1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, uitslagen & discussie] [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 9 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch niet zo goed afgelopen voor Feyenoord :p

2. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    komen anders nog goed weg....

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    ja, het veeeeel erger kunnen worden.
    En 2-1 uit verliezen is niet enorm erg, alleen betwijfel ik of ze het thuis wel kunnen waarmaken.

4. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    O, ik heb de wedstrijd verder niet gezien, maar had de eindstand gezien en dat er ook een rode kaart was voor feyenoord.

5. basovich

basovich Guest

was je er vorig jaar ook tegen dan?? dacht het niet;).

ben trouwens op vi.nl de stand na elk seizoen aan het kijken;).. en wtf 8/9 jaar geleden Willem II 2e:9..wie heeft dat ooit gedacht;).

Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2007
  6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ik was er vorig jaar ook tegen, ondanks dat Ajax won. Vind het gewoon triest. 2de plek is voorronde CL en dat moet niet bepaald worden door een paar stomme play offs. Zoals Mtthz zegt is het gewoon commerciele troep om weer meer geld met de wedstrijden te verdienen, meer niet.

Rode kaart voor feyenoord was terrecht, niemand een gifje voor degene die het niet gezien hebben? :)

7. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik was er vorig jaar ook fel tegen. Dat we twee keer van die club uit Rotterdam hadden gewonnen, was goed voor ons ego, èn een lekkere revanche. Neemt niet weg dat ik Play-Offs nog altijd kut vind.

34 wedstrijden = einde competitie. Klaar.

8. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ben je nou echt zo'n voetbalnoob of is het een act? dat was met co adriaanse ze moesten toen ook een CL wedstrijd in rusland spelen ofzo in de sneeuw.

9. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Juist. Zaten ze in een poule met Sparta Praag, Spartak Moskou en ik dacht...Bordeaux. Nou niet echt de tegenstanders waarop je als Willem II op hoopt als je CL gaat spelen. Dat hoop je Barcelona en Milan.

Jaar daarop werd Heerenveen tweede. Dus mochten ze ook CL doen. Ik zou zweren in een poule met Lyon, Valencia en Olympiakos.

Beide roemloos eruit geknikkert...

10. basovich

basovich Guest

gozer ik ben 15.. toen was ik 6/7 jaar. toen kon ik bekant lezen.

11. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Hoe dan ook, was wel een slechte zaak dat Heerenveen en Willem II meededen in the Champions League. Heeft Nederland flink wat punten gekost....

12. basovich

basovich Guest

oke, naja hopen dat Ajax Heerenveen er maar uitknikkert voordat het weer gaat gebeuren;).

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Mtthz ga je zondag heen? heb middag vrij en er zijn nog genoeg kaarten volgens mij. Heb je een clubcard nodig ? nee toch?

14. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Nee clubcard is niet nodig. Het is gewoon vrije verkoop. Ik ga zondag ook maar eens kijken samen met een vriend.

15. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Nou ja, Heerenveen had toch vier punten gehaald en Willem II twee, er zijn wel eens clubs geweest die het slechter hebben gedaan (Anderlecht, bijvoorbeeld). Hoewel het ons natuurlijk wel veel punten heeft gekost, maar goed, anders had Groningen vorig jaar misschien nog in de CL gespeeld.

Overigens waren er wel kansen voor Willem II in die poule. Ik weet natuurlijk niet hoe goed die ploegen destijds waren, maar Spartak, Sparta en Bordeaux schat ik niet hoger in dan de Nederlandse top. Zeker als je ziet dat Roda JC een jaar later van Bordeaux won in de Uefa Cup.

Edit: Ben ik hier trouwens de enige die voor de play-offs is? Natuurlijk is het commercieel, zoals Mtthz al aangaf, maar omdat iedere ploeg nog ergens voor speelt in de laatste speelronde, zal dit de spanning alleen maar ten goede komen. Net zoals dat ik voor ben dat de competitie terug gebracht moet worden tot zestien clubs. Hierdoor zal de strijd om degradatie een stuk spannender worden. Overigens zou NAC dan wel gedegradeerd zijn vorig jaar :mad:.

Overigens vind ik wel dat de nummer twee gewoon CL speelt en de rest moet strijden voor Uefa Cup.

Laatst bewerkt: 11 mei 2007
  16. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Nee vrij verkoop. Maar ik ga niet heen (denk ik). Heb ziekelijk veel geld uitgegeven aan de bekerfinale, en dat tikt aan bij een arme student als ik.

