De naam Casio viel even. Wat je ook doet, koop GEEN Casio! Naar mijn bescheiden mening zijn die erg slecht op zowel het gebied van functies als van geluid.
Zelf heb ik niet zo gek veel verstand van elektrische piano's omdat ik heel m'n leven (nouja, 8,5 jaar althans) keyboard heb gespeeld. In het begin had Roland de naam, maar tegenwoordig is het vooral Yamaha met de Tyros 2 die het beste keyboard heeft denk ik. Korg is ook goed inderdaad, maar die megavoices van Yamaha klinken toch wel heel erg goed als je er een beetje mee overweg kunt. Ik zou in ieder geval naar dat soort merken kijken, want heb zo'n gevoel dat het niet veel zal schelen met de elektrische piano's.
Voor mij is het grootste verschil tussen een elektrische piano en een keyboard het gevoel dat je krijgt bij het indrukken van de toetsen. Volgens mij hebben piano's standaard aanslaggevoeligheid waar je dat bij de keyboards met 'touch' aan en uit kan zetten. Ik heb persoonlijk meer moeite om op een piano te spelen omdat de toetsen daar veel zwaarder op zijn.
Marja, anders moet je maar eens naar een dealer gaan. Het keyboard-centrum in Eindhoven heb ik altijd wel fijn gevonden. Bovendien is dit een zogenaamd 'clavinova life style center' wat inhoudt dat ze ook de topmodellen van Yamaha demoklaar hebben staan. Zijn (als het goed is) maar een paar zaken in Nederland die dat hebben. Die willen ook nog wel eens omlaag gaan met de prijs als je een beetje handig bent in afdingen. Bovendien komen daar vaak mensen voor demodagen zoals de bekende Michel Voncken (al speelt hij vooral keyboard dus).
Laatst bewerkt: 13 nov 2007