Met Fly's merk ik ook dat het gewicht moeilijk omhoog gaat. Maar niet zo vreemd. Ben lichtelijk motorisch gestoord wat dat betreft en heb de techniek nog niet eens onder de knie om die reden. Dan kun je ook geen zwaardere gewichten doen tenzij je spieren wilt gaan forceren en blesseren.
Als je dan kijkt hoe mensen bij de LAT machine de oefening Front Cable Pulldown doen. Je moet dan lichtelijk naar achteren en de stang op je borst en weer terug. Als je dan ziet dat de meeste mensen denken dat je met zoveel mogelijk gewicht moet trainen en dan met het hele lichaam naar achter gaan zodat ze het gewicht met hun lichaam verplaatsen...tja...doe de oefening dan niet zou ik zeggen. Want op die manier kan ik ook wel 110kg "tillen" terwijl het op de goede manier blij mag zijn met 55-60kg en dat je dan ook echt je rug voelt.
Je kan biceps en triceps op verschillende dagen te doen. Maar het is beter ze op dezelfde dag te doen aangezien het in grote lijnen onder dezelfde spiergroepen valt. Het is juist de bedoeling dat je je spieren zoveel mogelijk belast en uit put. Het gaat niet om meer en zwaardere oefeningen. Dat komt vanzelf wel.
Als ik squat, adductor, abductor doe...dan mag ik blij zijn als ik met leg extention nog 25kg kan doen per setje. Maar als ik leg extention op een dag los doe kan ik makkelijk 50kg doen. Maar dan heeft het geen zin meer omdat ik die spiergroep in zijn totaal niet genoeg belast. Niet efficient dus.
Ik doe ook borst/biceps/triceps/buik/cardio op 1 dag. De dag er voor doe ik rug/schouder/buik/cardio en de dag daarvoor heb ik alle beenoefeningen.
Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2007