Buikspieren zijn gewoon lastig te trainen vind ik...vanwege mijn eigen vatsige buik terwijl de spieren er onder gewoon goed zijn hehehe. Je moet de bovenkant pakken, de onderkant en de obliques aan de zijkant. Maar meer is niet beter. Heb nooit begrepen waarom mensen 100-200 herhalingen doen van dezelfde oefening...dagelijks.
Zoals ik het doe, en zie na 1-2 weken al verbetering..is...
Halve bal Sit-up op de hoogste positie op de bal. Dit doe ik voor 3 sets met 8-12 herhalingen. Zodra dit te makkelijk werd pakte ik een schijf van 5kg en plaatste die op me borst en deed de oefening weer, maar nu met meer weerstand. En die weerstand verhoog je telkens als het te makkelijk is voor je.
Op de halve bal kun je dan zijwaartse sit-ups doen welk veel intensiever zijn dan gewoon horizontaal op de grond ofzo.
Daarnaast doe ik dan Reversed Crunch voor de onderste buikspieren. Wederom 3-4 setjes met 8-12 herhalingen. Als je het bankje schuin af laat lopen en erop gaat liggen. Je handen aan de bovenkant van het bankje en dan je knieen naar je borst brengen en je kont los van de bank. Dan je benen weer naar beneden, maar niet op de bank laten komen maar gewoon in de lucht laten hangen voor spanning op de spieren. Als dit te makkelijk wordt kun je het bankje nog schuiner zetten of gewichten met je benen vasthouden tijdens de oefening.
Ook bij deze oefening kun je daarna nog eens de obliques meepakken door een aanpassing in de oefening.
Maar om die 6-pack te krijgen moet je wel zoveel mogelijk vet bij je buik laten verdwijnen. Zolang er nog een aanzienlijke laag vet op zit zullen de spieren zich niet laten zien. Dus cardio er bij blijven doen. Heb het idee dat het slim is massa/kracht op te bouwen met je buikspieren zodat het de pezen er tussen "zuigt" waardoor je die vakjes krijgt te zien.
Zoals met elke spiergroep zou ik wel 1 dag rust tussendoor doen. Als je de oefeningen goed doen zul je ze zodanig voelen dat je dat zelf ook wilt nemen heheh. Maar je kan natuurlijk ook gewoon 1 dag de oefeningen zwaar uitvoeren en de volgende dag lichter.
Zelf zie ik de oppervlakkige vorm van de 1-pack al ontstaan en dat is aardig wat vanwege mijn buik die niet bepaald dun is
Er lopen instructeurs rond die zeggen dat je per bezoek 300 buikspier oefeningen gedaan moet hebben. Dit betekend dus verschillende machines voor verschillende delen. Maar als ik het totaal op tel zit ik rond de 90-145 ofzo en zie na 2 weken al een goede ontwikkeling. Maar goed stel je zou volgen wat ik hier boven vermelde zit je rond de (4setsx12herhalingen)x4oefeningen= 192 totaal
Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2007