Scholieren in Actie!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mozilla, 23 nov 2007.

  1. Ashavan

    Ashavan Guest

    Huilenbalk.

    Toen me pa nog naar school ging was het maandag t/m vrijdag van 8 tot 5. Zaterdag was er ook school van 9 tot 1. En toen waren er geen tussen/uitval uurtjes en had men 18-19 vakken om in af te studeren ipv dat handjevol wat men tegenwoordig heeft. En toen waren er ook geen compensatie punten zodat je zelfs met een dikke onvoldoende iets kon regelen met voldoendes om door te gaan.

    Mijn generatie (6 jaar geleden middelbaar afgerond) had het al veel te makkelijk. Ben letterlijk slapend door me jaren heen gegaan. Als ik niet aan het spijbelen was in de bios.

    Durf je nu nog te beweren dat er in de afgelopen eeuw de uren niet verminderd zijn snotneus?

    /Mod Zullen we het een beetje vriendelijk houden? Ik ben ook pas net wakker.
     
  2. robindeb91

    robindeb91 Bier is lekker

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    ow enne de politie had natuurlijk ook niet zo moeten reageren. ik snap best dat het ze wat te heet werd onder de voeten maar dan nog. stel een vader slaat zijn kind in elkaar dat mag niet maar een politie wel??? nee natuurlijk nie dus lul nie zo stom. enne stel dat het een allemaal voetbalsupporters waren die allemaal 18/20 zijn en iets van 1,90m lang dan durven ze niet nee maar de kleine kindertjes die pakken we even want dan voelen we ons weer goed. tsjongejonge want zielig=(
     
  3. robindeb91

    robindeb91 Bier is lekker

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    je lult je nu wel stom je geeft dus toe dat je minder uur had dan mij

    /Mod Ik was toch duidelijk? Denk om je taalgebruik en flamen wordt niet getolereerd. De waarschuwing zit in je inbox, en gebruik de edit knop. Ipv tweemaal achter elkaar te posten.
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik had meer les dan jij nu hebt. Alleen ik koos er voor veel te spijbelen en afwezig te zijn omdat het onderwijs geen zak voorstelde...en nog steeds niet doet.

    Dat de politie er op los rost...Tja lig er niet wakker van. Die puber scholiertjes moeten niet dom lullen en gewoon de lessen volgen. Het merendeel klaagde eerst dat ze te weinig effectieve lessen kregen. Nu doet de overheid er wat aan en krijgen we dit gezeik weer. Kindjes die niet weten wat ze willen, die te veel zeggenschap voor hun leeftijd hebben en onnodig een grote mond gaan geven zonder verstand van zaken te hebben. Dan heb je nog een redelijk deel die gaat rellen, want ja wat echt staken is weet men niet, en dan mag de politie er op los rossen wat mij betreft.

    Wat me als buitenstaander op valt is dat de slimmere mensen van het havo/vwo erg weinig vertegenwoordigd is en dat de meeste rellers (wanna-be stakers) simpele vmbo'ers zijn die als een kip zonder kop achter elkaar aan lopen.

    Al dat zelfstandig leren werkt ook niet bij pubers die geen verantwoordelijkheid nemen en alleen de lusten willen en de rest niet...luie honden. 1040 uur is niks. Het is net 26 uur per week. 30 als je huiswerk mee telt. Oh wat is dat erg zeg. Ik zat op de 1500-1600 uur huilies.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2007
  5. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    haha prachtig bij ons op school ook staken! Een hele groep is nu nog bezig en gaan naar een andere school. Het brandalarm is een aantal keer afgegaan. Bommem werden er gegooid~!
     
  6. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Weet je wel waarom je staakt, verder vind ik het nogal triest hoe er gestaakt word. Als je het al staken wilt noemen, het is eerder een reden om te kloten lijkt het wel. :emo:

    De ME zou ze goed moeten aanpakken.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zie dit nou:

    [​IMG]

    Dit is toch gewoon TE triest?

    edit: even het hele nieuwsbericht van nu.nl:

     
  8. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik staak ook niet:p Maar degene die wel staken weten ook niet waarom.. daarom vind ik het juist mooi8)
     
  9. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    In zoetermeer was het ook raak, ik was aan het werk bij de AH in het winkelcentrum hier. Kwam er ineens een super grote groep 100-200 mensen voor de deur. Gelukkig was er al politie bij, want ik hoorde dat ze eerst bij de lidl en gall&gall langs waren geweest en daar hadden ze de hele boel overhoop gehaald en gejat. Medewerker van de Gall&Gall schijnt inelkaar te zijn geslagen..

    trieste mensen echt waar.
     
  10. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk, op zo'n manier krijg je iets voor elkaar |:-

    Gewoon je lekker gaan misdragen omdat je jezelf een stoere jongen vind.
    Volgens mij weten veel van die mensen niet eens hoe je 1040 schrijft :p

    En als ik naar mijn uurtjes nu kijk, dan denk ik: HAD ik maar 1040 uur :+
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2007
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    En weer was het op de radio: weten jullie al dat de minster jullie heeft geholpen, zo gaan er 40uur af, geen stage lopen o.i.d.? het antwoord van de kids: Ow nee dat wisten we nog niet, maarja het is gewoon teveel uur, heb haast geen vrijetijd meer over.

    Eerder al: Waarvoor zijn jullie in actie?
    De kids: Weet ik eigelijk niet.
    ------

    OMG waarom zo moeilijk doen, later moeten ze 40 uur of meer werken. Of wordt het de generatie van de uitkeringtrekker?, daar word niemand gelukkig van.

    Prutsers zijn het!
     
  12. xCraftySlyFoX

    xCraftySlyFoX Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    Amerfoort is vandaag aan de beurt.
     
  13. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, gaat meer om dat je opvulling van uren hebt met niks doen, ookal staat 9/10 daar omdat ze daar zin in hebben :)
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Geen vrije tijd :lol:

    Dan moeten ze beter met hun tijd om leren gaan. Ze hebben meer tijd dan ze ooit hierna zullen hebben.
     
  15. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    vandaag was het wel groots op mijn school. 5 scholen uit Haarlem kwamen langs mijn school en onze school ging mee, het RTL nieuws was er bij, er werd vuurwerk gestrooid en er liepen zo'n 500 mensen van school naar school en er konden geen auto's langs...
    maar volgens mij werd er niets tot weinig vernield
     
  16. FC2

    FC2 Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat wel massaal, hoorde vandaag 2000 op museumplein in Amsterdam... Maargoed doen ze natuurlijk ook handig door gewoon langs die scholen te gaan!
     
  17. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat geeft direct het beeld al aan, de helft weet niet eens waarom ze staken maar brengen wel overal vernielingen aan. Geeft weer een lekker beeld van de 'jeugd van tegenwoordig'. =(
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.855
    Bij mij op school gingen er ook een hele groep naar Museumplein, niet meegegaan. Niks te zoeken daarzo.
     
  19. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Wat je niet naar stad geweest? Bij zo'n gebouw hoe heet dat ook alweer. Focking veel politie, mensen opgepakt en ook gewoon politie als burgers. Er werden allemaal dingen gegooid zoals eieren en shit, dingen geroepen naar politie maar niet zo erg als in A'dam maar dat is logisch.
     
  20. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk zo gaat het goed.

    Minister, maak er maar mooi 1100 uur van. Zo te zien hebben deze jongeren nog aardig wat te leren. Zeer en zeer triest.
     

Deel Deze Pagina