Tussen Bordeaux in 1999 tegen Willem II en Roda JC in 2002 tegen Bordeaux zit nog wel wat verschil.

Maar wat het probleem is. De KNVB houdt geen rekening met de spelers en het grootste deel van de supporters. Het gros van de spelers is opgebrand en toe aan vakantie. De meeste supporters hebben aangegeven dat de play-offs gewoon drie keer kut is. Wat krijg je dan? Halflege stadions, zoals vorig jaar toen twee keer de Klassieker werd gespeelt in de play-offs. Wat is daar nou leuk aan. De KNVB denkt alleen maar aan eigen portemonnee. Extra geld voor televisieinkomsten, seizoenskaarten die niet geldig zijn in de play-offs, extra reclameinkomsten. De hoge heren van de clubs doen daar vrolijk aan mee. Over het algemeen geven zij geen fuck om voetbal (*kuch*Jaakke*kuch*). Zij zien dit ook als een goede reden om de supporter die zich het hele seizoen al blauw betaalt, nog de laatste centen uit de zak te laten schudden.

Komt bij dat er competitievervalsing optreedt. Je zegt dat het spannender wordt allemaal. Maar de race om intertoto is allesbehalve spannend. Komt bij dat clubs spelers gaan sparen als ze al zeker zijn van play-offs. Een club hoeft niet meer per se tweede te worden, als ze met een vijfde plaats ook al genoeg hebben. Dat is gewoon zwaar waardeloos.

En voor Nederland is het ook al niet goed. Wat hebben we er aan als clubs als Heerenveen, die bijna 20 punten achterstand had op de verdiende nummer 2, Ajax, nu gewoon CL kan gaan spelen. Het is de vraag of de moegestreden Ajax en AZ het nog kunnen managen. Heerenveen zal waarschijnlijk niet eens de groepsfase bereiken (Ajax' blunder laten we even buiten beschouwing). Nederland is veel beter af met AZ en Ajax in de Champions League.

En dat van die twintig punten voorsprong op de nummer 5. Dat is ook nog eens vals als de nummer twee niet eens CL mag proberen. Je hebt het afgedwongen over 34 wedstrijden. Alle wedstrijden uit en thuis, meevallers en tegenslagen. Als je nu een kutdag hebt, dan kan je opeens die tweede plaats uit handen geven tegen een club wat veel minder constant was dan jijzelf. Waardeloos.

17. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
  18. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het helemaal met je eens.
    Het is voor de suptoppers ook wel eens leuk als ze een keer aan de championsleaque kunnen meedoen, maar je hebt er niets aan, want ze maken geen kans.

19. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Oja, Rode JC speelde natuurlijk in het seizoen 2001/02 tegen Bordeaux, maar goed dat maakt ook allemaal niet zo heel veel uit.

Wat betreft de play-offs, dat het vermoeiend is voor de spelers ben ik met je eens, maar daarvoor had ik al aangegeven dat het wellicht een goed idee is om een de competitie terug te brengen naar 16 clubs, zo speel je dertig ipv 34 wedstrijden. Die vier extra wedstrijden speel je dan in de play-offs. Verder zouden ze dan die seizoenskaarten ook moeten laten tellen in de play-offs, omdat je als club dan toch 34 wedstrijden per seizoen speelt.

Het lijkt me eerlijk gezegd juist dat supporters van de kleinere clubs voor de play-offs zijn. Ploegen als NAC, NEC, Vitesse etc. kunnen zich gewoon niet elk jaar bij de eerste vijf spelen, daarom lijkt het me juist dat ze voor zijn zodat ze zich alsnog naar Uefa Cup kunnen spelen. Misschien ben ik daarom wel voor de play-offs :D.

Dat de nummer twee ook gewoon in de Champions League moet spelen, ben ik roerend met je eens. Anders gaat het Nederland gewoonweg te veel punten kosten, en dat terwijl we net weer op de weg omhoog waren.

Ik denk trouwens juist dat competitievervalsing minder wordt. Bijvoorbeeld in de slotfase speelt PSV tegen FC Utrecht. Utrecht heeft nog kans op het halen van linkerrijtje en dus play-offs, terwijl PSV nog voor de landstitel gaat. Als Utrecht dus nog ergens voor speelt, zal het er minder snel met de pet naar gooien en het PSV dus lastiger maken, dan wanneer die negende plek niets zou opleveren.

20. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Daarbij komt, dat ze het steeds over een zogeheette terechte kampioen (PSV dit jaar) hebben. Maar terecht tweede, derde of vierde ben je blijkbaar niet.

Laatst bewerkt: 11 mei 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina