Wat doe ik zoal, je doelt hier op men trainingsschema neem ik aan?
Dat stelt op het moment namelijk niet veel voor, ik train 2 dagen per week en doe daarbij ook 2 keer in de week aan volleybal. Ik train meestal samen met een trainingsmaatje, af en toe ook alleen.
Mijn schema:
Dinsdag: Borst, schouders en buik
- platte BP (stang of dumbells): 4x4 102,5kg
- schuine BP (stang of dumbells): 4x4 85kg
- smalldrukken (triceps) 3x4 90kg
- schouders (stang): 4x4 70kg (military press met stang achter hoofd)
- schouders (dumbells) 4x4 34kg (military press)
- dumbells zijkant schouders 3x6 12kg
- onderkant buik 4x16(zwaaien)
- bovenkant buik 3x12
Vrijdag: Rug, benen en buik
- Deadlift 4x4 155kg
- Squat 4x4 117,5kg
- Stiff-legged deadlift 3x4 110kg
- nog een paar losse rugoefeningen, welke dat wisselt per keer
- bovenkant + zijkant buik 4x12
Dit is puur om te behouden (uiterlijk en kracht) wat ik heb opgebouwd met een schema van 4 keer in de week keihard trainen 2 jaar lang. Ben na een stop van 2 jaar weer begonnen met volleybal omdat fitness me ging vervelen. Desondanks wil ik er wel mee doorgaan en op hetzelfde 'niveau' blijven waar ik nu zit.
Zoals je kunt zien is men manier van trainen afgeleid van het powerliften, toch zie ik mezelf niet als een typische powerlifter. De manier van trainen heb ik geleerd van een paar echte powerlifters waar we af en toe ook weleens mee samentrainden. Die zijn inmiddels echter onze sportschool uitgebonjourd wegens teveel klachten van een aantal leden (te hard met gewichten bonken, schreeuwen etc). Ik kwam er ook al snel achter dat trainen zoals zij dat deden en nu nog doen voor mij te fanatiek en te extreem is.
Men PR's (die ik op het moment waarschijnlijk niet zou halen)
BP: 125kg 1x
DL: 190kg 1x
SQ: 180kg 1x
Ik sta open voor tips en kritiek op men trainingsschema, ondanks dat ik al lang train heb ik niet alles tot op de bodem zitten uitpluizen qua trainingstechnieken. Ben benieuwd
Laatst bewerkt: 12 nov 2007