Inderdaad Sostic. Veel mensen tegenwoordig willen alles zo snel mogelijk met zo min mogelijk inspanning. Krijg je lading Tellsell goodies die niet werken, Crash dieten waaronder Sonja Bakker die niet werken...Er is maar 1 manier om je doel te bereiken en dat is een levensstijl aanpassing en hard werk gevolgd door geduld.
Ben zelf nu aan het verdiepen in verscheidene methoden om snel meer gewicht te kunnen tillen. Maar dat doe ik dan pas over 1-2 schema's als me vet% wat meer naar beneden is.
@Iris
De meeste hier doen niet echt aan fitness, maar aan krachttraining. Fitness vond ik zelf saai en zette geen zoden aan de dijk. Verschil is subtiel, maar je hebt zo wel wat meer oefeningen ter beschikking. En dan is het zaak om elke 6-8 weken van schema te wisselen om het zo interessant te houden voor jezelf, maar ook om je lichaam scherp te houden. Bij routines haakt het op een gegeven moment af. En vrouwen kunnen dit ook doen zonder angst om breed te worden, zoals die zeer aantrekkelijke dame in de voorgaande link meldde haha *hint hint*
Zoals ik zelf was begonnen...gewoon wat oefeningen doen en kijken welk je bevallen en die in je schema doen. Je doet dan wellicht niet de meest effectieve oefeningen, maar omdat ze leuk zijn blijf je wel langer bezig. Op langer termijn dus meer effect dan een effectief saai schema wat je na 2 maanden gezien heb. En in die tijd gewoon verdiepen in de materie, duidelijke doelstellingen hebben en op den duur weet je gewoon waarvoor je bezig bent. Dat is motivatie genoeg lijkt mij. En pas je het schema steeds meer aan tot je het ultieme hebt voor jezelf.
En er lopen genoeg mensen rond die een schema hebben van elke spiergroepen ze op die dag gaan doen en verzinnen ter plekke welke oefening ze zin hebben voor die spiergroep. Kan ook natuurlijk.
Maar het kost allemaal tijd en geduld en dat hebben velen helaas niet.
Qua muziek ieder een mp3 speler meenemen?
Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2007