Nou ja, Heerenveen had toch vier punten gehaald en Willem II twee, er zijn wel eens clubs geweest die het slechter hebben gedaan (Anderlecht, bijvoorbeeld). Hoewel het ons natuurlijk wel veel punten heeft gekost, maar goed, anders had Groningen vorig jaar misschien nog in de CL gespeeld.
Overigens waren er wel kansen voor Willem II in die poule. Ik weet natuurlijk niet hoe goed die ploegen destijds waren, maar Spartak, Sparta en Bordeaux schat ik niet hoger in dan de Nederlandse top. Zeker als je ziet dat Roda JC een jaar later van Bordeaux won in de Uefa Cup.
Edit: Ben ik hier trouwens de enige die voor de play-offs is? Natuurlijk is het commercieel, zoals Mtthz al aangaf, maar omdat iedere ploeg nog ergens voor speelt in de laatste speelronde, zal dit de spanning alleen maar ten goede komen. Net zoals dat ik voor ben dat de competitie terug gebracht moet worden tot zestien clubs. Hierdoor zal de strijd om degradatie een stuk spannender worden. Overigens zou NAC dan wel gedegradeerd zijn vorig jaar
.
Overigens vind ik wel dat de nummer twee gewoon CL speelt en de rest moet strijden voor Uefa Cup.
Klik om te vergroten...