de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Mooie bike beuk!
    Inderdaad een moddervette ducati!

Veel plezier alvast!

2. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, wat een moddervette bike! Zo'n monster is erg vet. Eigenlijk zijn alle ducati's mooi. De 1098 is ook errug mooi!

Ik wou dat ik de financiele middelen had, maar wat niet is kan nog komen :+

En ik zeg altijd maar, er is niets mooier dan naakt ;)

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    mijn god......het komt eraan.....de Ducati Beuker :+

erg strak ding.....

4. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    beetje slome reactie maar evengoed........

de superbikes van afgelopen zondag waren geweldig..

s'ochtends rond een uurtje of half 9 zijn we richting assen gesjeest....binnendoor vanuit almere richting nijkerk om vanaf die kant de a28 op te vegen.
    tientallen minuten later 8) even bij zwolle snel wat gedronken en weer door richting assen.
    ongeloofelijk veel motoren op de weg.....alle pompstations langs de a28 stonden afgeladen met 2 wielers.
    heb al meerdere malen mogen meemaken dat het tijdens de TT niet zo druk is geweest maar eerlijk is eerlijk....het weer was,en is nog steeds fantastisch.

als een 2tal kleine pooiertjes werden op vertoon van de vip kaarten telkens alle hekken aan de kant gemieterd om zo in een haal rechtstreeks het circuitpark zelf op te mogen rijden.
    aangekomen op de prive parking van suzuki waren wij idd de enige met motoren van een compleet ander merk......suzuki medewerkers konden er ook wel om lachen.

de toegangskaarten gaven ons werkelijk overal de ruimte voor tot zelfs in de pitstraat.
    op de paddock zelf was het een gekte van jewelste om al het scheurspul in allerijl op tijd op de grid te zetten......en wat kunnen die gasten sleutelen zeg.
    tussen de racerij door was er onbeperkt voer en drank in de superbike club waar er een tafel voor ons was gereserveerd.
    de decadentie liep er aan alle kanten uit in die tent maar geloof me...........tussen de 3 delige pakken heb ik in mijn korte broek,t-shirtje en op mijn sokken heerlijk gevreten en me niets aangetrokken van de overige beroepsdeclaranten en meelopers.
    na het eten en tussen de heats door max biaggi nog ontmoet (en wat issie klein)

de gehele dag hebben we waanzinnige race's gezien met als hoogtepunt de 2de en laatste race van de superbikes.
    james toseland zwaar in gevecht met troy bayliss...die wint op 9 duizendste van een seconde :+
    een superleuke dag,fucking mooi weer en weer heeldhuids thuis gekomen.

nu de komende weken de brievenbus in de gaten houden of er geen cjib enveloppen naar binnen glijden.....op zowel de heen als terugreis hebben we eeehhh....stevig doorgereden 8)

de garoeten.

ps...

foto's volgen nog.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    laars voor je kenteken beuk :cool: :+ :+

6. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Zo dat wordt een dikke fiets beuk!! ineens zo'n italiaanse giller onder je kont :cool:
    Ik moest afgelopen weekend een nieuwe achterband :mad: door een schroef gereden echt megabalen want die vorige band was nog helemaal goed.

Morgen maar weer de vrijheid vieren op de motor.. gaan anderen nog toeren?
    Misschien kunnen we de schade nog inhalen? :)

7. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Morgen en overmorgen werken :mad: Maandag en dinsdag vrij, hopelijk zit het weer mee \o/

8. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    regenregenregenregenregenregenregen........en nog veel meer nattigheid :mad:

heb de komende week helemaal geen tijd.

9. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Bah.. klote hoe moet ik nu mijn nieuwe band inrijden ? ;)
    Zit er trouwens aan te denken om een ander kuipje op mijn fiets te zetten :)

en dit achterlicht :p

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van dit soort dingen? Ik zit er zowiezo aan te denken een keer daar langs te rijden om te kijken hoe het er in het echt uitziet..

10. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    kijk uit met kuipjes en andere opleukerij han....

voordat je erzelf erg in hebt wordt je motor al heel snel een peppi en kokki fiets.

tis wellicht een snel oordeel van mijn kant,en iedereen heeft zijn eigen kijk op dingen........maar teveel tupperware vind ik persoonlijk helemaal niks voor zowel auto's als motorfietsen.

11. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Heb je ook wel gelijk in, maar kleine aanpassingen vind ik vaak wel leuk.
    Beetje ophogen, ander stuurtje, dikkere uitlaat.. dat soort geintjes.

12. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo lui,

Ik heb samen met gompy (hier ook op het forum) een Yamaha Neo's gekocht. Het is voor ons allebei onze eerste scooter, dus daarom begrijp je wel dat hij vooral is om een beetje de feeling te krijgen, lekker te crossen en raggen en vooral, een beetje verstand van hoe zo'n ding nou in elkaar steekt/werkt. Omdat dit het doel van de scooter is hebben we er maar 55 euro voor hoeven te betalen, uiteraard zonder kenteken en verzekering, elektrische voorzieningen en natuurlijk kapschade. Setupje:

- 70cc Malossi sport cilinder
    - 17,5mm Dellorto carburateur
    - Technigas 2 uitlaat met Gianelli silencer

Rijd hier nu ongeveer 80 meer volgens de verkoper, alleen teller is verrot dus we kunnen het niet testen. We hebben er onlangs voor 14 euro een nieuwe gaskabel in gezet en voor 12 euro een nieuw kickstart ronsel en wat afstelwerk verricht. Hier 2 foto's en een filmpje zonder kappen (die zijn geschuurd en worden eerdaags gespoten), en 1 zoals hij was toen we hem kochten.

Totaalplaatje
    Uitlaatje, waar ik vanmiddag 2 uur op heb zitten schuren :+
    Toen we hem kochten

Filmpje (Youtube)

Wat nog moet gebeuren:

- Kleinere sproeier (hij verzuipt als je weg wilt rijden met koude motor)
    - Cilinder/zuiger/zuigerveren nakijken (halfpoulie met pink te draaien)
    - Kappen spuiten (zwart/blauw)
    - Velgen zandstralen + evt. spuiten
    - Achterrem repareren (is niet goed te spannen door vastzittende stelmoer die we voor geen meter loskrijgen)
    - 70cc uitlaat uitdeuken, schuren (neeee niet weer!!!), monteren, 100 km/h rijden :D

Nouja, geef uw mening :+ goede koop voor bij elkaar +/- 80 euro?

Snike

P.S.: Ik koop zelf ook nog een scooter, waarschijnlijk een Aprilia SR voor +/- €700

Laatst bewerkt: 14 mei 2007
  13. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het zeker een mooie koop. Aangezien een Malossi 70 Sport al rond de 100 euro kost. De KM-Teller is heel makkelijk te vervangen (mocht het alleen de kabel zijn die kapot is). En kost ongeveer 12 euro. Ik vind dat hij keurig stationair loopt, niet al te hard alleen zie ik dat je wel gas moet blijven geven om het stationair te laten blijven lopen. Dit is (over het algemeen) simpel te verhelpen. Laat je scooter stationair draaien en draai aan je stationairschroef tot je scooter bijna uitvalt, draai nu een beetje naar rechts zodat hij net iets harder draait.

Persoonlijk had ik zelf een scooter gekocht die wel een kenteken heeft. Mocht je hem mooi opgeknapt krijgen kan je er nog een hoop plezier van hebben. Nu waarschijnlijk niet, omdat de kans bestaat wanneer je hem gaat laten keuren bij het RDW hij als gestolen staat geregistreerd en hij terug gaat naar de oorspronkelijke eigenaar.

14. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hem zelf ook niet gekocht zonder kenteken. Zoals danger al zei bestaat de kans dat bij de keuring blijkt dat ie gestolen is en dan ben je hem kwijt.

En als je zonder kenteken gaat rijden en je wordt aangehouden krijg je een dikke boete en als dan ook nog blijkt dat ie gestolen is ben je nog verder van huis.

15. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom ben ik ook niet van plan om hem te laten keuren, dat is ook de hele bedoeling niet van de scoot. Gewoon lekker crossen en sleutelen. Dus zo als in de vorige post al staat, ik koop nog een Aprilia SR voor het dagelijks gebruik.

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar bedoel je met crossen op eigen terrein?
    Want op onverzekerd rijden kan je een hoge boete verwachten en zelfs een gevangenis straf als je de boete niet kan betalen. En op het rijden zonder kenteken gelden boetes van 25 tot 190 euro.

Ik wil niet als een saaie piet klinken ofzo, probeer je alleen te waarschuwen. En de pakkans kan best hoog liggen, ligt er natuurlijk aan waar je woont.

Maar bij mij in de stad zetten ze vaak fuiken om alle brommers en scooters te controleren.

Tis alleen maar een waarschuwing!

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Alleen jammer van de "Trektnietgast" uitlaat, verder wel aardig voor die 80 euro

met zijn 2en kan je er een mooi projectje van maken....als je wilt natuurlijk

- goedkoop min. hor. blokje
    - evo/speed cilinder
    - Bidalot c2
    - 21/24 mm
    - Variotje (speedcontrol/Mhr)
    - koppeling (die stage 6 koppeling is _O_ heerlijk om af te stellen)
    - etc. etc.

met zijn 2en is dit zeker te doen

18. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    evo/ speed met 21 mm??? kan je beter 24 vlakschuif of 28mm nemen en wat is een bidalot c2??

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    evo of speed die niet getuned is kan wel met een 21 mm, groter is niet altijd beter.......is een gozer op scooterfreaks die met een getunede 12 mm betere prestaties haalt dan een 21 mm. Bidalot c2(0) is een imitatie van de yasuni c20.....heeft zelfde prestaties voor zowat helft van de prijs....

20. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    We waren niet van plan er veel geld aan uit te geven, dus het zal wel neerkomen op de andere uitlaat uitdeuken en dan dat ding op rijden.

Ik woon zelf trouwens tegen de polder aan en er is daar een terrein waar vroeger een kleine camping zat, dat is nu alleen nog maar bos en paadjes. Dus daar kan je wel ff lekker CROSSEN.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina