Je komt jezelf wel tegen als je op het punt komt dat je zwaardere gewichten wilt gaan doen en er achter komt dat het niet kan omdat je benen het gewicht niet kunnen tillen. En ze groeien dan niet meer proportioneel zodat het er over een tijd niet meer uit ziet.
Op het moment squat ik met 50-55kg. 3 sets van 15 herhalingen. Ab-Adductor er na met 55-60kg. En dan zijn me benen zover op dat ik met moeite nog 3 setjes op de Leg Extention met 25-30kg kan doen. Tja en als ik dan Leg Press doe zit ik op de 120-130kg...dus dan zie je wel even het verschil.
Het is wel zo dat als me pa zijn squat setjes doe, dat ik in de buurt blijf om te helpen mocht het nodig zijn. Maar dan sta ik meestal wat oefeningen te doen die eigenlijk nergens op slaan. Zoals die zijwaartse Cable Pull voor de schouders en 1 front cable pull down met maximum gewicht 1 setje voor de bovenrug. Anders sta ik er maar te staan en koud te worden. Kan moeilijk wat anders doen want die dingen staan bijna aan de andere kant van de zaal
Maar als ik nu in de spiegel kijk op de sportschool terwijl ik bezig ben...ik zie er opeens strak uit in vergelijking van een maand terug Ondanks dat ik nog steeds een buik heb zit het nu wel strak genoeg dat het niet alle kanten op wiebelt terwijl ik op de crosstrainer sta. Rest zit goed en wordt alleen beter als het vet% daalt. Begin her en der al vormen te zien die ik eerst niet zag vanwege het laag vet wat er op zat.
Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2007