1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Halo 3 [Deel 9]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kortestier, 19 aug 2007.

?

Halo 3 beta vs. CoD4 beta!

  1. Halo 3 beta

    71,3%
  2. CoD4 beta

    28,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    [​IMG]
    Met dank aan Willem, Dead Worm NL en Shortbull voor het onderhouden en verzamelen van info voor de vorige delen


    Informatie:

    Uitgever: Microsoft Game Studios
    Ontwikkelaar: Bungie
    Genre: First Person Shooter
    Release: 26 september 2007

    Samenvatting Halo
    met dank aan Elite
    Klik


    Info:


    Laatste nieuwtjes:


    Features:


    - 4 Player Co-op
    - Content Download
    - Custom Soundtracks
    - In-game Dolby Digital
    - Live Aware
    - Online marktplaats
    - Online Multiplayer
    - Online Scoreboards
    - Split-screen
    - System Link
    - Widescreen
    - Xbox Exclusief
    - File sharing


    XBW Gamepage:
    http://archief.xboxworld.nl/game/1080/halo-3/

    Links:

    www.bungie.net
    www.halo3.com
    Halo3 ARG
    Algemene Halo 3 Beta thread
    Halo 3 Arms Race

    Halo 3 Goodies:

    Flamethrower
    Incendiary grenade
    M6G Pistol
    M9 Frag Grenade
    M7 Caseless SMG
    M90A Shotgun


    Nieuwste Screenshots:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Meer screenshots...

    - Voor alle duidelijkheid: spreken over Halo 1 en 2 mag natuurlijk, maar flamen, fanboygedrag en ruzie maken laten we hier achterwegen. -

    Het vorige deeltje


    Gaat nog eventjes verder met het zoeken naar startpost materiaal...
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2007
  2. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Even een vraagje. Ik heb Halo en Halo 2 nooit gespeeld. Is het dan lastig om opeens midden in het verhaal binnen te vallen met deel 3? Voor de multiplayer maakt het niet uit, maar de singlelayer. Zal ik er geen hout van begrijpen als ik nu opeens deel 3 ga spelen?

    //edit goiz; voor nieuwe startpost ff deze gekaapt:

    Reclame campagne post:

    2 Reclame filmpjes:

    [yt]dQiMfG6MAOM[/yt]

    [yt]6ZCQak1_55Q[/yt]

    Doorloop zelf het slagveld:

    http://halo3.com/believe

    _O_

    En non een mooi filmpje:

    [gt]24952[/gt]
     
  3. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 1 en 2 ook nooit gedaan, toch lijkt 3 me heel vet en verhalen boeien me eigenlijk niet, ik wil gewoon knallen :cool:

    @ short bull, netjes gedaan jongen _O_
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Ik heb 1 & 2 ook nooit gespeeld. Ik had 1 geleend maar helaas kon die me niet lang boeien en ging verder met Gears. Niet omdat de game slecht was want ik vond het best tof maar ja, ik weet het niet. Multiplayer heb ik wel vaak gedaan bij Halo 2 met maten en soms stukjes van de Campaign.

    Halo 3 koop ik gewoon,
     
  5. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je gwoon het verhaal wilt weten, zet je em op easy en ren je ff door de campaigns heen ;)
     
  6. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Medium altijd het fijnst om een game als eerste te spelen. Daarna hogere levels.
     
  7. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe meestal een hoger dan medium, maar ik had het gewoon ff over om snel door het verhaal heen te komen voordat h3 uitkomt (voor de mensen die het verhaal niet helemaal kennen)
     
  8. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat je, als je voor het verhaal gaat, toch beter eerst deel 1 en 2 kunt spelen. Ik kan je deze games sowieso aanraden want het zijn gewoon briljante games!

    Wie gaat er als de game uitkomt eigenlijk meteen met de Single player aan de gang? En ga je die dan alleen doorlopen of co-op? En wie heeft er al een MP dag gepland? :)
     
  9. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092

    Ik heb SP al gepland met een maatje :D we doen de SP geheel COOP dus niet zelf spelen altijd met ze twee, en jah meteen op legendary, we ain't pussy's :D
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Ik denk als eerst een potje Multiplayer omdat ik de Beta niet heb mee kunnen maken, daarna meteen op Legendary de Campaing uitproberen, met zoveel mogelijk mensen co-op ^^
     
  11. Borat

    Borat Active Member

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel halo sowieso altijd al co-op met mn broertje. En dit keer misschien met nog wel anderen via live.

    Maar dara had ik nog een vraagje over, kan ik gewoon met mn broertje ee level starten, en dat anderen daar nog later bijkomen en misschien ook eerder weggaan, of meot ik dan opnieuw beginnen?
     
  12. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    Tsja, het verhaal achter Halo is echt heel erg groot...met alleen de spellen spelen mis je een heel groot deel van het verhaal. Maar je kan het natuurlijk snel bijlezen (google, wikipedia).
    Ikzelf heb alle vier de boeken gelezen en vooral Fall of Reach en First Strike voegen veel toe aan de spelbeleving van respectievelijk Halo 1 en Halo 2. Gewoon allemaal achtergrond die je anders niet wist.

    Ik denk dat ik even uit het hoofd een update geef van wat je volgens mij moet weten voordat je aan Halo 3 begint. Bevat dus info uit First Strike, Fall of Reach en de clue van Ghosts of Onyx, en de voorgaande Halo Games. Spoiler tot aan Halo 3 dus, maar ideaal voor de kenners om zich even op te frissen en voor newbies...is ie mss wat te groot...ik hoop dat je erdoorheen komt!
    De 26ste eeuw. Met de uitvinding van sneller dan licht reizen is het koloniseren van de planeten buiten het zonnestelsel in de afgelopen eeuwen goed gelukt. Maar het rommelt, de United Nations Space Corps (UNSC) heeft moeite om de Outer Colony's te controleren. The Rebels steken de kop op en de Office of Naval Intelligence (ONI)voorziet dat als dit zo doorgaat, het rijk snel uitelkaar zal vallen. Daarom wordt het SPARTAN-II-project opgestart: Kinderen worden op basis van genprofielen geselecteerd en vanaf hun zesde getraind. (De SPARTAN-Is waren geen succes, hun wapenrusting was te zwaar) Dit gebeurt volgens mij in 2507?. In ieder geval hoort de hoofdrolspeler van Halo, SPARTAN-117 John tot deze generatie. De bedoeling is dat deze elitesoldaten ingezet kunnen worden tegen Rebel kopstukken. Dit zou een stuk minder bloedvergieten kosten dan dat er all-out wordt gegaan met speciale wapens van de andere ONI-tak (Col. Ackerson)

    de SPARTAN II ondergaan zware fysieke training, en worden ook biotechnisch geupgrade. Met behulp van hormonen en implantaten worden hun reflexen sneller, hun botten en spieren sterker etc. Dit is nodig, omdat het eindtraject de SPARTANS in Mjolnir-armor wil plaatsen...en om deze wapenrusting te hanteren zijn extreem stevige botten nodig, omdat het pak zelf ook nog eens je bewegingen versnelt. De Mjolnir uitrusting is echter nog lang niet functioneel.

    Het jaar 2525, het contact met Outer Colony Harvest wordt verbroken. Een scout verdwijnt, en de UNSC gevechtsgroep die erheen wordt gestuurd (Destroyer, 2 frigates) wordt afgeslacht. Alleen de Destroyer komt zwaar gehavend terug en maakt melding dat een alien schip meteen het vuur opende zodra de UNSC group probeerde te communiceren... Vlak voordat het vuur wordt geopend, wordt door dit schip de volgende boodschap uitgezonden:
    "Your destruction is the will of the Gods, and we are their instrument."

    De aliens blijken een religieus bondgenootschap te zijn van verschillende rassen die leven in een hierarchie met de Prophets aan top: The Covenant. De Covenant vallen in de jaren daarop nog meer planeten aan en verwoesten ze door ze vanuit een baan om de planeet met hun kruisers te bombarderen met plasma: Net zolang tot de atmosfeer is verdampt en het oppervlak is omgesmolten tot glas. Een paar planeten worden echter gespaard, hier doen de Covenant opgravingen...Ondertussen wordt het SPARTAN II project versneld voltooid en worden de SPARTANS die nog leven uitgerust met de nieuwste MJOLNIR armor (Mark V)
    Het blijkt nu dat onder sommige planeten waar mensen leven, ruines liggen van een lang verdwenen alienbeschaving. Op één planeet vinden de Covenant in 2552 een meteoriet met daarin coördinaten. ONI Artifical Intelligence Cortana zal deze coordinaten later dit jaar gebruiken.
    In 2552 zijn bijna alle Outer Colonies vernietigd, de Covenant rukken op naar de Inner Colonies. Dan wordt de grootste militaire basis van de UNSC, de planeet Reach, aangevallen door een Covenant vloot. De UNSC vloot wordt compleet weggevaagd, een deel van de planeet wordt in brand gezet en de Covenant beginnen direct onder het oude ONI hoofdkwartier met opgravingen. De SPARTAN IIs vallen nu uitelkaar, een deel verliest contact met de gehavende vloot envecht verder op en ontsnapt vanaf Reach.

    Jonh-117 is aan boord van de Halcyon class Cruiser "Pillar of Autumn" schip.Aan hem is de AI Cortana toegewezen. Het schip vlucht vanaf Reach met een slipspace jump (sneller dan licht) naar de coordinaten die Cortana heeft vertaald.

    HALO
    Hier begint Halo. Master Chief (MC. militaire rang)John-117 crasht met schip en Cortana op Halo. De Covenant zijn er al, zij beschouwen de Ringwereld Halo als heilig en zijn zeer pissig op de mensen. De Chief vecht zich een weg en ontdekt het geheim van Halo. Halo is gebouwd om een parasitische levensvorm 'The Flood' te bewaren door de Forerunners, het oude alienras van de ruines. De Flood breekt uit en de Monitor van Halo: 343 Guilty Spark wil de ring activeren. Halo blijkt een wapen te zijn, een laatste redmiddel tegen een Flooduitbraak. Het activeren van Halo doodt al het leven in een sterrenstelsel, zodat de Flood verhongert en zich niet meer kan verspreiden. De MC vernietigt Halo door de Pillar of Autumn op te blazen en kan ternauwernood met Cortana ontsnappen. 343 GS valt in handen van een groepje Covenant.

    De MC vecht zich een weg terug naar de aarde en hergroepeert met de andere SPARTANS. Zij vinden uit dat Colonel Ackerson in de jaren hiervoor stieken het SPARTANIII project heeft opgestart: Hier worden minder geschikte kandidaten in minder goede armor gebruikt als SPARTANS op echte zelfmoordmissies. Dit heeft echter wel de mensheid extra tijd gegeven.

    HALO2
    Een van de Prophets komt aan bij de aarde, op zoek naar Forerunner artefacts. Regret(zijn naam) verwachtte er niet de mensen al aan te treffen en naar een korte stop in Mombasa vlucht hij met het schip door een slipspace jump uit te voeren..vanaf de grond! Hierdoor wordt Mombasa vernietigd. De MC (met Cortana 'in' zijn systeem) weten aan boord van de destroyer In Amber Clad van cdr. Keyes Regret te volgen. Regret is gevlucht naar een andere Halo. Het blijkt dat er 7 Halo's zijn, 7 ringen die tegelijkertijd worden geactiveerd. Gaandeweg het spel nemen de Brutes (apen) de plaats van de Elites in de hierarchie over. Tegelijkertijd realiseren de Elites zich dat de beloftes van de Prophets leugens zijn: The Prophets geloven dat activatie van de Ringen henzelf in de hemel brengt. Één grote collectieve zelfmoord dus. Er ontstaat een burgeroorlog in de Covenant, the Schism (Breuk).
    Ondertussen breekt ook op deze Halo (Delta Halo, oftewl Installatie nummer 05. Halo1 was Installatie 04) de Flood uit. De Prophet of Truth laat de Brute leider de Halo activeren, maar dit wordt door de Arbiter (Elite leider -min of meer maar is ook verhaal op zich) en cdr. Keyes voorkomen. Alle 7 Halo's staan nu op scherp in de standby stand. De Prophet vlucht ondertussen naar de Aarde, met de Master Chief als verstekeling aan boord.

    Op de aarde bevindt zich namelijk de Ark, een oud Forerunner artefact vanaf waar de Halo's allemaal tegelijk geactiveerd kunnen worden.
    Hier begint de Halo 3 Announcement trailer, met waarschijnlijk de opgraving van de Ark, die in de buurt/onder New Mombasa moet liggen.

    Ondertussen hebben andere SPARTANIIs en SPARTAN IIIs ontdekt dat de planeet Onyx, een niet gekoloniseerde planeet eigenlijk een kunstmatige planeet is...dit is een Shield world, het boek suggereert dat men hierin veilig is voor een Halo activatie...of dat je erdoor in een andere dimensie komt. Spooky.


    Samengevat: Er is heel veel gebeurd in het jaar 2552. Een Covenant Vloot onder leiding van de Prophet of Truth en Brutes is op aarde geland om de Ark te activeren. De MC moet dat samen met de UNSC troepen die nog over zijn, wss met hulp van de Elites die op wraak uit zijn dit voorkomen.

    'En dan is er nog de Flood op Delta Halo die nu uitgebroken is...de 'leider van de Flood' Gravemind heeft Cortana in zijn klauwen (Cortana is op Halo 3 achtergelaten als laatste redmiddel, zij moet de In Amber Clad opblazen als het inactiveren niet zou zijn gelukt...maar wat ze nu heeft gedaan is nog niet duidelijk...wat als zij al haar ONI geheimen doorspeelt aan de Flood?

    Dat was het wel zo'n beetje, maar ik kan op elk gewenst punt veel dieper doorgaan.

    Vragen ;)?
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2007
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Dus in Halo 3 bevind je op de aarde, en uiteindelijk moet je de 7 Halo planeten vernietigen en de Flood en De Covenant ?
     
  14. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    ben blij da ik halo 3 in de winkel heb gepreordert.Ziet er echt mooi uit.En als ik de preview las hier op xbw belooft da veel goeds.
     
  15. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    * zoekt een maatje om op legendarisch te co-op'en :cool:
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    * Steekt hand op * _0/
     
  17. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    voeg me maar toe op live, heb nu mijn internet kabel in mijn laptop :+
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Done. Niet bang zijn dat ik geen Gold heb, als ik Halo 3 koop, dan koop ik meteen Gold erbij :b:

    Tot 26 September dan _0/ 8)
     
  19. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe lafaard :+ Silver is voor mietjes :+ maarja spreek je de 26 wel weer :cool: meer aanmeldingen voor 4 player co-op? add me
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Vals! Gister was m'n Gold verlopen :'-(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina