Ik had ooit een ipod 20gig maar sindsdien hoef ik er niet meer aan. Apple heeft alles zo dichtgetimerd dat het gewoon niet leuk is. Alléén iTunes gebruiken, steeds quicktime moeten installeren, elke keer als je het opnieuw installeert of verplaats van computer moet je alles weer opnieuw doen.
En dan kon ik me playlist niet eens shuffelen.. niet dat er ooit bruikbare updates ofzo uitkomen, waarmee je bijvoorbeeld .ogg ofzo kunt afspelen.
Nu heb ik gewoon een walkman phone, en dat is een verademing. Ik kan gewoon alles slepen, geen gezeik. Geen log poep programma ala iTunes. Gebruik gewoon media player huppa! iPod is eigenlijk alleen voor de heb. Omdat het er zo mooi uitziet en iedereen zegt dat het geweldig is. Inmiddels ben ik erachter dat het ten eerste véél te duur is, ten tweede is Apple nog erger met vendor lock-in dan Microsoft en kan je dus echt NIETS anders met het ding, officiele oordopjes met afstandbediening? Doet u maar 60 eurotjes. nieuwe dock? Ook niet goedkoop, om over het leren ipod hoesje maar te zwijgen, 100 euro? Zijn ze gek ofzo. Alternatieven zijn er niet, alleen met iTunes te gebruiken en daarvoor moet je weer Quicktime geinstalleerd hebben staan.
Dat moest er even uit
touch is leuk overigens, maar zoveel geld ga ik niet dokken voor een 8gb spelertje waarvan ik weet dat hij weer helemaal potdicht zit. Als je er nou zelf applicaties op kon zetten ok, of op een andere manier kon wifi'en. Maar nee, het is weer alleen met iTunes, en alleen Apple aproved applicaties. Google maps hebben ze er ook maar alvast uitgesloopt.
Klik om te vergroten...