Ach zo, als dat de teneur is om een discutie te voeren, bedenk dan maar dat vroeger een véél evenwichtiger verdeling was tussen de voetbalnaties onderling.Bekijk de erelijsten met de finalisten maar van de 3 verschillende europese bekers van destijds .De intrede van de championsleague heeft deze verhoudingen helemaal scheef getrokken.Die grote vetpot wordt stelselmatig verdeeld door clubs uit de rijke voetballanden die zich zo hoge transfersommen kunnen veroorloven en die de hele voetbalsport zo langzaamaan aan het kapotmaken zijn.Als je al ziet wat voor een talent bij die rijke ploegen zitten te verkommeren op die bank kan je maar één conclusie trekken.
Dat de uefa, wiens voornaamste leden met beslissingsrecht er alles aan doen om het grote geld onder een select clubje te kunnen verdelen ...
Vroeger ging een goed beheer van een club met doorzicht en opleiding en ontdekking van talent hand in hand met een goed resultaat op europees niveau....Tegenwoordig telt alleen nog hoe groot de zak met geld is,de resultaten zullen wel volgen aangezien de verzamelde concurrentie jaar na jaar leeggekocht wordt....
Als jij denkt dat die verarming die nu bezig is op competitie niveau in de kleinere europese voetballanden niet doorslaggevend is dan heb jij volgens mij nog minder doorzicht van het hele spelletje en het randgebeuren dan de gemiddelde garnaal die er in de noordzee rondzwemt...Om maar een vergelijking te maken
Edit:die rijkere clubs die destijds al de grootste kans maakten op succes worden alsmaar rijker en maken de hele voetbalmarkt stuk....Momenteel heeft het hele voetbalgebeuren helaas nog weinig met sport op zichzelf te maken mijn beste....Vrij droevig als je het mij vraagt....Destijds konden de kleine clubs in europa tijdens de 3 respectieflijke tornooien een kansje maken om een tegen één der roemrijke clubs uit de europese geschiedenis te mogen voetballen....tegenwoordig is zelfs voor hen deze troostprijs niet meer weggelegd aangezien deze clubs van de voorrondes worden vrijgesteld....Tja hoeveel heeft dit dan nog met sportiviteit te maken mijn beste...iedere club zou gelijk moeten zijn bij de start van de campagne en niet zoals nu via een vrijstelling in de voorrondes nadien nog extra gepamperd te worden via supergeleide voorrondes waarbij de grote clubs elkaar ontwijken en het hun nog gemakkelijker wordt om de volgende fase te bereiken om nog meer poen te scheppen....
Blijf jij dus maar lekker naief.........
Laatst bewerkt: 10 nov 2007