1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Het is alweer tijd voor deel 10 van deze consolewarthread. Het ging snel nu de PS3 uit is. De gemoederen lopen hoog op, maar dames laten we het rustig houden!

    De Xbox 360:
    [​IMG]
    Prijs: 299 euro en 399 euro
    Launchdate: 2 december 2005
    Site: www.xbox.nl

    Versies:
    [​IMG]
    Xbox 360 core

    [​IMG]
    Xbox 360 premium

    Xbox 360 Elite
    [​IMG]
    Introducing Xbox 360™ Elite, the premier Xbox 360 console package that includes a massive 120GB hard drive, a HDMI port, and high definition cable, all wrapped up with a premium black finish. Xbox 360 Elite also includes a black wireless controller and black Xbox LIVE® headset. Xbox 360 Elite has enough space for a whole library of Xbox LIVE Arcade games as well as downloadable high-definition TV shows, movies, music, and all the other content available from Xbox LIVE Marketplace.

    Specs:
    * An IBM PowerPC based CPU with 3 symmetrical cores running at 3.2 GHz each
    * A custom ATI Graphics processor and more than 512 MB of memory for high definition games and entertainment applications
    * All games optimized for 16:9 aspect ratio, HD Output (720p and 1080i); multichannel surround sound output
    * Detachable and upgradeable 20GB hard drive to download demos and trailers along with new game levels, maps, weapons, vehicles, skins, community-created content, and more; to rip music for playback and to listen to custom play lists in every game
    * A wireless controller with Microsoft-patented wireless technology; Xbox Guide Button on every controller, the launch pad that instantly connects gamers to their games, friends, and music and to power on or power off Xbox 360 without leaving the couch
    * Gamer Profile software that remembers what players have achieved in games
    * Instant, out-of-the-box access to Xbox Live, including: a built-in Ethernet port for connectivity; Xbox Live Marketplace for downloadable content; a Message Center to receive voice and video messages from friends; ability to talk to friends, even while watching movies or listening to music; and an Xbox Live Headset
    * 3 USB 2.0 ports for Xbox Live Camera peripheral; to plug in wired game controllers that are also common for Windows PCs; to stream media from any portable media device, digital camera, and Windows XP PC
    * Progressive-scan DVD movie playback out of the box; DVD and CD music and photo playback out of the box; support for DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD
    * Windows Media Center Extender built in to access recorded TV (including high definition) and digital movies (including high definition), music, video and photos stored on Windows XP Media Center Edition 2005-based PCs through any Xbox 360
    * Support for up to four wireless game controllers and an optional Universal Media Remote with Windows® XP Media Center Edition Button for Media Center Edition functionality
    * Support for Xbox 360 Wireless Network Adapter via 802.11b, g and a
    * Interactive, full screen 3D visualizers
    * Two memory unit ports to save data on portable memory units, starting at 64 MB
    * Detachable Face so each console can be personalized
    * Parental Controls to restrict the games and movies that are played; Xbox Live controls to manage Friends List, voice and video communication, and Gamer Profile sharing
    Medium:DVD, voor films HD-DVD (in Nederland in 2007 voor 199 euro)
    Controller:Wireless, rumble
    [​IMG]
    Games:
    -The Elder Scrolls Oblivion (ook op PS3 )
    -Saints Row
    -Gears of War
    -Halo 3
    -Mass Effect
    -Halo Wars
    -Forza Motorsport 2
    -Assassin's Creed (ook op PS3 )
    -Banjo-Kazooie 3
    -Fable 2
    -BioShock
    -Alan Wake
    -Splinter Cell Double Agent
    -Shadowrun
    -Blue Dragon
    -Lost Planet
    -Lost Odyssey
    -Viva Pinata

    Xbox Live Marketplace:
    Bij veel Xbox 360 gamers bekend en onmisbaar, de Xbox Live Marketplace.
    De Xbox Live Marketplace is je winkel op Xbox Live. Je kunt er van alles en nog wat downloaden: game-content, demo’s, trailers, arcade-games, kaart- en bordspelletjes, thema’s en gamerafbeeldingen.

    Xbox Live Arcade:
    De virtuale arcadehal van Xbox Live.
    Ga naar Xbox Live® Arcade om kleinere games te vinden, downloaden, uitproberen en kopen voor de Xbox 360™-console. Er zijn al vele simpele maar verslavende games beschikbaar, zoals puzzelgames, kaart- en bordspellen, retro arcadefavorieten en actiegames, maar er komen er binnenkort nog meer. Alle games zijn ingebouwd op Xbox Live, zodat je je hoogste scores kunt posten en zelfs in bepaalde games on line met vrienden kunt spelen.
    Je kunt zo beginnen, het maakt niet uit of je een Xbox Live Gold of Silver lid bent. Ga naar je Xbox 360 Games Blade en kies de optie Xbox Live Arcade. Begin maar met browsen. Je kunt van elke game een gratis demo downloaden voordat je hem koopt. Als je zover bent, kun je de volledige game betalen met Microsoft Points, zodat je ook geen creditcard nodig hebt.

    X06:
    X06 is beurs die vorige week in Barcelona is gehouden. Op deze beurs liet Microsoft nogmaals de spierballen zien en blies vriend en vijand weg met een line-up om van te kwijlen.
    X06 info links:
    IGN
    X06: Alle Xbox 360 X06 aankondigingen op een rijtje
    Xbox.nl

    De Playstation 3:
    [​IMG]
    Prijs: 599 euro
    Launchdate: 23 Maart 2007
    Site: www.playstation.nl

    Versies:

    60 GB versie
    [​IMG]
    Specs:
    [​IMG]
    Medium:Blu Ray
    Controller: motion sensor, wireless, geen rumble
    [​IMG]
    Games:
    -Metal Gear Solid 4
    -Heavenly Sword
    -Resistance
    -Final Fantasy XIII
    -MotorStorm
    -Little Big Planet
    -Warhawk
    -Uncharted: Drake's Fortune
    -Ratchet and Clank Tools of Destruction
    -Lair
    -F1 Championship Edition
    -Gran Turismo HD
    -Ninja Gaiden Sigma
    -Socom Confrontation
    -The Eye of Judgement
    -White Knight Story
    -Singstar
    -Folklore
    -Virtua Fighter 5 (ook op 360)


    Online gaming

    Online gaming op de Playstation 3 verloopt via het Playstation Network (PSN). PSN is de tegenhanger van Xbox Live en in tegenstelling tot Xbox Live is PSN en dus online gaming gratis en beschikbaar voor iedereen.

    Playstation Home

    Home biedt een gestroomlijnde en moderne omgeving die je kunt verkennen, boordevol features die de grenzen van het digitale entertainment verleggen. Naast de ruime gemeenschappelijke gedeeltes, kan iedere gebruiker ook een eigen appartement of huis ontwerpen en dit vervolgens met een heleboel verschillende items aankleden. Je kunt zelfs je eigen video's, afbeeldingen en andere digitale media die op de Harde Schijf van je PS3 zijn opgeslagen in je eigen ruimte onderbrengen voordat je anderen in je smaakvol ingerichte en weloverwogen omgeving uitnodigt.

    Hoe je je Home ook inricht, dankzij de vele mogelijkheden is communiceren met anderen heel gemakkelijk. Bovendien worden er ook gedeeltes aan specifieke games gewijd. Hier kunnen fans samenkomen en hun favoriete games bespreken of in een unieke gemeenschappelijke omgeving de nieuwste trailers bekijken. Kom nadat je je Home hebt ingericht bijeen en begin een multiplayer-sessie van je favoriete game.

    Home is een unieke sociale ervaring die door niets of niemand kan worden geëvenaard. Kom de komende maanden dus regelmatig terug voor updates over deze spannende nieuwe gemeenschap.

    Meer info over Home, klik hier.

    Playstation Store

    De PlayStation Store is een virtuele winkel waar alle downloads voor de PlayStation 3 verzameld worden. Om de winkel te bezoeken moet je naar het Network deel van je XMB menu gaan. Daar kies je dan voor de PlayStation Store, je zult dus een PlayStation Network account nodig hebben om toegang te krijgen tot de winkel. Alle trailers, demo's, PlayStation 1 games, PlayStation Netwerk spellen en extra content voor games worden hier geplaatst. (Later zul je dit ook kunnen vinden in het Home gedeelte van die bepaalde game.) Trailers en demo's zullen natuurlijk gratis worden aangeboden, maar voor de rest moet je betalen waarbij alle prijzen worden aangeduid in de plaatselijke valuta.

    Wat meer info hierover vind je hier

    Sony Gamers Day 2007

    Een event van 2 dagen in Amerika waar Sony nieuwe games heeft aangekondigd en beelden + speelbare sessies van al eerder aangekondigde games heeft getoont. Voor beelden van het event, kijk hier even.

    De Wii:
    [​IMG]
    Prijs: 249 euro
    Launchdate: 8 december 2006
    Site: www.nintendo.nl
    Specs: bij deze console niet heel erg belangrijk, maar hier enige specs: klik
    Medium: DVD
    Controller:Motion sensor controller met ingebouwde speaker
    [​IMG]
    [​IMG]

    Games:
    -Zelda: The Twilight Princess
    -Super Mario Galaxy
    -Red Steel
    -Metroid Prime 3
    -Super Smash Bros. Brawl

    Wii channel:

    Een van de ontwikkelconcepten voor de Wii was het 'vergroten van het aantal tv-kanalen op de tv in de huiskamer'. De Wii is een spelsysteem, dus je kunt nog steeds een speldisk opstarten om een spel te spelen. Maar net zoals we PictoChat in de Nintendo DS hebben verwerkt, zit er ook interne software in de Wii. Deze programma’s noemen we kanalen. Er zijn kanalen die WiiConnect24 gebruiken om informatie te verspreiden, creatieve kanalen die samenwerken met je spellen, kanalen die gebruikmaken van een SD-geheugenkaart, enzovoorts. Net zoals je een tv-kanaal kiest met de afstandsbediening van je tv, maak je met de Wii-afstandsbediening een keuze uit de verschillende Wii-kanalen. In de toekomst wordt het aanbod nog uitgebreid.

    Virtual console:
    In de meer dan twintig jaar die verstreken zijn sinds de komst van de NES, zijn er diverse spelsystemen en ontelbaar veel videogames uitgebracht. Wii blaast deze spellen nieuw leven in met de Virtual Console. Daarmee kunnen gebruikers (tegen een vergoeding) gemakkelijk veel van hun favoriete games voor de NES, SNES, Nintendo 64, TurboGrafx, Mega Drive en zelfs de MSX van internet downloaden en spelen op de Wii.

    Wii connect:
    Zet het systeem aan als je een spel wilt spelen en zet het weer uit als je klaar bent. Zo ging dat altijd bij traditionele spelsystemen. De Wii daarentegen slaapt niet eens als je hem uit zet. In plaats daarvan gaat hij in stand-by, een stand met laag stroomverbruik waarin hij ongeveer zoveel energie gebruikt als een kleine gloeilamp en toch een verbinding met internet in stand houdt. WiiConnect24 bezorgt nieuwe content, zelfs als de gebruikers slapen of niet thuis zijn. Dit levert 'nieuwe ervaringen waarvan iedereen dagelijks kan genieten' en legt de basis voor een levensstijl waarin de Wii deel uitmaakt van het dagelijks leven van het hele gezin.


    Een aantal regeltjes:
    -laten we het netjes houden
    -respecteer elkaar en elkaars mening
    -geen geflame
    -niet offtopic posten
    -en geen fanboy gedrag
    Vorige deeltjes:

    Deel 1
    Deel 2
    Deel 3
    Deel 4
    Deel 5
    Deel 6
    Deel 7
    Deel 8
    Deel 9
    Deel 10


    Startpost word zsm geupdate
     
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Nog geen elite in de startpost?

    Edit: Zie dat die binnenkort wordt geupdate dus nm.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2007
  3. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    nog even een reactie op nitram uit het vorige deeltje:

    de beta is vaak het spel zonder alle grafische poespas, het spel werkt volledig maar het ziet er niet. ik denk dat ze al veel moeite hebben gedaan om de beta een beetje mooi te maken, een interne beta is vaak stront lelijk :+
     
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Toch wil ik hier nog op reageren want ik weiger de discussie op zo'n manier te beindigen.
    Als mod dien je zeker in dit soort threads gewoon bij de les te blijven en zeker als je zelf actief reageerd op members en bijna iedere dag zelf bij draagt aan de thread.

    De manier waarop Boss mij wederom persoonlijk aanvalt is niet tussen de regels maar gewoon direct de confrontatie aangaan dus zal hij dat ook terug gekaatst krijgen.

    Misschien moeten jullie als mods eens de koppen bij elkaar steken en kijken wie er nu wel iets bijdraagt en wie er persoonlijk en vijandig is.

    De laatste paar pagina's van de vorige thread zijn er door een aantal (oud) member waaren woorden gezegt en ik hoop echt dat jullie daar iets mee doen (zeker de mods zoals jij die dus echt actief in een thread bijdragen.).

    Dit is dus geen aanval maar oprechte kritiek omdat ik dit graag op dit forum kom en dit nog lang wil blijven doen.

    /Mod Dit soort zaken via PM, laten we het hier ontopic houden -/-Kameo
     
  5. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Mensen, heb hier zelf ook een 360 en er zeker niet ontevreden over.
    Maar de kwaliteit die de PS3 met de nieuwe filmpjes laat zien, heb ik op de 360 nog niet mogen ervaren Het oogt allemaal net wat subtieler, mogelijk schuilt hierin ook de variërende gameplay van de diverse games. Het is altijd riskant is je oordeel te geven over het geheel, na het zien van een korte filmpjes. Maar het belooft in ieder geval veel goeds...
     
  6. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Stelletje ouwe wijven zeg...

    Ik hoop dat ik binnekort ook eens wat van de beta kan proeven, want mijn keuze wordt waarschijnlijk een xbox360 een geen ps3. Die rumble functie ga ik gewoon echt missen en live vond ik ook super op de xbox. Dus nu nog even naar de winkel en een leuk spel erbij. Iemand nog tips??
     
  7. Cybercon

    Cybercon Guest

    Heb de debut trailer van Uncharted: Drake's inmiddels al 11 keer bekeken, maar damn wat een vette game gaat dit worden :9 . Hier heb ik al die tijd op zitten te wachten, games mét sfeer _O_.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    @Kameo

    Kan je niet beter de 20GB versie van de PS3 weg laten uit de startpost ??
    En pas plaatsen als dat ding in Nederland verkrijgbaar is !!!!

    Volgens de Speqs leest de 20GB versie ook SACD's maar zonder HDMI zal je er nooit iets aan hebben.
     
  9. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er trouwens al een richtings prijs en datum voor de Elite in Nederland? Want misschien kan ik daar dan beter op wachten.
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb in de startpost ook aangegeven dat ik de startpost zsm update met de laatste gegevens, heb er nu even geen tijd voor. :)
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In de VS wordt er gesproken over een prijs van $ 479
     
  12. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0

    datum weet ik niet, maar volgens mij was de prijs rond de €480.
     
  13. Cybercon

    Cybercon Guest

    Waarom zou je überhaupt op de Xbox 360 Elite wachten?

    Voorlopig zijn het niets meer dan overbodige toevoegingen, dus als consument zijnde heb je er weinig profijt van. Tenzij je het alleen voor de zwarte behuizing doet.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vind Zwart Mat geen mooie kleur =(

    Als het Zwart Hoogglans zou zijn , dan had ik hem wel graag gehad.
    Want de PS3 is een juweeltje om naar te kijken.
     
  15. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, daar heb je gelijk in. En die 480 vind ik een beetje veel. Het Xbox 360 Supersize Pack lijkt me dan een betere koop, voor maar €441. Nu nog een vette game.....
     
  16. Cybercon

    Cybercon Guest

    Oblivion en Call of Duty 2 _O_
     
  17. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Oblivion is niet mijn ding en CoD2 heb ik op PC ;)

    Rainbowsix heeft een vriend van me, leuk spel. Maar om dat nou ook aan te schaffen... TDU vind ik daarin tegen wel weer vet. Wat is nou echt een leuke online game? (geen GoW!)
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    /Mod Beter om dit te laten rusten, is 't maar achter de rug. Praat het anders middels PM uit.

    Anyways, eventjes ontopic:
    Ik denk dat het in Juli een grote strijd gaat worden op "E3". Microsoft heeft massa's games met name Masseffect, too human, splintercell 5, alan wake, halo 3, en noem maar op. daar komen ook nog eens niet getoonde games bij. Voor ps3 hetzelfde(misschien iets minder games), zoals mgs4,gt5,uncharted, 8days,... En nintendo komt eindelijk met de grote games waar de Wii fanaten op zitten te wachten. Het gaat echt fel worden, ik kijk er al naar uit. Natuurlijk kijk ik het meest uit naar mgs4, dat is gewoon mijn lievelingsserie. Maar ik denk wel dat ik dit jaar grotendeels achter mijn 360 ga zitten, als je kijkt naar games als too human, masseffect, halo 3(anuwel multiplayer niet zo leuk is voor), ... Maarja, vanaf het moment dat heavenly sword en dergelijke gaan uitkomen voor de ps3, kan eindelijk de echte next gen war pas beginnen :)...
     
  19. Cybercon

    Cybercon Guest

    Rainbow Six Vegas mag er ook zeker wezen inderdaad!

    Maar goed die PSS titel Pain is krankzinnig zeg :lol: Heb zojuist het filmpje bekeken, een en al meligheid :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    8)
     
  20. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel droog idd! Lijkt me een toffe game om te spelen 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina