De tien beste albums aller tijden.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Obscure Thing, 28 nov 2007.

1. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Oudere Albums vervelen?

Nou ik draai ze juist af tot aan de vergetelheid toe,mijn CD colectie staat vol met antiek en ik moet er niet aan denken om die te veruilen met Albums van nu niet en te nimmer:)

@ Obcsure Thing

Ben wel erg geinterseert in Led Zeppelin maar ik heb niet zoveel nummers van ze beluistert,je hebt misschien een aanrader van een Album?

2. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Met jaartallen nu. Toegegeven, idd. veel muziek uit dit decennia ertussen maar durf met zekerheid te zeggen dat ik hier over 10/20 jaar nog steeds naar zal luisteren. Probeer eens in de maand een aantal klassiekers te beluisteren (ben nu bezig met John Coltrane - A Love Supreme en The Beatles - The White Album) maar draai het een stuk minder dan recentere muziek. Voel me ergens eerder 'verplicht' om die muziek een kans te geven (Interpol kun je moeilijk over discusseren zonder Joy Division op te noemen bijv.), ene keer is het de moeite waard maar vaak niet heb ik ervaren.

Laatst bewerkt: 29 nov 2007
  3. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Led Zeppelin 2 is de beste maar eigenlijk zijn alle albums de moeite waard.
    1, 3, 4 en houses of the holy heb ik ook. ook allemaal top abums.
    als je echt van de jaren zeventig rock houd dan moet je deel 2 hebben.

ff een voorproefje: de beste studio solo's van page
    http://nl.youtube.com/watch?v=q0PNsoC1ExU

P.S. de eerste vier albums hebben geen namen, vandaar 1 t/m 4.

4. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Nou vind ikzelf dat het niet uitmaak welke muzieklijn je luistert oud of nieuw,wat me opvalt is dat oudere Bands meer aandacht besteden aan solo's op de Gitaar en ik mis dat steeds meer bij de groepen van nu.

En dan heb ik het niet over van die korte tussenstukken,maar letterlijk van minuten lang,fans van Maiden weten wat ik bedoel:)

5. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het beste album allertijden is natuurlijk van 'The greatest band in the world', en dat is Tenacious D. Zowel hun eerste album als het album The Pick of Destiny draai ik onwijs vaak.

Verder zou Guns N' Roses - Greatest hits ook in mijn top 10 staan, en Californication van RHCP omdat dat imo hun beste album is.

Rhytms del Mundo: Cuba van Buena Vista Social Club staat er ook zeker in, omdat ik de nummers op dit album vaak mooier vind dan de originele (ik ben dan ook een trompetist, dus dan heb je dat gauw met salsa-versies ;))

Ten slotte nog de Pulp Fiction soundtrack, dat is echt een bad motherfucker 8)

6. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Tenacious D is zeker vet geniet elke keer weer van die band :D.

7. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat is dus precies wat ik bedoel. Hoe kan je nou een top 10 maken als al die albums van de afgelopen 2 jaar komen? Dan lijkt het er dus op dat je muziekkennis niet verder rijkt.

Ik heb ook geen top 10, maar wel een aantal albums die ik gewoon super wreed vind, mét argumentatie natuurlijk.

The Second Stage Turbine Blade van Coheed & Cambria

De minst in het oog springende CD van Coheed. De minst aantrekkelije CD voor mensen die 'normale' rock gewend zijn. Een heerlijke plaat echter als je 'm vaker hoort en bedenkt dat elk nummer iets anders doet, iets vertelt (het is niet voor niets progressieve rockmuziek). Hij is rauw maar bevat volop variatie en ingewikkeld gitaarspel. De sfeer over het hele album, met nummers als Delirum Trigger, Time Soncumer, Everything Evil en Neverender zorgt voor een ongekend (en onbekend!) muziekaal spektakel.

Geinterreseerd in Coheed? Check dan hun nieuwste CD, No World for Tomorrow. Ik vind het de misnte CD omdat hij mimder progressief is en meer focust op het gitaarspel alleen en minder op een algehele sfeer. Om aan Coheed's muzikale stijl (zang!) gewend te raken echter een aanrader, om daarna de rest ook rustig te gaan beluisteren.

Dues Ex Machinae van Machinae Supremacy

De eerste van 3 CD's van deze Zweedse metal band. Een CD die 1 uur en 17 minuten metal en rock bied van uitmuntend hoog niveau (en dat als eerste CD!). Het is een mix van het klassieke gitaarspel en moderne elektronica. De sfeer van deze CD, of de verschillende nummers is niet wat het hem doet, het is gewoon de 1e CD die een nieuw genre heeft ingeluid (SID Metal) en heeft tevens duidelijk gemaakt dat muziek digitaal ook verkoopt. Blijkt uit meer dan 4 miljoen downloads vorig jaar van hun site!

Geinterreseerd? Ga naar de site www.machinaesupremay.com en downlaod daar Sidology Episode 2: Trinity, Hybrid, Sidestyler (Freestyler) en Kings of the Scene.

Undertow van Tool

Tja... moet ik hier veel over zeggen? Velen kennen Tool al. Ik vind dit niet hun beste CD (eerder Aenima of Lateralus), maar de CD waarmee Tool heeft laten zien wie ze zijn! De muziek is perfect op deze CD, het toont precies wat Tool is (metal, beheerst en gemeen, kalm en ruw) en met nummers als Sober en Prison Sex kan het gewoon niet missen.

Geïnterreseerd? Check gewoon deze CD.

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Heb ook niet echt een top 10 maar gewoon wat albums die erg hoog in een top 10 bij mij zouden staan

Papa Roach - Infest

Ik werd helemaal gek toen ik dit album voor het eerst hoorde (en nu nog steeds eigenlijk) Vooral de nummers Broken Home en Between Angels and Insects heb ik vroeger hele dagen achter elkaar geluisterd

3 Doors Down - The Better life
    In die tijd gingen mijn ouders scheiden en dit album heeft mij er op een of andere manier door heen "getrokken" Vooral de nummer Loser en Duck and Run zijn aanraders

Slipknot - Iowa
    Ben niet eens zo een grote Slipknot fan maar dit album is gewoon te gek, er staan imo alleen maar goede nummers op wat vrij zelden bij een album voor komt

Disturbed - Ten Thousend Fists

Vond de muziek van Disturbed altijd al wel goed maar sinds dit album ben ik echt fan. Nummers als Ten Thousend Fists, Just Stop en Sons of Plunder zijn gewoon te goed

Nirvana - MTV Unplugged in New York

Ben geen fan van hun studio albums maar dit live album is echt de bom. Is waarschijnlijk (samen met Infest) het album wat ik het meest geluisterd heb in mijn leven

Metallica - S & M

Eigenlijk hetzelfde als met Nirvana, de studio albums van Metallica kunnen mij niet echt boeien (op Metallica/The Black Album na) maar de live cd icm het orkest is erg goed

Dat was het voor het eerst, misschien dat ik later nog wat albums op ga noemen

9. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Absolute nummer 1:
    Opeth - Blackwater Park
    Essentieel album van deze mannen.. Prachtige melodielijnen, afgewisseld met heftige metalstukken.. Geweldige cleane zang, gecombineerd met diepe grunt.. Geweldige teksten, ongelofelijk muzikaal vakmanschap, en ook zeker genietbaar voor de niet-metal liefhebber! Als je van rock, gitaarwerk en geweldige composities houdt, probeer deze cd..

Verder kom ik er nog niet uit, ik heb een hoop cd's die voor mij de besten zijn ooit geschreven, maar de meerderheid zal deze mening niet delen.. Dus of ik ze dan kan bestempelen tot beste albums aller tijden?

10. alisum41

alisum41 L1F3 T0 G4M3

Leuk Bevonden:
    0

Waarom vind je het zo vreemd dat mensen albums van de afgelopen 2 jaar noemen, en dan ook meteen zeggen dat ze geen muziekkennis hebben =(

Veel van de bands waar mensen naar luisteren zijn inderdaad van 10/20 jaar terug dus hebben ze heden niet veel te bieden en omdat jij dat leuk vind betekent het nog niet dat anderen dat ook moeten vinden.

Misschien vinden mensen de albums van de afgelopen 2 jaar wel het beste wat ze hebben gehoord en dat zij het over 10 jaar nog luisteren, heb je daar weleens aan gedacht:):

11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    :+

Kijk, ieder z'n mening hee. Maar, ik denk dat iemand die CD's kent van nu en van 20 jaar terug toch een realistischer/geloofwaardiger lijstje op kan stellen dan iemand met een muziekkennis van 2 jaar.

12. alisum41

alisum41 L1F3 T0 G4M3

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt wel wat je zegt, maar als iemand 2 jaar muziekkennis heeft dan maakt hij toch het lijstje van de 10 beste albums die hij heeft gehoord. Dat zal de komende jaren vast veranderen. Maar oud is niet altijd beter:9

13. Miem

Miem Up The Boro

Leuk Bevonden:
    3
    Amen!, je zegt het alisum41.

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, dat is ook zo, maar wat is nou de waarde van een lijstje dat gaat over 2 jaar muziek? Tot nu toe is dit een opsomtopic, het zou leuk zijn als er wat discussies zouden onstaan over de verschillende lijstjes die worden geplaatst. Als er mensen zijn die een top 10 hebben van 2 jaar is dat een beetje moeilijk, omdat er ook mensen zijn die 't over 20 jaar muziek hebben.

15. Ritual

Ritual Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met de eerste 5 albums van Led zit je al goed. Kosten tegenwoordig rond de 10 euro's.

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vind het te lastig om een top 10 te maken, maar heb wel een paar cd's die er zeker in staan (in willekeurige volgorde).

U2 - Joshua Tree
    Heel mooi en goed album met echt een paar hele goede nummers zoals Where the streets have no name, with or without you, still haven't found what i'm looking for, exit en running to stand still.

Michael Jackson - Thriller
    De king of pop. Heerlijke tijdloze muziek die de fundering voor de popmuziek heeft gelegd. Blijft een tijdloze topplaat.

Bruce Springsteen - Born in the USA
    Je zou eigenlijk zowat alle albums van The Boss hier neer kunnen zetten, want stuk voor stuk zijn ze echt heel goed. Persoonlijk vind ik dit een van de betere.

Red Hot Chili Peppers - Californication
    De beste plaat van de Peppers met het fantastische Californication en Scar Tissue.

Snow Patrol - Eyes Open
    Een van de beste platen van de afgelopen jaren. Heerlijke muziek met Chasing Cars en Open your Eyes als hoogtepunt.

Nightwatchman - One Man Revolution
    Heerlijke folkplaat met goede teksten, heel bijzonder album.

Massive Attack - Mezzanine
    Heerlijke plaat met topnummers zoals Angel, Teardrop en Dissolved Girl.
    Er zijn nog zoveel meer goede cd's, teveel om op te noemen.

Er zijn nog zoveel meer goede cd's, teveel om op te noemen.

17. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Muziek is nog steeds een van de meest boeiende discussie vormen die er is dus ben het volledig met je eens:)

En het is altijd intersant hoe vriendschap relaties daaruit kunnen ontstaan wat je zelf niet zou verwachten,probleem is alleen echter iemand die nu naar linking park luistert zal niet de essentie begrijpen van iemand die al jaren naar Led Zeppelin luistert of Iron Maiden,en ja in deze tijd word er door jonger publiek vaak neer gekeken als je opeens over een Band of Artiest spreekt van zo'n 20 jaar terug.

Ja ik word vaak ook een beetje lauw van dat hele mtv en tmf gebeuren omdat zij alleen richten op hedendaagse Muziek wat zogenaamd in is,maar de alternatieve Artiesten worden volledig aan de kant geschoven hoe goed en talentvol ze ook zijn.
    En daarom ontstaat er een beeld van "dit is muziek en dat andere niet" en als jij aankomt met een Artiest die totaal onbekend is word er gewoon gezegd wegwezen omdat hij zij niet in de charts staat.
    En dat is gewoon belachelijk natuurlijk,ben zelf ook muziekant DJ in Drum&Bass en mijn Broer in de Dance dus ik weet wel wat er in omgaat als je een stijl hebt die niet voor de dansvloer in de gemiddelde disco gewaardeert word en dat is gewoon jammer.

Een voorbeeld als je op een feestje bent en je vraagt een verzoekje dat je dan raar word aangekeken van wat vind je hieraan,ben je niet lekker ofzo?
    En dat alleen omdat ze de Artiest niet kennen of de stijl anders is dan de commercie,of van een andere generatie.

18. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nog geen top 10, maar ik weet wel dat deze albums wel in mijn top 10 staan:
    GZA/Genius - Liquid Swords
    Voor mij is dit het beste album dat het kamp van de Wu-Tang Clan heeft voortgebracht. De rauwe, maar toch harmonieuze beats zijn echt geweldig. Dat in combinatie met de intelligentie in de teksten van GZA en zijn geweldige unieke stem en flow maakt dit één van de best albums die ik heb. het album is uitstekend in balans en dat vind ik een belangrijk aspect.
    A Tribe Called Quest - The Low End theory
    De productie op The Low End Theory is geniaal in zijn eenvoudigheid. Het is echte Hip Hop met een sterke maar toch subtiele invloed van Jazz. De mooie bas en af en toe saxophoon zorgen hiervoor. De teksten van Q-Tip en Pfife zijn nooit echt diep, maar heel erg vertegenwoordigend voor de samenleving. Er worden serieuze onderwerpen aangesneden op een intelligente maar ook luchtige manier. Het is hartstikke vermakelijk om naar dit album te luisteren, maar tegelijkertijd zit The Low end Theory heel erg goed in elkaar.
    Nas - Illmatic
    De productie is niet speciaal of echt geweldig, maar het doet zn werk en dat is de prestaties van Nas ondersteunen. Hij blijft dicht bij de straten van Queens, maar combineert dat met zijn intelligentie. Hij presenteert zijn teksten echt op een enerverende manier.
    Dr. Octagon - Dr. Octagonecologyst
    Dr. Octagon alias Kool Keith gaat echt helemaal los op dit album. Zijn flow en stem worden zo naar voren gebracht dat het net een afzonderlijke instrument lijkt. Dit album staat echt vol met humor, wat je moet kunnen waarderen, maar het valt niet te ontkennen dat het gewoon heel erg goed in elkaar steekt.

Verder staan deze albums er mssn ook wel in:
    OutKast - Aquemini
    Black Star - Black Star
    Talib Kweli - Quality
    Gang Starr - Step in the Arena
    Common - Like Water for Chocolate
    Reflection Eternal - Train of Thought
    Blackalicious - Blazing Arrow
    Aceyalone - All Balls Don't Bounce
    Prince Paul - A Prince Among Thieves

Edit: zoals wel te zien is, luister ik nu nog vooral naar Rap, dus dit zijn albums die in mijn top 10 van Rap muziek staan. Af en toe luister ik wel naar Soul en Jazz, maar nog niet zo heel vaak dus. Kind of Blue van Miles Davis is wel een top 10 waard.

19. Sjoerd89

Sjoerd89 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Black Star, damn die was ik vergeten. Vet album is dat zeg.

20. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb geen zin om een top 10 samen te stellen, maar 2 cd's die ik toch wel heel hoog heb zitten zijn: Is This It van The Strokes, gewoonweg alle nummers op dit album vind ik helemaal te gek, of het vernieuwend is enzo dat maakt me niet veel uit, hetzelfde bij: I Am The Movie van Motion City Soundtrack.

Deel Deze Pagina