1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote Keyboard/Piano topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Wil je een keyboard of elektrische piano ? Mijn piano is alweer drie jaar oud, dus ik weet niet echt veel van de prijzen af tegenwoordig.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Elektrische piano :)

3. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Jahoor! en ik zeg ook niet dat Roland slecht is het is gewoon anders.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ Appie: welke modellen kan ik in de gaten houden op marktplaats?

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hier hoort hij:

@ Kevf,
    Zou ik dat soort speakers ook als monitors kunnen gebruik voor audio mastering/produceren op laptop (via extere controller)?

In plaats van bijvoorbeeld de m-audio StudioPro 3

en verschil tussen keyboard en digitale piano is o.a. het speel gevoel idd. De digitale piano's hebben veel zwaardere toetsen. En meestal ook wat meer dan het gemiddelde keyboard.

hier nog een goed artikel over goede digitale piano's, vergelijking tussen roland/korg/casio/yamaha/etc (wel uit 2005):
    http://editorials.arrivenet.com/entertainment/article.php/6360.html

Laatst bewerkt: 13 nov 2007
  6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik moet toegeven dat ik echt geen verstand heb van monitorspeakers. Ik wil gewoon erg goed stereogeluid en dat kunnen deze boxen leveren. Ik vermoed dat ze prima te gebruiken zijn als monitor. Toen ik nog dj was gebruikte ik altijd ook mijn 'normale' b&w speakers als monitor.

Echter bijvoorbeeld feedback kent wel een range van aparte monitor-speakers, maar wat precies het verschil is.

Tnx voor de link, zal hem zo even lezen.

7. The Warrior

The Warrior Dutch Destroyer

Leuk Bevonden:
    0
    Een maat van mij waar ik vaak samen mee optreed heeft een Oasis.. Das een té uitgebreide synth met touchscreen enzo! Die dingen kosten volgens mij tegen de € 8.000,= aan :)

Nou weet ik dat jij er niet veel mee opschiet, maar toch leuk om ff te vermelden :9

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    :+

Maar je hebt ook niet wel handige tips? ;)

9. The Warrior

The Warrior Dutch Destroyer

Leuk Bevonden:
    0
    naja, zoals ik al eerder zei, ik ben officieel een zanger die piano speelt, dus ik heb er eigenlijk ook niet zoveel verstand van. Velen op mijn school spelen vaak op een Motiv, of een Oasis, maar dit zijn echt synthesizers... Als we piano willen, pakken we meestal gewoon een vleugel. En anders een stage-piano van Yamaha. Alleen het specifieke type zou k daar niet van weten..

Ik ga zometeen naar school.. Ik zal ff voor je rondvragen wat voor stage/electrische piano's wij gebruiken, ik ben nu zelf ook wel benieuwd namelijk :)

10. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    De naam Casio viel even. Wat je ook doet, koop GEEN Casio! Naar mijn bescheiden mening zijn die erg slecht op zowel het gebied van functies als van geluid.

Zelf heb ik niet zo gek veel verstand van elektrische piano's omdat ik heel m'n leven (nouja, 8,5 jaar althans) keyboard heb gespeeld. In het begin had Roland de naam, maar tegenwoordig is het vooral Yamaha met de Tyros 2 die het beste keyboard heeft denk ik. Korg is ook goed inderdaad, maar die megavoices van Yamaha klinken toch wel heel erg goed als je er een beetje mee overweg kunt. Ik zou in ieder geval naar dat soort merken kijken, want heb zo'n gevoel dat het niet veel zal schelen met de elektrische piano's.

Voor mij is het grootste verschil tussen een elektrische piano en een keyboard het gevoel dat je krijgt bij het indrukken van de toetsen. Volgens mij hebben piano's standaard aanslaggevoeligheid waar je dat bij de keyboards met 'touch' aan en uit kan zetten. Ik heb persoonlijk meer moeite om op een piano te spelen omdat de toetsen daar veel zwaarder op zijn.

Marja, anders moet je maar eens naar een dealer gaan. Het keyboard-centrum in Eindhoven heb ik altijd wel fijn gevonden. Bovendien is dit een zogenaamd 'clavinova life style center' wat inhoudt dat ze ook de topmodellen van Yamaha demoklaar hebben staan. Zijn (als het goed is) maar een paar zaken in Nederland die dat hebben. Die willen ook nog wel eens omlaag gaan met de prijs als je een beetje handig bent in afdingen. :p Bovendien komen daar vaak mensen voor demodagen zoals de bekende Michel Voncken (al speelt hij vooral keyboard dus). :)

Laatst bewerkt: 13 nov 2007
  11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dan wil ik dus zeker weten een elektrische piano. Aanslaggevoeligheid vind ik een must en ik speel liever met zwarte toetsen. Besef net dat dat trouwens ook al voor mijn toetsenbord geldt, geef mij maar die oude zware toetsenborden die je echt in kan rammen :+

12. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Aanslaggevoeligheid op zich heb je dus ook op een keyboard. Marja, als je van zwaardere toetsen houdt is een digitale piano meer iets voor jou inderdaad. :) Overigens zie je bij de nieuwere en duurdere keyboards dat ze de toetsen ook ietsje zwaarder aan laten voelen. Dat merk ik tenminste goed als ik een keer op een Tyros speel in plaats van mijn eigen PSR 640.

13. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764

Oh jij hebt ook een PSR640? Speelt wel fijn, maar ik wil nog beter piano geluid.

14. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Jep, maar ben er al een tijd op uitgekeken. Eigenlijk wilde ik naar een PSR 3000 ofzo, of de Tyros 1 vlak nadat de Tyros 2 kwam omdat hij daarna uit de collectie moest en dus flink in prijs daalde. Marja, dan zijn ze nog ietsje te duur. O-)

15. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    ik heb een psr260 :+

Maar gebruik hem alleen als midi keyboard. En dat is maar goed ook 8)

16. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, ik ben toen begonnen met een PSR 270 volgens mij. Was er toen echt heel trots op. Marja, ik was toen ook een jaar of 10. Leuk als je hem gebruikt om een beetje mee aan te klooien enzo. :) Volgens mij is de PSR 260 ook een veel nieuwer model dan de 270 als ik me niet vergis.

17. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Nou ik heb hem ook al 8jaar ofzo. Maar voor midi controller (dus aansluiten op de pc) is hij meer dan geschikt. Omdat je de ingebouwde samples toch niet gebruikt (puur voor het signaal van de toetsen dus)

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @Lange: wat voor een muziek maak je?

19. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Ik gebruik de PSR 640 ook o.a om via de pc muziek te maken.

20. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Van alles, maar ik kom nooit verder dan 1/1,5min ofzo :+

Meestal zit ik gewoon wat te klooien met reason/protools. Beetje spelen met verschillende instrumenten. Kijken wat leuk met elkaar klinkt.

Heb ook een eletronisch drumstel die ik via midi kan aansluiten, maar dat werkt bij mij nog niet 100%, sommige pads registreren niet.

Daarnaast laatste tijd niet meer zoveel geprutst, geluid via laptop is sowieso ruk. Maar heb laatst een Edirol ur-80 gekocht (audio interface/midi controller).

En die heeft een optische en coax uitgang, dus ga hem aansluiten op mijn HT setje in stereo mode voorlopig. Moet alleen even 5 meter coax (oftewel composite :9) kabel kopen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina