1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Escobar, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Fitnessen net ging weer lekker. Waar ik al een paar weken op een vast gewicht zat met de decline flyes had ik er donderdag al 25% bij gedaan, wat erg moeizaam ging. Vandaag nog eens 25% (50% meer dus dan de voorgaande weken) en het ging erg lekker.
    Ook paar nieuwe biceps oefeningen gedaan die wel lekker aanvoelden.

2. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Decline fly, is niet echt een oefening die zomaar iemand pakt :) Waarom heb je gekozen voor die oefening? ;)

3. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Die heeft de instructeur me een keer voorgedaan bij het opstellen van een schema met wat oefeningen.
    Edit: Met losse gewichten doen weinig mensen die oefening, maar het apparaat ervoor wordt geregeld gebruikt, waaronder door mij. :)

Laatst bewerkt: 15 sep 2007
  4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Ashavan: Waarom ziet je benentraining er zo uit? Benen bestaan uit een paar grote spiergroepen en jij traint ze wel erg nauw/specifiek. Helemaal voor benen kan je trouwens ook nog eens calorieverslindende oefeningen doen: Lunges, Deadlifts, Legpress, Stiff Legged Deadlifts en bijvoorbeeld Hacksquats.

Ben zelf aan mijn mega dieet begonnen en had zaterdag sinds het dieet mijn eerste training. Ging heerlijk, zelfs meer dan heerlijk! Lang geleden dat trainen zo goed ging, zat echt vol met energie. Hoop dat het zich ook vertaalt in lichamelijke resultaten, maar voor de training doet dit schema me meer dan ik had durven hopen :)

5. Ashavan

Ashavan Guest

Ik doe de ab- en adductor omdat mijn bovenbenen geerfd zijn van de vrouwen in de familie. Of te wel ze zijn HUGE!!! Heb dus even specifieke oefeningen gepakt om specifieke spieren daar aan te pakken zodat het strakken komt te zitten en dat heeft gewerkt. Werkt goed. Heb alleen nog een klein beetje aan de binnenkant van me bovenbeen nog wat zitten wat je kan vast pakken en de rest is massief. Nog 10kg en ik heb die apparaten op hun max gewicht zitten en dan stap ik zowiezo inderdaad over op Leg Press en nog een andere oefening.

Leg Extention doe ik meer om de aanhechting bij me knieen mee te kunnen trainen aangezien dat altijd al zwakke plekken zijn geweest. Qua benen zit ik voorlopig nog in een begin stadium en als dat is zoals ik het wil stap ik over op andere oefeningen.

Daarnaast ben ik lichtelijk motorisch gestoord. Of te wel ik denk soms te vaak na terwijl ik gewoon intuitief moet doen. Zodoende heeft het ook lang geduurd er de squats goed uitgevoerd werden. Ik ga nu nog geen dead lifts erbij doen eer ik de andere technieken goed bezit.

In het weekend wezen kamperen en heb daar soort van getrained. Hele nacht op en ik was de vuurwachter. Maar al het kleine hout was op een gegeven moment op. Heb toen halve boomstronken lopen verslepen de hele nacht. Had ook nog een stronkje die ik overal meenam als stoel. Was makkelijk. Niemand anders kreeg hem van de grond en kon hem jatten zoals de plastic stoelen :D

Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2007
  6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Heb ook flinke bovenbenen. Met vele apparaten kan ik een enorm hoog gewicht aan (bij een paar apparaten zit ik op de max en moet ik steeds meer oefeningen doen). Is ook alleen nog een hoop vet in de benen (ook geërfd), en gaat heel lastig worden om dat er af te trainen.

7. Ashavan

Ashavan Guest

Sommige oefeningen lijken zwaarder. Je spreekt dan andere spieren aan op een andere manier. Verkeek mezelf in het begin ook enorm. Dacht: "hey ik doe de legpress met 120kg dan doe ik sqaut ook wel even met minimaal 80kg". :p

Bij grote benen moet je gewoon meerdere herhalingen doen ipv op kracht trainen. Anders groeien ze nog meer.

8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Dat is altijd wel leuk om te horen, bijna elke rookie op de fitness zegt dat die sterke benen heeft. Is best logisch als je kijkt naar de standaard oefeningen op de fitness, waarbij de zittende legpress vaak met huge ass gewichten worden weg geduwt. Laat je ze een keer een liggende legpress doen, mogen ze blij zijn om het halve gewicht weg te duwen. Even die rookies wakkerschudden :cool:

9. Escobar

Escobar OK DEAL

Leuk Bevonden:
    0
    "Ik hoef geen benen te trainen want ik fiets vaak/voetbal" is ook voor velen een argument om alleen UB te trainen. 8)

10. Ashavan

Ashavan Guest

Je komt jezelf wel tegen als je op het punt komt dat je zwaardere gewichten wilt gaan doen en er achter komt dat het niet kan omdat je benen het gewicht niet kunnen tillen. En ze groeien dan niet meer proportioneel zodat het er over een tijd niet meer uit ziet.

Op het moment squat ik met 50-55kg. 3 sets van 15 herhalingen. Ab-Adductor er na met 55-60kg. En dan zijn me benen zover op dat ik met moeite nog 3 setjes op de Leg Extention met 25-30kg kan doen. Tja en als ik dan Leg Press doe zit ik op de 120-130kg...dus dan zie je wel even het verschil.

Het is wel zo dat als me pa zijn squat setjes doe, dat ik in de buurt blijf om te helpen mocht het nodig zijn. Maar dan sta ik meestal wat oefeningen te doen die eigenlijk nergens op slaan. Zoals die zijwaartse Cable Pull voor de schouders en 1 front cable pull down met maximum gewicht 1 setje voor de bovenrug. Anders sta ik er maar te staan en koud te worden. Kan moeilijk wat anders doen want die dingen staan bijna aan de andere kant van de zaal :p

Maar als ik nu in de spiegel kijk op de sportschool terwijl ik bezig ben...ik zie er opeens strak uit in vergelijking van een maand terug :D Ondanks dat ik nog steeds een buik heb zit het nu wel strak genoeg dat het niet alle kanten op wiebelt terwijl ik op de crosstrainer sta. Rest zit goed en wordt alleen beter als het vet% daalt. Begin her en der al vormen te zien die ik eerst niet zag vanwege het laag vet wat er op zat.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2007
  11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Valt wel mee hoor. Ken slecht een tweetal mensen die echt huge benen hebben, maar de overige grote groep krachtsporter die ik ken kan echt wel volop benen trainen zonder zich daar zorgen over te maken. Ik squat zelf met 120-140 kg max en heb echt geen benen die bijna drie keer zo dik zijn als die van jou ;)

Vergeet niet dat oefeningen als squatten, hacksquatten,deadlift, lunges en stiff legged deadlift (en een niet geautomatiseerde leg press) een enorme impuls zijn voor heel je lichaam en dus ook je andere spiergroepen ten goed komen

12. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Na een beetje klote met dat Eetmeter heb ik nou me schematje gemaakt. Hij is nog niet compleet, want wil eerst ff wennen aan de tijden. Als dat een beetje normaal voor me is geworden dan gaat ik echt kijken dat ik genoeg van alles naar binnen werk.
    Kritiek is altijd welkom.

07.00: Bord Brinta (ongeveer 35gr+220ml melk+wat suiker)
    10.00: Drie Boterhammen (kaas/smeerworst/cervelaat)
    13.00: Twee Boterhammen ("/"/")
    Fruit (appel/kiwi/madarijn)
    16.00: Twee Boetrhammen ("/"/")
    19.00: Warm (wat me ma heb gemaakt)
    Bakje vanille yoghurt
    23.00: Kwark

En dan de hele dag 2-3 liter water.
    Op een sport dag dan nog een Proteïne shake na fitnissen.

13. Ashavan

Ashavan Guest

Ziet er redelijk uit. De norm is dat je het aantal Kcal ongeveer over elke maaltijd gelijk verdeeld. Dus ook de eiwit/kh/vet inname. Zelf doe ik dit niet echt. Toch zou ik proberen wat eiwitten en kh in te nemen per maaltijd.

Boterhammen met daarnaast 2 eieren ofzo. Bij de Brinta de eishake. Bereken de shake wel mee in het schema, want dit is ook al gauw 125kcal. En dan eventueel een tweede shake na het sporten.

14. Ashavan

Ashavan Guest

Maandag a.s. een "rustdag". Kan helaas niet naar de sportschool. In ruil daarvoor naar een concert :D

De afgelopen week heb ik wat meer schouder oefeningen tussendoor gedaan. Merk het goed. Met Militairy Press kan ik iets meer dan in het begin.

Had de barbell bicep curl gedaan. Niet met de ez-bar maar de gewone stijve bar. Dat voelde ik wel in me onderarm en pols. Wilder daarna Tricep Extention doen en ben er maar mee gestop na 2 setjes. Me pols kon het niet hebben :confused:

15. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    probeer eens wat reversed grip oefeningen om je onderarm/pols te versterken, of wat variëren tussen wide grip of small grip op de barbell curl kan vaak veel schelen qua gevoel :)

16. Ashavan

Ashavan Guest

Ik doe de small grip met die barbell bicep curl. Anders heeft het voor mij geen nut om te doen. Voel er dan namelijk weinig tot niks van. Voorlopig maar gewoon met licht gewicht doen tot de pols/onderarm er aan gewend is en sterker word.

Net weer even mijn stats opgemeten :D

In 4 weken tijd bijna 10% vetmassa verloren w00t. Helaas staat dit gelijk aan maar een gewichtsverlies van 3.5kg. Heb enorm veel spiermassa erbij lopen kweken wat weer wel lekker is. Je zou haast kunnen zeggen dat ik de afgelopen 2 jaar heb zitten bulken en nu bezig ben met cutten rofl.

Komende maand me vooruitgang meten zonder gebruik van L-carnitine. Dit om te zien of dat supplement inderdaad heeft geholpen of niet. Zo ja dan koop ik na die maand gewoon weer een nieuwe pot.

Heb ook het boek Bill Pearl's Keys to the Inner Universe. Geweldige encyclopedie met 1000 oefeningen. Meteen in kijken voor wat compound oefeningen mbt de buik. Die isolatie oefeningen vind ik SAAIIII...dus als ik de buik mee kan trainen net zoals bij Squat en Deadlifts dat zou geweldig zijn.

17. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    hmm, zou die test met L carnitine realtistisch zijn? Kan je exact dezelfde vooruitgangen boeken in een tweede periode? Lijkt me een beetje onrealtistisch om daar een duidelijke conclusie mee te trekken.
    L Carnitine doet leuke dingen, maar verwacht geen wereldwonderen ;)

18. Ashavan

Ashavan Guest

Geen idee of het realistisch is. Maar daar komen we maar op 1 manier achter. Het is logisch dat je minder vetverbrand als er minder vet is. Maar op de 1 of andere manier zou je toch verschil moeten zijn lijkt me.

19. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Tuurlijk ga je verschil merken, maar of dat gelijk ligt aan de L Carnitine of je hogere metabolisme, lager vetpercentage etc etc is volgens mij lastig te achterhalen. Maar goed, leuk om te zien dat je goed vooruit gaat :)

20. Ashavan

Ashavan Guest

Even wat huidige stats met tussen haakjes wat er veranderd is in 4 weken tijd. Schijnbaar minder dan ik oorspronkelijk dacht toen ik het even vluchtig vergeleek met elkaar :confused:

Maar goed het is wel duidelijk waar me vet opslag zit. Alleen bij me buik hahaha De rest is verwaarloosbaar. De Abdomen wil ik nog wel een cm of 20 minder zien. Voor de rest is het gewoon met vet% naar beneden duwen naar circa 10% en klaar.

Lean Mass 84.8% (+4,7%)
    Fat Mass 15.2% (-4.7%)
    Weight 99.5kg (-3.5kg)
    Height 178cm
    Neck 39cm (-0.5cm)
    Shoulders 121.5cm (+2cm)
    Chest 104cm (+3cm)
    Waist 104cm (+3.5cm)
    Abdomen 103cm (-4.5cm)
    Hips 115cm (-1cm)
    Thigh 65cm (+4cm)
    Knee 40cm (-1cm)