellen etc. Ik ben benieuwd naar het eerste gameplay filmpje.

    CM: Dirt is overigens wel gewoon multiplatform (sommigen hier suggereerden dat het een 360only titel zal zijn) en verschijnt dus ook voor de ps3. Beide versies zullen dus bijna identiek zijn en niet de specifieke kracht van 1 van de beide consoles tonen.
     
  4. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Bovendien staat er onder de 360 en de WII een 'reclamepraatje':) terwijl bij de ps3 verder geen info door de topic starter is geschreven, afgezien van de specs van die console. Spreken die specs misschien voor zichzelf en is nog meer reclame niet nodig? ;-)
     
  5. legian

    legian Active Member

    Berichten:
    483
    Leuk Bevonden:
    0
    't enige nadeel (vind ik) is dat ie te groot is (in vergelijking met de ps2) en te duur.
    afgezien van dat is 't een prima console
     
  6. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat was ik. :) Ik zei inderdaad dat je Motorstorm zou kunnen vergelijken met Dirt. Hiermee geef ik alleen aan dat Dirt van alle 360 titels het meeste in de buurt komt. De Havok engine die men voor Motorstorm gebruikt is ook beschikbaar voor bijvoorbeeld de 360. Het is uiteindelijk aan de developer wat voor moois hij maakt met zo'n engine. Ik vond bijvoorbeeld Rallisport en Halve Life op de xbox ook indrukwekkende physics hebben.

    Geheel mee eens hoor. Maar Dirt lijkt deze keer een andere weg in te slaan. Kijk, je kan natuurlijk pas echt goed vergelijken als je een Motorstorm 360 titel hebt maar dat zal wel nooit gebeuren. Een alternatief is misschien Flatout voor de 360. De xbox variant zat ook bomvol physics.

    Ook ik kan niet wachten. :)

    Tsja, ik vind dat een beetje voorbarig. Een developer als Capcom begint bijvoorbeeld zijn ontwikkeling op de op de PC. De verdere ontwikkeling is toegespitst op een specifiek platform ..

    Spellen maken daarnaast gebruik van verschillende gelicenceerde 'engines'. Denk aan de Unreal engine maar ook aan de verschillende Havok engines. Zo'n engine wordt ook geoptimaliseerd voor een specifiek platform aangeleverd. Ik vind het dan ook niet meer van deze tijd om te denken dat een multi-platform titel per definitie niet geoptimaliseerd zal zijn voor een bepaalde console.
     
  8. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is ook zo natuurlijk. Maar ik heb het gevoel dat ontwikkelaars nu nog niet zo heel goed doorhebben hoe ze het beste uit de beide consoles kunnen halen. En aangezien ze met deadlines zitten voor die multiplatform games zullen ze gaan voor de grootste gemene deler. Als na een paar jaartjes duidelijk wordt welke console nou echt krachtiger is dan zul je denk ik wel grotere verschillen gaan zien. Op gegeven moment zag je bij de meeste multiplatform games toch wel dat de versies op de playstation 2 duidelijk minder mooi waren dan de versie op de xbox1.

    Al is het dan wel weer zo dat enkele ps2 exclusives wel weer makkelijk mee konden met de topgames van de xbox 1 (of misschien zelfs wel iets mooier waren/zijn).

    Als ik puur kijk naar screenshots en enkele previews (ook die ene van gamespot die ik net in het CM: Dirt topic zag) dan lijkt het er op dat dat spel qua graphics in ieder geval even mooi zal zijn als Motorstorm, zowel op de ps3 als de 360.

    En bij deze spellen is het natuurlijk wel heel erg lekker dat je kunt spelen met een controller die rumble heeft. Dat is toch wel een erg groot gemis bij de ps3. Laten we hopen dat er straks toch weer snel een ps3 controller met rumble gaat komen nu Sony die deal heeft gesloten.
     
  9. Cybercon

    Cybercon Guest

    Heb je Half-Life 2 ook gespeeld? :) Oh my god wat een enorme framedrops had dat spel zeg :emo: De Xbox kan de source engine op dat moment duidelijk niet aan. Na twee levels ben ik er maar mee gekapt en ik wacht wel op de Orange Box(HL 2, Episode 1+2, Portal en Team Fortress) welke dit jaar zal verschijnen :)
     
  10. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Nou, hier ben ik het dus duidelijk niet mee eens.
    Wat Sony, MS en Nintendo steevast doen is het hypen van spullen, vervolgens te weinig produceren om de hype in stand te houden.
    Schaarste is het gevolg waardoor de hype nog groter wordt.
    Dit truukje dacht Sony nu ook weer te kunnen uithalen, helaas stond er geen hond te wachten op de PS3 waardoor er nog genoeg in de schappen liggen.

    En nu krijgt de consument de schuld omdat ze teveel zouden zitten zeuren. :emo:

    Zelfs op marktplaats is het merkbaar, PS3 apparaten die tegen de normale prijs wegkunnen.

    Nee Sony, tot nu toe een hele dikke gemiste kans, met dank aan de dure Blu Ray speler.
     
  11. 3SP

    3SP Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben et eens met et hypen gedeelte daarom dacht ik ook ik zie het allemaal wel met de ps3.Alleen nu blijkt dat sony toch echt geen onzin aan het verkopen was, en over de launch mensen vergeten dat er 5 keer zoveel ps3 consoles beschikbaar zijn bij de launch als 360 of ps2 of wii. Als sony ook net als 360 of ps2 minder consoles beschikbaar hadden gesteld,dan was de launch dus wel ineens een succes? omdat ze dan wel uitverkocht zouden zijn?

    beetje kromme redenering


    Volgens eigen data van Sony zijn hier in Nederland zo'n 44.000 PS3 verkocht en de nieuwe ladingen zijn al weer onderweg. Als de cijfers hier in Nederland kloppen heeft Sony het niet slecht gedaan, en heeft hiermee de grootste concurrent op dag 1 verslagen nl. microsoft, maar die hadden ook minder consoles op de releasedag voor Nederland ter beschikking.
    Even terug gaan naar de PS2 daar was maar het tiende deel ter beschikking bij de launch namelijk 5000.

    bron ps3focus
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2007
  12. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Nee hoor, het gaat er alleen even om dat idereen er vanuit ging dat de consoles die beschikbaar zouden zijn allemaal weg waren. En dat blijkt dus niet zo te zijn.
    Sterker nog, er is bijna geen reet verkocht, de PS3's liggen torenhoog in de schappen.
    Als er bij voorbaat al bekend was dat er zoveel consoles zouden komen dan gingen mensen toch geen 5 consoles inkopen met het doel ze met winst te verkopen? ;)
     
  13. 3SP

    3SP Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou wat slecht

    Volgens eigen data van Sony zijn hier in Nederland zo'n 44.000 PS3 verkocht en de nieuwe ladingen zijn al weer onderweg. Als de cijfers hier in Nederland kloppen heeft Sony het niet slecht gedaan, en heeft hiermee de grootste concurrent op dag 1 verslagen nl. microsoft, maar die hadden ook minder consoles op de releasedag voor Nederland ter beschikking.
    Even terug gaan naar de PS2 daar was maar het tiende deel ter beschikking bij de launch namelijk 5000.

    bron ps3focus
     
  14. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest


    Nou volgens andere data (onder andere te lezen op nu.nl) waren er voor de gehele benelux maar 50.000 apparaten beschikbaar. Waarvan er 44.000 gereserveerd waren.
    Nou geloof me, no way dat die gereserveerde apparaten allemaal verkocht zijn, daarvoor liggen er nog veel en veel te veel in de winkels.

    En het gaat denk ik niet om wie wie de eerste dag kan verslaan. Beter is om naar de langere termijn te kijken. En op dat vlak maakt Sony denk ik best een goede kans, zolang ze maar zorgen dat games online kunnen. :)
    Mensen zien het als een echt gebrek als een game niet online kan. Motorstorm kon eerst ook niet online in de VS, nu in europa wel weer.
    Mensen willen zelfs voor online gamen betalen, dat zie je aan de live accounts van de xbox.

    Wat ik ook denk, die Blu Ray speler die je voor 200 extra door de strot wordt geduwd. Dat is geen beste keus van Sony. De capaciteit wordt nu voor deze games niet gebruikt, en het is nog helemaal niet zeker of dit wel de standaard wordt.
    Beter hadden ze de console goedkoper kunnen uitbrengen, dan weet ik zeker dat ze nu uitverkocht waren.
     
  15. 3SP

    3SP Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Resistance fall of man is toch 22 gig? hoe wil je die op een dvd proppen.
    Maar over die cijfers heeft idd geen nut omdaar nu over te praten.
     
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen vergeten echter dat de launch van de PS3 in Europe vertraagd was. Officiële reden? Een tekort aan Blu Ray diodes. Ik weet niet of je het weet maar de PS3 loopt in Japan nou niet echt lekker, dan hou je meer capaciteit/hardware over voor andere markten zoals Europa.

    Ook de 360 launch werd geplaagd door hardware problemen, in dit geval ging het om de geheugen chips die niet in orde waren. Men had in dit geval ook de launch kunnen uitstellen, dan was hij uiteindelijk ook voldoende beschikbaar geweest.

    Waarom zou men een hype willen creëren door middel van kunstmatige tekorten? Men wil toch ook centjes verdienen door de verkoop van consoles, accessoires en live abonnementen? Uitgevers en ontwikkelaars willen toch ook dat hun games snel en goed verkopen? Dat kan toch alleen als een console een leuk marktaandeel heeft of mis ik nu iets?
     
  17. 3SP

    3SP Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Eh ja maar waarom quote je mij, wat staat er precies in mijn quote dat niet met jou verhaal strookt.Ik ben et namelijk helemaal eens met wat jij zegt.
    Ik heb et ook niet over de reden gehad wrom ms minder consoles beschikbaar had en wrom ps3 meer. Ik heb alleen gezegd dat het zo was.
    En hypen doet elk merk.Elke vorm van reclame is in principe hypen.De beloften nakomen is een 2de.En daar had ik niet echt vertouwen in bij sony.Alleen nu ik die ps3 heb zie ik et toch wat positiever
     
  18. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het ook met je eens hoor, mijn reactie is meer een aanvulling op je verhaal. Mijn vraagstelling op het eind was niet specifiek op jou gericht. :b:

    Een aardig artikel over de aangekondigde PS3 'schaarste': http://www.bashers.nl/2007/03/het_sprookje_playstation_3.php
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2007
  19. snake06

    snake06 Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    1
    heeft er al iemand een vergelijking kunnen doen tussen de xbox360 en playstation3?
    dus 1 spel op beide consoles spelen.
    Welke is dan de winnaar? :p
     
  20. 3SP

    3SP Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok :b:

    ja op gametrailers ,het ontloopt elkaar niet veel ik vind sommige games op de 360 mooier en sommige op de ps3.

    maar spellen die op meerdere consoles uitkomen vertellen je in principe niet zo heel veel. Ik bedoel bij een port van een game die bv van 360 op ps3 uitkomt gaan ze niet de moeite nemen om alle mogelijkeheden en kracht van de ps3 te benutten.dus de multi console games zullen imo nooit echt veel van elkaar verschillen.Het zullen de exclusive games zijn die van af de start van de ontwikkeling speciaal voor 1 console gemaakt worden die denk ik echt het verschil gaan maken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina