Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je kan evt ook gewoon tomaten zo eten of komkommer (al zit daar wel erg weinig in), maiskolfjes, keuze zat.

2. Ashavan

Ashavan Guest

Maakt niet uit of er weinig in zit. Ben plan om zo wie zo wat dingen te minderen aangezien ik het idee heb er gewoon veel te veel in totaal te hebben :confused:

3. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu circa 3 keer mn linkerschouder uit de kom gehad en heb na 4 maanden rust gehouden te hebben nog steeds het gevoel dat ie erg zwak is , hoe kan ik ervoor zorgen dat de schouder weer een stuk sterker wordt?

4. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Rustig opbouwen.

Probeer te zorgen dat 'ie weer op gelijke hoogte komt met je rechterschouder. Train dus niet voor elke schouder met een ander gewicht.

Is 'ie een stuk zwakker? Helaas, maar pak voor je rechter schouder hetzelfde gewicht.

5. Ashavan

Ashavan Guest

Inderdaad.

Gewoon voorzichtig beginnen met een lichtgewicht, zodat je arm niet weer uit de kom schiet. En om te zorgen dat de ene arm niet breder wordt dan de ander moet de andere arm ook lichter getrained worden. Begin met 2 sets van 10-12 herhalingen tot je je er goed bij voelt. Schroef het daarna op naar 15 herhalingen per sets en voeg er dan een derde set aan toe. En dan pas langzaam aan extra gewicht er aan toe gaan voegen. Althans dit zou ik doen.

6. Ashavan

Ashavan Guest

Heb wat tomaten toegevoegd en wat andere dingen verminderd. Komkommer met tomaat en tonijn gaat altijd goed samen ;)

Morgen beginnen met 5x in de week trainen...oh my god wat ga ik pijn lijden hahaha

Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2007
  7. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ja is inderdaad pittig, ik train 4/5x per week zo'n anderhalf uur aangezien ik massa train waardoor ik lange pauzes moet nemen tussen setjes in (anderhalve minuut tot 2 minuten).
    Close palm push ups vind ik nu ech de kutste oefening, zo fucking zwaar:pmja wel heel goed.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Als aanvulling
    http://www.bodystore.nl/fat_track_ii_gold/fat_track_ii_gold.php
    Zit te denken om dat ding aan te gaan schaffen.

Het gaat wel goed met dat 5x in de week. Qua pauzes probeer ik niet meer dan 30seconden te hebben. Me hartslag lekker hoog houden voor extra verbranding. Met squaten gaat het met sprongen vooruit. Moet wel gaan zoeken aangezien ik met de ab- adductor bijna op max van toestel zit.

Merk wel dat als ik dan ook nog elke dag 30min crosstrainer doe dat me benen de enige spiergroep zijn die geen rust krijgen. Dus vandaag even geen crosstrainer zodat ik er morgen bij de beenoefeningen er weer vol tegen aan kan gaan.

Qua voeding bleef ik steeds toevoegen ter "verbetering". Zat opeens op 1850-1900kcal. Veel te veel en ben weer terug gegaan naar 1400kcal per dag. Mijn soma type heeft gewoon niet zoveel nodig. Voel me ook veel prettiger bij de 1400 en heb een veel minder opgeblazen gevoel. En verbrand bij lange na niet veel. Mag blij zijn als je 500kcal per training verbrand. Daarnaast heb ik nog meer dan genoeg vetreserves om enige gaatjes op te vullen. En ik doe geen fitness noch bodybuilding, maar zit er tussen in.

Me trainingsschema is op het moment:

Dag 1
    Squat (3S-12 tot 15R)
    Leg Extension (3S-12 tot 15R)
    Abductor (3S-12 tot 15R)
    Adductor (3S-12 tot 15R)
    Buik Totaal +extra gewicht (4S-12 tot 15R)
    Reversed Crunch (4S-12 tot 15R)
    Crosstrainer 30min HR165-170

Dag 2
    Cable front Pulldown (3S-12 tot 15R)
    Lower Back (3S-12 tot 15R)
    Dumbell Row (3S-12 tot 15R)
    Military Press (3S-12 tot 15R)

Dag 3
    Chest Press (3S-12 tot 15R)
    Dumbel Fly's (3S-12 tot 15R)
    Buik Totaal +extra gewicht (4S-12 tot 15R)
    Reversed Crunch (4S-12 tot 15R)
    Bicep Curl (3S-12 tot 15R)
    Tricep Extension (3S-12 tot 15R)

Vervolgens begint het weer van voor af aan en doe ik op donderdag de set van dag 1. Enige wat veranderd is dat de buikspieroefeningen om de dag blijven zodat ze voldoende rust krijgen. Ben ook nog zoekende voor een betere/leukere oefening om de Lower Back te vervangen.

Ben benieuwd hoe me ontwikkeling zal zijn als ik volgende week zondag me centimeters en vet% weer op meet. Afhankelijk daar van wellicht weer wat aanpassingen doorvoeren.

Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2007
  9. Gauner

Gauner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was me af aan het vragen wat je nu ongeveer aan caloriƫn verbruikt bij anderhalf uur goed fitnessen, zonder cardio, alleen krachttraining..
    Heb vandaag eens een fruitmix van allerlei soorten fruit met yoghurt gekocht
    bij de AH.. leek me wel lekker. Is dit beter te drinken voordat je gaat fitnessen of erna?

10. manolo ribera

manolo ribera Goedendag

Leuk Bevonden:
    0
    ik vreet macdonalds als de tering na het fitness. toppie hoor! gewoon veel bier drinken en veel vet eten. geheid dat je spieren krijgt(Y) je moet ook gewoon de bouw ervoor hebben

11. Ashavan

Ashavan Guest

mensen verkijken zich lelijk op het aantal kcal dat ze verbranden tijdens een training. Je mag blij zijn rond de 500-600kcal te zitten in een uur ongeacht kracht/fitness. Reken maar uit je winst. En met elke 1kg spiermassa die je kweekt krijg je nog eens 50kcal verbranden op een gehele dag erbij.

Fruit met yoghurt? Moet je kijken wat voor fruit en yoghurt. Sommige zijn goed en andere bezitten weer te veel troep. Het beste is magere yoghurt als je per se yoghurt wilt. Of het echt goed is dat voor het trainen te eten weet ik niet. Zelf eet ik gewoon volgens me schema en zit dan een uur voor het trainen en neem alleen mijn L-carnitine qua supplement dan een uur van te voren in. Na het trainen neem ik soms een dutje, eet warm en dan in de avond soms een magere kwark.

Ik betwijfel of er wel iets is wat je specifiek voor het trainen of tijdens het trainen moet nemen wat echt goed is voor je. Meestal zit het al in je dagvoeding. De shake begin ikzelf de dag mee.

@manolo
    Tja als je een snelle stofwisseling hebt kan dat. Alhoewel je met 1 Big Mac al meer kcal binnen krijgt dan dat je je gehele dagvoeding bij elkaar op telt :p Dus voor een normaal iemand is dat absoluut niet aan te raden. En in 1gr alcohol is meteen 9kcal dat zet ook flink aan en behoort net zoals het vettige mcdonals eten niet tot de juiste voedingstoffen. alhowel alcohol in mate wel goed is natuurlijk.

Als ik er nog eens over na denk is het praktisch onmogelijk om daar fatsoenlijk spieren mee te kweken aangezien je heel je lichaam aan het verneuken bent in die hoeveelheden.

Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2007
  12. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand een paar tips om snel aan te komen. Ik ben namelijk te licht voor me lengte en leeftijd. Ben dat altijd wel geweest, maar nu ik aan het fitnissen ben wil er toch wel wat aan gaan doen. Om zo ook de spiergroei te stimuleren.
    Een vriend van me zegt je moet gewoon weightainer kopen, heeft iemand hier ook misschien ervaring mee en wellicht nog tips voor merken ofzo.

Alvast bedankt

13. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik neem aan dat dit sarcasme is? Want dat is geen gespierd lichaam die je krijgt van mcfood kan ik je vertellen... misschien wordt je wel breder maar das gewoon bijna alleen maar vet dan. En van die bier krijg je alleen een bierpens:D

Laatst bewerkt: 5 sep 2007
  14. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ja zowieso van die weightainers kopen(dit helpt echt zolang je ook goed fitnissed), heb niet echt verstand van welk merk het beste is maar andere mensen die hier rondposten hebben daar wel verstand van. Maar dan kan je het beste zo'n ding een uur voor en een uur na de training nemen. Voor de rest moet je gewoon veel dingen eten waar veel eiwitten/koolhydraten en de gezonde vetten(onverzadigde vetten) inzitten. Dus niet dingen zoals patat etc want daar kom je dus niet van aan als je mager bent.
    Veel eieren(wel aan je cholosterol denken), kaas, pasta's vlees kwark etc eten en veel melk drinken.

Denk erom dat je heel veel water moet drinken als je veel eiwitten naar binnen krijgt (zelf drink ik zo'n 6 glazen water per dag)

ps dit is een handige site als je wilt kijken of een product veel eiwitten/koolhydraten/verzadigde vetten etc heeft http://www.voedingswaardetabel.nl/

Zelf was ik ook vrij mager maar ben nu sinds 4 maanden aan het fitnissen en zo'n 5 maaltijden per dag aan het eten + een eiwit shake een uur voor en na het fitnissen en ik heb nu al een vrij gespierd en niet meer mager lichaam. Maar kben dan ook wel 4/5 keer per week in de sportschool te vinden:)

Laatst bewerkt: 5 sep 2007
  15. Ashavan

Ashavan Guest

Syzigy's advies klopt. Veel eiwitten eten. Dit zet het lichaam om in stoffen voor onderhoud van het lichaam, spierherstel en een deel voor spiermassa opbouw. Maar je moet uitkijken dat je niet te veel neemt. Als je dat doet worden de ongebruikte eiwitten omgezet in vetmassa.

Je kunt eiwitten vinden in Kipfilets, magere kwark, rauwe vis, eieren. Maar een Eiwitshake is ook aan te raden, maar neem dan niet meer dan 30gr per inname aangezien je lichaam de rest niet verbruikt en dan omzet in vet.

Van wat ik uit de omschrijving haal ben je iemand die al snel rond de 5-6 maaltijden komt te zitten met een dag totaal van 2300-2600kcal. En dan moet jezelf even fijn stemmen hoeveel precies je individueel nodig hebt.

Weightgainers ben ik geen fan van. Net zoals verscheidene vetverbranders laat het resultaat zich vaak afhangen aan de persoon. Bij de ene werkt het wel en de andere absoluut niet. Als je nog niet zo lang sport vergeet sportsupplementen voorlopig en ga eerst met een gewoon eetschema aan de slag en ga gewoon 3x per week naar de sportschool met een goed schema voor krachttraining.

Als je het gevoel heb dat na 2-3 maanden het resultaat niet is wat je wilt ga dan kijken voor supplementen.

Patat is op zich niet zo slecht als men denkt, maar de bereidingswijze is van grote invloed. Patat zijn aardappelen welk weer koolhydraten zijn. Bak het in zonnebloemolie welk een verzadigd vet is ipv bakolie. Gebruik geen zout en doe niet meer dan 1 lepel mayonaise erbij. Je hebt dan koolhydraten en goede vetten binnen. Kunt dit het beste maar 1x per week eten als je het echt wilt aangezien aardappelen heel veel koolhydraten bevat.

Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2007
  16. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Aan de 6 maaltijden kom ik cker niet. Ik eet nu gewoon wanneer ik zin heb, maar was inderdaad al van plan om me aan een schema te gaan houden. Ik zag dat jij je eet schema hier al had gepost, dat kan ik dan gewoon een beetje overnemen toch. Ook al ben ik niet zo'n fan van vis maar daar wen ik wel aan.

17. Ashavan

Ashavan Guest

Mijn schema overnemen is niet slim...jij moet bijna 2x zoveel gaan eten vanwege jouw lichaam die veel sneller verbrand. Heeft met Soma types te maken.

Maar je kunt vis ook vervangen door andere zaken waar eiwitten in zitten zoals Kipfilet bijvoorbeeld. Alleen dat bak je weer met olie en dat is weer nadelig als je het te vaak doet.

Gebruik zelf een programma genaamd Eetmeter 2002 waar bijna alle soorten eten en drinken in staan inclusief hun voedingsstoffen. Zal eens kijken wat er voor alternatieven zijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2007
  18. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik weet niet of het normaal is of niet, maar mijn rechterarm is wat sterker dan mijn linker dus bij biceps en triceps oefeningen krijg ik een gewicht bijv met me rechter makkelijk omhoog terwijl ik grootste moeite heb met hetzelfde gewicht met me linker arm.
    Kan ik nu het beste een paar trainingen alleen me linker arm trainen zodat het op gelijke hoogte komt?

19. Ashavan

Ashavan Guest

Gewoon dezelfde gewichten blijven doen met beide armen, dezelfde herhalinge etc etc.

Meet je de omvang van je armen op? als de 1 veel groter is dan de ander tja...een tijdje met 1 arm zwaarder trainen tot ze weer iets gelijker zijn?

Maar bij de meeste mensen wijkt het af. Bij mij is de linkerarm omvang ook groter dan de rechter. 41cm en 39cm...boeiend :p

20. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Beste XBW'ers..

Zoals bij de meeste is de vakantie weer voorbij en natuurlijk zijn er weer de nodige kilo'tjes aangekomen die er natuurlijk weer afmoeten.. Aangezien ik ook wat spieren wil gaan kweken lijkt het me een goed plan om te gaan Fitnissen.

Nu heb ik er niet zoveel verstand van maar wat zijn de gemiddelde prijzen (voor een 15 jarige) voor de Sportschool?

Verder ook nog waar ik het best mee kan beginnen.. Eerst wil ik graag aan mijn conditie gaan werken via de ren-toestellen. Daarna wil ik wat krachttraining gaan doen.

Alle tips zijn welkom :).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina