Hallo lui,
Ik heb samen met gompy (hier ook op het forum) een Yamaha Neo's gekocht. Het is voor ons allebei onze eerste scooter, dus daarom begrijp je wel dat hij vooral is om een beetje de feeling te krijgen, lekker te crossen en raggen en vooral, een beetje verstand van hoe zo'n ding nou in elkaar steekt/werkt. Omdat dit het doel van de scooter is hebben we er maar 55 euro voor hoeven te betalen, uiteraard zonder kenteken en verzekering, elektrische voorzieningen en natuurlijk kapschade. Setupje:
- 70cc Malossi sport cilinder
- 17,5mm Dellorto carburateur
- Technigas 2 uitlaat met Gianelli silencer
Rijd hier nu ongeveer 80 meer volgens de verkoper, alleen teller is verrot dus we kunnen het niet testen. We hebben er onlangs voor 14 euro een nieuwe gaskabel in gezet en voor 12 euro een nieuw kickstart ronsel en wat afstelwerk verricht. Hier 2 foto's en een filmpje zonder kappen (die zijn geschuurd en worden eerdaags gespoten), en 1 zoals hij was toen we hem kochten.
Totaalplaatje
Uitlaatje, waar ik vanmiddag 2 uur op heb zitten schuren
Toen we hem kochten
Filmpje (Youtube)
Wat nog moet gebeuren:
- Kleinere sproeier (hij verzuipt als je weg wilt rijden met koude motor)
- Cilinder/zuiger/zuigerveren nakijken (halfpoulie met pink te draaien)
- Kappen spuiten (zwart/blauw)
- Velgen zandstralen + evt. spuiten
- Achterrem repareren (is niet goed te spannen door vastzittende stelmoer die we voor geen meter loskrijgen)
- 70cc uitlaat uitdeuken, schuren (neeee niet weer!!!), monteren, 100 km/h rijden
Nouja, geef uw mening goede koop voor bij elkaar +/- 80 euro?
Snike
P.S.: Ik koop zelf ook nog een scooter, waarschijnlijk een Aprilia SR voor +/- €700
Laatst bewerkt: 14 mei 2007