[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    jippie!!!!

eindelijk verlost van die trieste PR reclamezuil man 'Maximum Attack' Albers (een normale top coureur hoeft zijn bijnaam toch ook niet zelf te verzinnen en promoten?)

Met Van der Garde zal het misschien niet meteen veel beter gaan, maar heeft het team tenminste wel een echte kampioen erbij (ex-wereldkampioen karts)

Maar deze uitspraak van Chris over Sutil, blijf ik toch nog wel even koesteren: "Soms vraag je je af waar die het allemaal vandaan haalt..."
    Dat noem je dus 'talent' Chris, ipv 'Maximum Cash'.

In ieder geval leuk dat ie de f1 geprobeerd heeft, ik heb genoten van zijn afgang.

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hij finished sinds een aantal races weer eens voor Hamilton en meteen is de bekende grootspraak er weer. McLaren kan veel zeggen, maar dit soort berichten duiden er toch echt op dat de onderlinge verhouding tussen Alonso en Hamilton toch wat slechter is dan men doet voorkomen. Dacht trouwens dat ze niet meer over elkaar zouden praten als de ander er niet bij was? Niet heel chiq om publiekelijk te zeggen dat je blij bent dat je teamgenoot pech heeft. Voor Hamilton is het zeker een goede ervaring, hier leert hij van. Heeft hij zelf overigens ook gezegd. Tevens heeft hij aangegeven dat zijn prestaties een tandje omhoog moeten.
    McLaren krijgt voor Duitsland nieuwe onderdelen voor het aerodynamisch pakket en andere nieuwe onderdelen, waardoor de auto sneller zal zijn in Duitsland. Deze spullen zullen getest worden op Spa.

Heb trouwens ergens gelezen dat Alonso bij de persconferentie aan het begin van het weekend samen met Hamilton en de teammanager van McLaren binnen kwam lopen, om daarna vervolgens bij zijn collega's van vorig jaar, Renault, te gaan zitten.

3. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat is er mis met wat alonso hier zegt? Het is voor hamilton zelf goed dat het een keer wat tegenzit, kan hij alleen maar van leren. Alonso maakt hetzelfde mee als Raikkonen bij Ferrari en vroeg of laat komt hij beter in zijn vel en dan worden de resultaten vanzelf beter.

4. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    ik vind het nog erg knap wat Hamilton in Silverstone heeft gedaan. Het was gewoon duidelijk dat ie moeite had met de eerste bocht, wat me niks verbaast ook want dat is 1 van de lastigste in de hele F1.

Silverstone is een lastige baan wat betreft afstelling en hij had het gewoon niet helemaal goed voor elkaar, maar wat wil je, hij mist heel wat ervaring en dat was volgens mij het grootste probleem, talent heeft ie meer dan de rest.

Er komen nog genoeg 'makkelijke' circuits voor Hamilton waar die dat probleem niet zal hebben.

Ik vindt het trouwens wel erg gaaf dat Ferrari weer zo snel vooraan terug is, Raikkonen kan het nog wel eens makkelijk gaan krijgen als die goed gaat kwalificeren en wat poles weet te pakken. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.

5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Buiten de races in Noord-Amerika was het vaak door pech van Alonso waardoor Hamilton ervoor finishte. In Bahrain werd Alonso 5e, maar bleek na afloop dat hij in een beschadigde auto reed omdat er voor de wedstrijd een pitmuur op was gevallen. In Spanje maakte hij zelf een fout in de eerste bocht, waardoor hij terugviel. Eigen schuld, maar dus wel een mazzeltje voor Hamilton. In Frankrijk had Alonso ook pech in de kwalificatie met zijn versnellingsbak.

Niets tegen de prestaties van Hamilton, maar die voorsprong is dus wel enigzins geflatteerd. Hij heeft nog nooit pech gehad, terwijl Alonso al wel een aantal keren wat heeft gehad. De uitspraak die Alonso doet, vind ik dan ook niet schokkend ofzo. Op basis van pure snelheid doet Alonso zeker niet onder voor Hamilton.

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Lees zojuist het volgende:

Hoop dat Kovalainen blijft. Zou heel graag willen zien wat hij in een betere auto kan doen. Voor Fisichella zou het misschien weleens exit kunnen zijn. Er gaan trouwens geruchten dat Button naar Renault zou gaan.
    Hoe denken jullie dat het veld er volgend jaar een beetje uit zal zien?

Ik denk zelf dat we de volgende rijders volgend jaar niet meer terug zien:

-Fisichella
    -R.Schumacher (als Toyota verstandig is)
    -Trulli (als Toyota heel verstandig is, wat een slaapkop was het gisteren weer)
    -Albers
    -Speed?
    -Liuzzi?

Wie zouden we volgend jaar weleens kunnen zien?

-Piquet Jr
    -Vettel
    -Bourdais
    -Doornbos?

Vind trouwens dat er nu wel echt een toffe groep jonge talenten in de F1 aanwezig is: Hamilton, Kovalainen, Kubica, Rosberg en Sutil. We zouden de komende jaren weleens een heel mooi veld kunnen zien.

7. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Bourdais zou ik ook zeker volgend jaar terug zien in de F1. Doornbos nog niet. Hij moet nog een jaartje in Amerika blijven IMO. Hij weet nu een beetje hoe het daar aan toe gaat. Met Bourdais naar de F1, kan ook een beetje doorrijden. Een jaartje daarna kan ie hopelijk weer terug in de F1. Dat wordt dan waarschijnlijk weer Red Bull, hopelijk een beter team.

8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Kubica is zeker een tof jong talent. Rijd toch heel sterk vind ik. In een Ferrari of McLaren zou ie net zo goed doen als degene die daar nu in rijden. Denk ik. En ik zou Button graag bij Renault zien. Want als Renault volgend jaar een goede auto kan maken, en Button daar in kan gaan rijden. Nou nou. :9

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat we Kubica binnen nu en een aantal jaar wel bij McLaren of Ferrari zullen zien ja. Ik zou het voor Button echt top vinden als hij weer in een goede auto terecht komt. Kovalainen en Button lijkt me een mooi duo. :)
    Doornbos presteert zeker heel erg goed in Amerika. De rijders voor Red Bul voor volgend jaar zijn al bekend, denk ook nog wel dat hij een jaartje blijft in Amerika. Had persoonlijk toch erg graag Doornbos bij Red Bull gezien.

10. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Lewis Hamilton:
    Perfect, supertalent. Waarom hoef ik niet uit te leggen.

Robert Kubica
    Doet het best goed de laatste paar races, maar uiteindelijk is de oude Heidfeld toch wel de constantere.

Heikki Kovalainen
    Beetje hetzelfde als Kubica, maar ook hij kan nog niet overtuigen tegenover de oude Fisichella. Dat bericht van Dassas slaat ook meer op Kovalainen dan op Fisichella, zeker als je een soortgelijk bericht leest op f1club.be. Daar wordt Fisichella niet eens in genoemd, terwijl Kovalainen dat wel wordt.

Nico Rosberg
    Doet het veel beter dan Wurz, maar Wurz heeft problemen om zich aan te passen aan de soort band die gebruikt wordt. Bovendien was Webber vorig jaar duidelijk de bovenliggende partij t.o.v. Rosberg, en ook Webber is inmiddels wat ouder.

Adrian Sutil
    Misschien lijkt het allemaal beter dan hij werkelijk is. Hij maakt veel fouten en bovendien heeft Albers hetzelfde probleem als Wurz met de banden.

Ralf en Trulli eruit? Tja, ze hebben wel bewezen prima coureurs te zijn en zouden ze dan beide tegelijk zo instorten. Of ligt dat aan de Toyota? Ik denk dat toch zeker een grote rol speelt. Overigens was Trulli gisteren geen slaapkop, maar hij had problemen met zijn wagen, vertelde hij over de boardradio tijdens de race. Dat ie niet probeerde te blokken op die posities kan ik wel een beetje begrijpen, want uiteindelijk wordt je toch wel ingehaald als je in een beschadigde auto rijdt. Het kost dan alleen maar meer tijd op de coureurs voor je.

Ik vind dat gedoe met die jonkies dan ook redelijk overhyped. De ouderen coureurs doen niet onder voor de jonkies, althans niet deze jonkies. Ik snap niet waarom Raikkonen en Alonso niet genoemd worden, die zijn toch ook nog heel jong en die hebben als wel een hoop bewezen. Hamilton en ietsje minder Kubica zijn de enige die bij de toppertjes horen vind ik uit dat lijstje.

Laatst bewerkt: 9 jul 2007
  11. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Das toch de bedoeling? Je rijdt tégen ze, niet voor ze. Het is denk ik ook meer een voorbeeld uit meerdere gebeurtenissen dan deze eenmalige keer.. Trulli is nou niet bepaald de grootste vechtersbaas op het circuit, en laat zich imo vaak makkelijk paseren. hij heeft geluk dat het lastig is om in te halen in de F1, anders was er ook nooit sprake van de Trulli trein geweest, dan had iedereen hem zo voorbij kunnen rijden in de F1.

Wel ben ik het met je eens dat het niet zozeer aan de rijder van toyota ligt maar aan de auto. Weet nog seizoen 2005 ofzo, iig toen Toyota 3e auto van het veld was, toen hebben Trulli en ralf bewezen dat ze dan ook meteen voor podiums kunnen strijden. Dit jaar mist toyota gewoon snelheid en betrouwbaarheid om echt vooraan mee te strijden. Ze kunnen nu niet meer doen dan voor de puntjes te gaan denk ik.

12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik denk dat je de vetgedrukte zin niet goed begrijpt. Als je 12e rijdt en tegen beter weten in de nummer 13 overdreven gaat blokken, verlies je meer tijd op de nummer 11 dan wanneer je die nummer 13 gewoon voorbij zou laten. Je hebt dan wel een positie verloren, maar qua tijd boek je winst. Op dit soort kansloze posities is het beter om zo min mogelijk tijd te verliezen dan posities. Je kunt beter 13e zijn op 3 seconden afstand van de nummer 11 dan 12e met 10 seconden achterstand op de nummer 11 en maar een halve seconde voor op die nummer 13. Die 13e pakt je dan toch wel bij de pitstops en jij hebt geen kans meer om die 11e te pakken bij de pitstops.

Als het nou om punten posities gaat, is het logisch dat je kosten wat het kost je plek verdedigt, maar dat doet Trulli dan ook wel altijd. En die Trulli-train werd alleen maar gecreëerd doordat Trulli die auto beter kwalificeerde dan wat er werkelijk in zat. Daardoor hield hij in de race een hoop auto's achter zich vast die praktisch sneller waren. Maar die goede kwaliteit van Trulli van het kwalificeren zorgde ervoor dat hij die auto's toch kon pakken.

13. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1

Mee eens, dit jaar zijn we wat gelukkig geweest met onze debutanten. Het zijn alle vier (Hamilton, Kovalainen, Sutil en Vettel) goede coureurs, maar nu denkt men gelijk dat iedere jonkie een talent is. Vergeet echter niet dat er de afgelopen jaren vrachtwagens met prutsers (Bruni, Baumgartner, Ide, Yamamoto, Yoong, Enge, Bernoldi etc. ) de F1 in is gekomen en er ook net zo snel weer is uitgegaan. Ook de oudere coureurs zijn zeker nog van toegevoegde waarde. Zet een jonkie als Nakajima in de Toyota van Trulli en hij zal echt niet beter presteren dan Trulli nu doet.

Ik vrees dat je een naam vergeten bent: Alexander Wurz :'-(. Eigenlijk is ie het hele jaar langzamer dan Rosberg en ik denk dat Williams de kans zal geven aan een jong talent volgend jaar. Ik bedoel, Wurz overleeft Q1 vrijwel noot, terwijl Rosberg zonder problemen Q3 haalt. Ik denk dat Wurz volgend jaar weer gewoon zal testen voor Williams en daarnaast kan hij twee jonge rijders veel leren.

Wat mij betreft hoeft Bourdais de F1 nooit in te komen, kinderachtig ventje dat het is. Zie: http://www.racefr.com/temp/2007_Champcar_Mont-Tremblant_podium.avi. Bovendien denk ik dat Doornbos beter is en dan hebben we volgend jaar tenminste toch een Nederlander in de F1 :).

14. JeePee

JeePee Guest

Hehe, ik zie het al voor me, een pitmuur die op een auto valt :+ Het was de lamp die boven de wagen in de pitbox hangt die naar beneden was gedenderd ;) Hierbij had hij zijn neus beschadigd. Dat dit 'achteraf' was ondekt is natuurlijk onzin... meteen na het incident was de neus verwisseld en was de auto 100% in orde. Alonso had alleen geen goede afstelling. Kan gebeuren.

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Game over...

Ik denk dat hij niet meer terug komt.

16. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, hij liet zich wel een beetje kennen, maar hij kan wel degelijk racen. Naar mijn idee op dit moment beter dan Doornbos. Dus ik heb liever hem in de F1 dan Doornbos. Nogmaals laat hem maar lekker wat ervaring oppikken in de Champcars.

17. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Eindelijk albers eruit zeg.\o/

Arrogante kwal met te weinig talent om het te maken in de formule 1. Eens zien of hij weer terug mag komen naar de DTM.

Ik hoop alleen niet dat bourdais formule 1 gaat rijden, want ik wil gewoon zien hoe doornbos hem keihard verslaat. Bourdais is een onsympatieke lul.

18. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    helemaal met hoosie eens, laat die franse hamburger Bourdais maar lekker in Amerika, die hoort niet thuis in de F1. Net als Albers.

Leuk dat Klien even terug komt, die kan meteen gaan proberen Sutil-gehakt te gaan maken...hehe

denk dat hem dat nog wel eens kan gaan lukken ook.

Laatst bewerkt: 10 jul 2007
  19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Agree, ben ook niet bepaald een grote fan van Bourdais.
    Zojuist het filmpje van het podium gezien, wat een onsypatieke zak zeg die Bourdais....

20. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Let ook even op de reactie van de coureur op de 3e plek ( Will power dacht ik, weet niet zeker?)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina