1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Ben zoveel websites aan het afstruinen zou echt niet meer weten waar dat gelezen te hebben kevf.

Maar 7 maanden is wel lekker lang. Gewoon in voorraadkast zetten en klaar heheh. Ben van plan 1 shake per dag te nemen, behalve als ik tijdelijk ga droogtrainen lijkt het me verstandiger om dan ook 2 per dag te nemen.

2. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ze werken bij iedereen denk ik, en je verzwakt je gewrichten er echt niet mee. Het is gewoon ter ondersteuning net als dat de meeste een riem gebruiken om wat versteveging te geven aan hun rug. Als je daarnaast deadlift gebruik je die dingen niet en daarbij gebruik je ook benen en worden je knieen zwaar belast...

Ik heb ze zelf overgenomen van een trainingsmaatje, die had ze gekocht op een beurs. Om die dingen online te bestellen zou ik gewoon zelf even zoeken, die op die afbeelding heb ik zelf ook en dat zijn echt goeie.

http://www.pullum-sports.co.uk/accessories/knee-wraps/cat_13.html
    Deze site vond ik nog maar ik denk dat er ook wel NLse online shops zijn te vinden die die dingen verkopen :)

3. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Spreekt me zeker aan! Ik blijf nu nog even lekker van alles uitproberen maar over een paar maandjes als ik weer in me ritme zit (school etc) dan wil ik dit zeker gaan volgen. Kun jij me rond die tijd dan een beetje uitleggen etc? :)

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Yep geen enkel probleem. Al dit soort schema's lijken in het begin lastig, deze is in de basis echter vrij simpel.

5. Ashavan

Ashavan Guest

Wie heeft die site Madcow Training eigenlijk gemaakt? Ben hem nu helemaal aan het door spitten.

En tja dat fitness/bodybuilding mags met een korrel zout genomen moeten worden mag ook wel duidelijk zijn. Als je ziet dat er dingen in staan als 6-pack in 6 weeks dan denk ik ook van: "sure". Jullie beweren soort gelijke dingen als die tellsell filmpjes hehe.

Vraag me ook af wat nu zo leuk is aan extreme training. Dat je dan van die supergrote kerels heb. Het bovenlichaam ziet er wel goed uit, maar de bovenbenen...man die zijn net zo breed als iemand van 400kg vet. De spieren op die plek in zulke hoeveelheden zien er niet uit. En ik kan me niet voorstellen dat het lekker loopt met die benen die tegen elkaar aan schuren de hele tijd. Om nog maar niet te spreken over die klote broeken die je aan moet.

Wat ik dusver lees is 5x5 vrij logisch. Maar het heeft ook veel te maken of de persoon zelf bereid is dagelijks naar de sportschool te gaan. Als je dat wil en kan dan is het ideaal om massa op te bouwen. En bij te houden. Lijkt me zeer intens ook :eek:

Geef mij dan toch maar spierconditie en als 12 herhalingen makkelijk gaan doe ik wel weer wat gewicht erbij. Je gaat wel erg traag vooruit qua gewicht op die manier, maar goed.

De toon van die schrijver staat me niet echt aan. Zijn weg is niet de enige of beste weg terwijl hij dat wel probeert voor te laten komen. Klinkt als iemand met veel spieren met zeer beperkt intellect heheh.

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Wat is een goede manier om een je buik te trainen en een sixpack te kweken?
    Elke dag flink wat buikspieroefeningen doen, of ook om de dag een beperkt aantal oefeningen?

7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik inderdaad een goede vraag. Ik doe standaard s'avonds voor het slapen gaan 100 sit-ups, 2x75 zij (links en rechts) (en nog wat oefeningen). Maar ik vraag me af hoeveel effect dit nou echt heeft. Ik zie mijn lichaam iig nog niet transformeren tot een enorm mooi gespierd, sixpack, sexy lijf :+.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Buikspieren zijn gewoon lastig te trainen vind ik...vanwege mijn eigen vatsige buik terwijl de spieren er onder gewoon goed zijn hehehe. Je moet de bovenkant pakken, de onderkant en de obliques aan de zijkant. Maar meer is niet beter. Heb nooit begrepen waarom mensen 100-200 herhalingen doen van dezelfde oefening...dagelijks.

Zoals ik het doe, en zie na 1-2 weken al verbetering..is...

Halve bal Sit-up op de hoogste positie op de bal. Dit doe ik voor 3 sets met 8-12 herhalingen. Zodra dit te makkelijk werd pakte ik een schijf van 5kg en plaatste die op me borst en deed de oefening weer, maar nu met meer weerstand. En die weerstand verhoog je telkens als het te makkelijk is voor je.

Op de halve bal kun je dan zijwaartse sit-ups doen welk veel intensiever zijn dan gewoon horizontaal op de grond ofzo.

Daarnaast doe ik dan Reversed Crunch voor de onderste buikspieren. Wederom 3-4 setjes met 8-12 herhalingen. Als je het bankje schuin af laat lopen en erop gaat liggen. Je handen aan de bovenkant van het bankje en dan je knieen naar je borst brengen en je kont los van de bank. Dan je benen weer naar beneden, maar niet op de bank laten komen maar gewoon in de lucht laten hangen voor spanning op de spieren. Als dit te makkelijk wordt kun je het bankje nog schuiner zetten of gewichten met je benen vasthouden tijdens de oefening.

Ook bij deze oefening kun je daarna nog eens de obliques meepakken door een aanpassing in de oefening.

Maar om die 6-pack te krijgen moet je wel zoveel mogelijk vet bij je buik laten verdwijnen. Zolang er nog een aanzienlijke laag vet op zit zullen de spieren zich niet laten zien. Dus cardio er bij blijven doen. Heb het idee dat het slim is massa/kracht op te bouwen met je buikspieren zodat het de pezen er tussen "zuigt" waardoor je die vakjes krijgt te zien.

Zoals met elke spiergroep zou ik wel 1 dag rust tussendoor doen. Als je de oefeningen goed doen zul je ze zodanig voelen dat je dat zelf ook wilt nemen heheh. Maar je kan natuurlijk ook gewoon 1 dag de oefeningen zwaar uitvoeren en de volgende dag lichter.

Zelf zie ik de oppervlakkige vorm van de 1-pack al ontstaan en dat is aardig wat vanwege mijn buik die niet bepaald dun is :p

Er lopen instructeurs rond die zeggen dat je per bezoek 300 buikspier oefeningen gedaan moet hebben. Dit betekend dus verschillende machines voor verschillende delen. Maar als ik het totaal op tel zit ik rond de 90-145 ofzo en zie na 2 weken al een goede ontwikkeling. Maar goed stel je zou volgen wat ik hier boven vermelde zit je rond de (4setsx12herhalingen)x4oefeningen= 192 totaal

Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2007
  9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Ashavan: dan heb je het niet helemaal goed gelezen. Met het 5x5 schema ga je maar drie keer in de week naar de sportschool. Ga ik al jaren trouwens. Ik geloof niet in vaak trainen.

10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Een tijdje terug dacht ik wat resultaat te zien qua buikspieren, maar toen ik met losse gewichten begon, zat er geen goed schema meer in qua cardio/beenspieren ed. Nu te veel op krachtoefeningen gefocussed, waar ik lekker snel omhoog wil gaan, maar daar moet ik me wat meer tijd voor gunnen en het iets rustiger mee aan gaan doen, zodat ik weer een goede en compleet schema kan opstellen.

11. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit. Met andere woorden, voer elke crunch uit met maximale spanning of ga naar de gym om buikspieroefeningen met gewicht te doen. Als je buikspieren met gewicht traint krijgen ze meer massa en komen ze beter naar voren. Beter 20 goede herhalingen die je echt voelt dan herhalingen die je pas na 100 keer voelt.

Verder is het een voorwaarde dat je vetpercentage laag genoeg is om ze te kunnen zien. Je zal daarom heel je lichaam moeten trainen, verder is je voeding ook belangrijk. Je vetpercentage gaat het snelst omlaag bij een snelle stofwisseling. Je kan je lichaam stimuleren een snelle stofwisseling te krijgen door meerdere maaltijden per dag te gaan eten (uiteraard wel met de nodige training daarnaast). Dat is alles samengevat in een paar woorden, voor uitgebreide uitleg zijn er genoeg boeken of fitnessinstructeurs die je alles tot in de details kunnen vertellen..

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Net weer wezen trainen en mijn eerste week van mijn 5x5 schema zit er op. Ik herhaal volgende week trouwens mijn eerste week nog een keer. De verhuizing/verbouwinf en het vier a vijf weken niet trainen heeft aardig zijn tol geëist.

@ Escorbar: op de sportschool hebben ze ook wraps! Van mdoubleyou. 26,-
    volgende week maar even halen :)

Knieën vandaag trouwens iets ontlast door met squatten wat meer richting wide stance te gaan. Werkt goed!

13. Ashavan

Ashavan Guest

Wilde vanochtend ook gaan maar had nog spierpijn op een paar irritanten plekken. Kan moeilijk gewichten gaan lopen doen als me polsen zeer doen of een rug oefening als ik 2 blauwe plekken daar heb die je voelt.

14. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Heb inderdaad echt veel moeite met de oefening helemaal goed uitvoeren. Soms zit er gewoon een verkeerde sit-up tussen waardoor ik op 1 of andere manier weer rust krijg (net zoals even liggen op de grond) en dat is denk ik ook de rede dat ik tot die 100 kom. Ik voel ze daarna wel goed, daarom ga ik er ook mee door. Maar ik realiseer me wel dat ik opzoek moet naar betere, effectievere oefeningen.

Ik heb geen idee wat mijn vetpercentage is, maar die is iig laag. Ik heb nauwelijks vet op mijn buik. Ik ga geen eetschema's veranderen. Ik hou het gewoon bij 3x per dag. 1x in de ochtend, middag en het avondeten. Ik wil niet te fanatiek trainen. Ik hoef geen enorme beer te worden ik fitness in eerste instantie gewoon om mijn conditie op te bouwen/op peil te houden. Buikspieren staat op prioriteit nummer 2 en kracht op 3.

15. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    @ Kevf: Je zal zeker wel een verschil merken, als je ze eerst goed strak oprolt (bij ons in de gym hebben ze daar een apparaatje voor) en daarna zo strak mogelijk vanaf net boven je kuiten tot aan boven je knieeen inpakken. Ik waarschuw je alvast, dat is geen prettig gevoel :D. Je kan hiermee waarschijnlijk ook een stuk zwaarder gaan (bij mij scheelt het zo'n 20 kg als ik ze goed strak doe).

@ Danger: 3 keer per dag eten daar zit wel erg veel tijd tussen. Zelf probeer ik aan 7 maaltijden per dag te komen.. Maar als je al een laag vetpercentage hebt dan moet je die buikspieren toch al vrij snel zien als je ze goed traint hoor :cool:

16. Ashavan

Ashavan Guest

Wohoo na weken lang tobben en doen heb ik dan eindelijk me schema's precies zoals ik ze hebben wil. :D

Vandaag ook me centimetres en lichaamsvet laten meten. Me vet massa is ongeveer 20kg en 19% van me lichaam. Dat wil ik terug brengen naar 10-12% lichaamsvet. Maar ben al 3-5% kwijt in 2 weken tijd dus gaat goed.

17. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik net ook weer voor het eerst sinds een lange periode weer serieus kunnen trainen (zware griep, opleiding spinning, vakantie :mad:). Heb wat geimproviseerd maar het beviel mij prima. Programma bestond uit een aantal core oefeningen en na elke grote spiergroep even 5-10 minuten rennen op hoog tempo. Daarna weer direct doorgaan naar volgende spiergroep.

18. Ashavan

Ashavan Guest

OMG...zulke benen zien er toch niet uit...dat loopt toch niet lekker?

19. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    hoeveel spuiten legt hij er in per week? 8) :D

20. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Gadver. Te smerig gewoon. Volgens mij ben je dan nooit tevreden met je figuur. Zulke armen hoef ik niet te hebben, maar die benen zijn helemaal ziekelijk eng.
    Als je zo een figuur hebt, of iig een gespierd figuur, en lang niet meer traint. Hoe ziet je lichaam er dan eigenlijk uit? Wordt je dan vettig, of mager of blijf je een gespierd figuur houden. Krijg je van die vellen, zoals een dik persoon die ineens enorm veel vet kwijt raakt of een persoon op leeftijd, waarvan het figuur ook niet meer zo strak is?

Laatst bewerkt: 19 aug 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina