Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @ Ashavan.

Zooo meld me even wanneer je problemen met je houding gaat krijgen.

Je moet echt wel je rug trainen. En losse gewichten worden bijna niet gebruikt bij de rug maar dat wil niet zeggen dat ze niet goed zijn!

Wat denk je van Chins? Hebben ze geen kabels bij jullie? Doe eens de cable row en lat pulldown. Vanuit de ellebogen omlaag trekken. Onderrug trainen is heel belangrijk. Als je een goede houding en een goede rug wilt houden moet je zeker je rug gaan trainen. 1 van de belangrijkste spiergroepen.

Ja en powerlifters moet je niet naar kijken. geforceerde boel. Hoop anabolen ingepropt. spieren sterk ja alleen kunnen de botten op een gegeven moment niet meer goed meekomen. En als je dan even 300 kilo wilt gaan benchen kunnen dat soort dingen gebeuren. Gewoon gecontrolleerd trainen dan is er niks aan de hand.

Sommige oefeningen moet je mee uitkijken zoals de skull crusher voor de triceps. Maat van mij ging ook te zwaar en toen schoot een van zijn pezen uit de kom of hoe je het ook wilt noemen. Je kunt best zwaar gaan, alleen ga het niet forceren. Dit merk je vanzelf als je stekende pijn krijg in je gewrichten.

Laatst bewerkt: 6 jul 2007
  2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hey maar even anders wat: waar is mijn url? :9

3. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Knieen gaan iets beter, 'daag' ze nu een beetje uit.

Training van vandaag:

Bench Press 100kg x (5x5)
    Barbell Row 96kg x (5x5)
    Squatten wat aanklooien ivm knieen en niet verder dan 90 graden

assists: rope extension en preacher curl

5 setjes van 100 kg bandrukken en dat voor de derde keer bankdrukken deze week niet verkeerd dacht ik zo :D

Linkjes ga ik eens even relaxed uitpluizen. Tnx!

5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Vandaag ook voor het eerst tijdens mijn werk "ff snel" 100kg gedrukt. Was voor het eerst, toch gaaf zo'n getal bereiken :D

Niet los hoor maar op dit ding

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    100kg is voor benchpress ook echt super. Is dat een hammerstrength apparaat? Wij hebben op de sportschool 1 van de laatste lijnen van panatta, beetje dezelfde stijl als hammerstrenght. Ben er iig erg over te spreken!

Borst train ik echter voornamelijk los, dus alleen barbells en dumbells. Voelt toch wel het beste.

Maar gefeliciteerd! Op naar de 100 kg op de 'losse' bank :D

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    100kg is volgens mij best veel.
    Train nog niet vanuit liggende houding, maar denk niet dat ik meteen aan de 100kg zit. Enige waar ik in de buurt van de 100kg of over de 100kg zit, zijn oefeningen mbt de benen.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat bedoel je met 'niet vanuit liggende houding'? En 100kg is idd helemaal niet onaardig. Uiteindelijke doel is 6x120kg kunnen bankdrukken. Train er ook al een tijdje voor ;)

9. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    :D Druk normaal ook gewoon los hoor en pak deze soms als afwisseling. Ik was gister aan het werk en ik zat een beetje te kloten met iemand die daar bezig was, en zo ging ik even proberen of ik dat gewicht omhoog kreeg, het lukte mij een aantal keer dus mijn 1rm zal nog wel 5 a 10kg hoger liggen. Los bankdrukken zit ik nu zonder hulp op 20kg per kant. Een netjes gewicht vind ik, ik maak redelijk veel progressie als ik om mij heen kijk :)

10. Hcoach

Hcoach Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor jullie allemaal over blessuren. Dat kan toch niet goed zijn. Ik zelf ga ook naar de fitness. Zelf heb ik geen last van blessuren. Mijn lichaam geef ik supplementen, om mijn gezond te houden. Misschien een goede tip om ook aan goede supplementen te beginnen. Jullie pleegen roofbui op jullie lichamen . Dat heeft later gevolgen. Laat het niet zo ver komen.

11. Ashavan

Ashavan Guest

pffft...ben op.

Kon er met de gewichten niet inkomen. Kreeg geen enkel gewicht fatsoenlijk uitgevoerd met het bedoelde gewicht. Voelde me rusteloos alsof ik doelloos aan het ronddwalen was.

Ben toen maar op de crosstrainer gestapt voor 50minuten. Eerste 25min op niveau 9 met snelheid 130, daarna 20minuten lang op 10 met snelheid 130 en de rest op niveau 11 afgerond. Zo dat voel je wel in je onderrug en kuiten.

Zit nu nog na te zweten boven een bord chicken tonight. Voelde me misselijk worden dus vlug wat koolhydraten en wat sap naar binnen werken.

No way dat ik mijn lichaam supplementen ga geven. Ik doe het wel lekker zonder.

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Drukpunten onder m'n vingers blijven. Zijn nog geen blaren, maar wel gevoelig en wil ze dan ook niet te veel belasten, waardoor er wel blaren uit kunnen komen. Is dit iets dat vanzelf over moet gaan en wellicht komt omdat ik vanuit niets ineens veel ben gaat fitnissen (en die punten dus ook ineens veel belast)?

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Allemaal? Volgens mij heb ik het alleen over een blessure. Die blessure heeft daarnaast ook nog eens totaal niks met het ontbreken van supplementen te maken.... en wat plegen we precies op ons lichaam? Nutteloze eerste post, doe je goed :b:

Waarom zou je je lichaam geen supplementen geven? Natuurlijk alles uit je reguliere voeding halen is de beste optie, maar ook simpelweg onmogelijk. Een sterke anti-oxydant zoals vitamine C mag gewoon niet in je dieet ontbreken. Daarnaast is bijvoorbeeld creatine een lichaamseigen stof, maar kan je af en toe erg goed net dat beetje extra gebruiken. Eiwitten is gewoon erg simpel om dat deels via supplementen binnen te krijgen en visolie en glucosamine houden de gewrichten op orde. Supplementen zijn een zeer nuttige aanvulling waar een sporter absoluut zijn voordeel mee kan doen! :)

Yep komt door trainen. Geef je handen een beetje de tijd om daar af te harden en wat extra eelt te vormen. Voorkom uiteraard zo goed als het gaat blaren, want dan verlies je en het vel daar en het traint van geen meter. Je kan overigens ook teveel eelt krijgen. Dan worden het onder je vingers van die harde plakken die bij een verkeerde beweging er wel eens helemaal af willen scheuren. Het lijkt misschien voor vrouwen, maar af en toe je handen insmeren met een handencreme met glycerine er in werkt voor mij erg goed. :)

14. Ashavan

Ashavan Guest

Train niet intensief genoeg om supplementen te gaan hanteren en dus is het wat uit me voeding komt meer dan genoeg.

15. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is wel waar, supplementen zijn extra. Als jij onregelmatig train en niet echt op je voeding let dan zijn supplementen ook onzin. Ik raad iedereen aan om het eerste jaar geen supplementen te gebruiken, tenzij je echt iemand hebt die het jou allemaal gelijk goed uitleg.

Ik zit er nu zo'n jaar op (ben sinds 3 weken bezig met creatine) maar nog steeds ben ik bezig met uitvinden van oefeningen. Komt ook vooral omdat ik eigenlijk niemand kon die ook trainde, dus daarom ben ik lekker begonnen met machines. Beetje kutten enzo, kijken wat lekkere oefeningen waren en wat niet.

Na een tijdje waagde ik het dan eindelijk om het 'hardcore' gedeelte in te gaan, begonnen met bankdrukken. Dat vonden we zo leuk dat we toch wel weer van zulke oefeningen gingen doen. Ik gebruik nu nog steeds wel vaak machines maar ik probeer steeds meer over te gaan op losse oefeningen

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waarom zou je het eerste jaar geen supplementen gebruiken en waar basseer je een jaar op op? Waarom geen 4 maanden of 6 of 9?

Supplementen kunnen vanaf dag 1 een goede aanvulling zijn. 1 gram vitamine C per dag, een multivitamine en visoliecaps zijn verstandig voor alle mensen, sporters en niet sporters. Echter voor mensen die aan krachtsport doen is het gewoon verplichte kost (visoliecaps kan je evt opvangen door drie keer per week vette vis te eten). Waarom zou je je lichaam dat het eerste jaar ontzeggen.

Daarnaast is 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht een ideaal voor mensen die in de sportschool rondhangen. Ik denk dat het voor beginners zelfs vele malen makkelijker is om er twee extra shakes per dag bij te nemen (50 gr eiwit) ipv een keer extra kip of tonijn per dag en twee bakken kwark ed.

@ Freeshooter: Meest effieciente oefeningen blijven basisoefeningen. Die zijn dan wel qua techniek het meest ingewikkeld, maar er kan geen machine tegenop. Lijst met basisoefeningen:

(Incline) Benchpress: Borst
    (Incline Dumbell Press: Borst
    Military Press (seated/standing): Schouders
    Squat: Benen/gehele lichaam
    Deadlift: Benen/gehele lichaam
    Barbell Row: (Rug)
    Chins: Rug

17. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Vandaag even gebankdrukt. Viel me behoorlijk tegen. Eerste keer dat ik het deed. Eerst zonder gewichten eraan en merkte al dat ik even moest wennen om stang in balans te houden. Daarna met gewichten, wat ik met soortgelijke apparaten wel aankan, redde ik het niet met bankdrukken.
    Maar goed, bankdrukken en trainen met losse gewichten moet ik nog doen en dan zal ik dat ook relatief snel op kunnen bouwen naar aanvaardbaar niveau. :)

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat wordt de komende tijd dan echt genieten voor jou! Echt de stappen die je in het begin kan maken zijn echt mega. Vooral omdat je went aan de techniek. Hou die trouwens wel correct. Als bij ons de helft een goede press doet is het veel |:-

19. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Ik doe het nu ongeveer een jaar, ik heb veel op internet opgezocht over bodybuilding/fitness in het algemeen, de voeding, de rust en de oefeningen. Nog steeds heb ik niet het gevoel dat ik er nog helemaal niet veel van weet. Ik ben nog steeds aan het uitvinden welke oefeningen ik het beste vindt etc.

Dat jaar baseer ik op me eigen ervaring, de eerste tijd in de sportschool zat ik bijna alleen maar op machines. Dan haal je bij lange na niet het maximale uit je training, dus dan is in mijn mening een supplement nog niet nodig. Tenzij je natuurlijk iemand hebt die jou gelijk alles goed uitleg. Dat is tenminste wat ik denk, vanuit eigen ervaring en op gevoel. Jij weet er duidelijk meer over, dus als jij mij het beter kan vertellen, graag. :)

De meeste van die oefeningen zijn wel de basis van m'n training. (Military Press met dumbells of barbell?) behalve Squatten en Deadliften, omdat ik een lange tijd te eigenwijs ben geweest om benen te trainen, gelukkig heb van mezelf niet van die dunne beentjes :) Squatten en Deadliften wil ik echt zo snel mogelijk mee beginnen, zeker omdat ik hoor dat het je lichaam in het algemeen traint, niet alleen isolatie van je beenspieren. Toch? :9

20. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Hoeveel oefeningen kan je het beste per spiergroep doen per training?
    Ik doe er nu zo'n 3/4 bij de meeste namelijk. teveel misschien? Ik weet niet of het slecht is als je er teveel doet?

Laatst bewerkt: 18 jul 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina