De Grote Voetbaldraad [Deel 16]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 dec 2007.

?

Wie gaat Europees kampioen worden?

1. Nederland

27,1%
  2. Frankrijk

6,3%
  3. Italië

23,6%
  4. Spanje

7,6%
  5. Tsjechië

3,5%
  6. Oostenrijk

1,4%
  7. Zwitserland

0,7%
  8. Polen

0,7%
  9. Portugal

3,5%
  10. Turkije

0,7%
  11. Kroatië

8,3%
  12. Rusland

2,1%
  13. Zweden

1,4%
  14. Griekenland

0,7%
  15. Roemenië

0,7%
  16. Duitsland

11,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Zijn hier trouwens geen Fransen waar ik eens een lekkere koude oorlog mee kan starten? }:]

2. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    sorry, ik ben kwart duits}:]

3. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Zucht...

[yt]5ODD3-LHnWc[/yt]

Komende zomer weer tranen in de ogen a.u.b.! Van geluk welteverstaan :)

Zo gek ben ik nog nooit geworden... Toen Ajax de CL won, vergelijkbare toestanden, Liverpool de CL was ook een gekkenhuis :) En ik werd ook helemaal gek toen Manchester alsnog van Bayern won. En toen Inter in de finale van Lazio won.

Maar die wedstrijd tussen Duitsland en Italië was echt krankzinnig. Misschien nog wel erger dan de finale.

Laatst bewerkt: 4 dec 2007
  4. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben alleen in clubverband helemaal gek geworden.

Met die wonderbaarlijke avond van Zaragoza - Madrid en Barcelona - Espanyol waar binnen 17 seconden op beide velden vlak voor tijd de gelijkmaker binnen werd geschoten, waardoor Madrid alsnog in de koppositie de avond eindigde.

Een week later met de kampioenswedstrijd tegen Mallorca (die nog bijna de mist in liep ook) was helemaal geweldig natuurlijk.

Op nationaal gebied werd ik in positief opzicht het gekst toen Bergkamp die goal tegen Argentinië maakte. En in negatief opzicht de gehele wedstrijd tegen Italië op het EK2000. Eén blok frustratie.

5. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Aldus voetbalzone. Als het waar is, dan is het goed. Zolang hij maar weg blijft bij Ajax en Barcelona.

6. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, toch denk ik dat ie dan al helemaal naar Ajax gaat. We zullen zien. Tuurlijk, hij heeft bij Oranje alleen resultaat gehaald. Maar als hij straks de hele tijd bezig is met de groep op het EK, en we komen ver met beter voetbal dan eerst, zullen we het toch ineens niet meer zo erg vinden dat hij naar Ajax gaat. Autoriteit heeft hij in elk geval. Het blijft echt een grote meneer voor elke voetballer. En misschien willen de spelers wel ineens extra hun best gaan doen voor hem. Wie weet. Het is namelijk erg stil in Amsterdam over trainers..

'Barcelona zou hij al afgezegd hebben'

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Voer voor alle hypocriete mensen die hem nu al als clubcoach gaan beoordelen naar aanleiding van zijn resultaten (ow wacht die zijn gewoon goed, toch iets anders......voetballend spel).

Ook erg goede vergelijking op dat moment. Een spelersgroep coachen die je 12 uur per dag bezig houdt of een spelersgroep coachen die je 1 keer in de 3 maanden ziet

8. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
  9. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Mwah, ik neem aan dat je ook mij bedoelt, maar ik vind dat je zo'n man als van Basten best kunt beoordelen op wat hij nu heeft bereikt met het Nederlands elftal. Als clubcoach beoordeel ik hem dus ook niet, maar ik kan wel mijn verwachtingen uitspreken.

Een club coachen is natuurlijk heel wat anders, maar feitelijk heeft hij het gewoon zeer beroerd aangepakt met zijn selectiebeleid en het plaatsen van de poppetjes op de juiste plekken. Ik vind het eigenlijk ook wel een grote grap dat hij eerst absoluut vast wilde houden aan het 4-3-3 systeem, en later toch een ander systeem ging uitproberen. En dat de resultaten tegen die grote meute dwergstaten en die paar grotere landen nog wel meevallen, vind ik eigenlijk ook wel bijna logisch met dit spelersmateriaal.

Met het huidige spel van Oranje gaan we het verder niet redden in Europa, zeker niet tegen Frankrijk en Italië. Tenzij die landen ook ineens belabberd spel op de mat leggen, maar daar ga ik niet van uit.

Van Basten heeft ondanks dat hij zijn spelers niet vaak ziet, toch wel zeeën van tijd gehad om een redelijk vaste groep van spelers samen te stellen. Maar zelfs dat is hem na al die jaren niet gelukt. Op die manier kweek je natuurlijk ook geen vertrouwen bij je spelers, en dat zie je onherroepelijk terug in het spel, maar ook buiten de grasmat. Seedorf is hiervan een groot voorbeeld.

Het zou natuurlijk kunnen dat hij als clubcoach beter uit de verf komt, misschien omdat hij dan een vaste spelersgroep heeft waar hij het maar mee moet doen of omdat hij z'n spelertjes dan wat vaker voor z'n neus ziet staan, maar ik heb er een hard hoofd in. Sommige mensen zijn nu eenmaal geen geweldige coaches.

Ohja, en kun je nog ff uitleggen wat er nu zo hypocriet aan is, volgens jou?

10. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Laat hem maar lekker naar Barcelona gaan hoor. :+

11. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik hang de vlag uit:D

Naar Barcelona die man, en Rijkaard naar Ajax!

12. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    ..

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    nee ik bedoelde jou niet aangezien jij tenminste met argumenten komt. Er zijn zat mensen op andere fora die meteen roepen "Niet naar Ajax met die kneus!" of "Dat is toch geen coach! Hij bakt er niets van!"
    Als je ze vervolgens vraagt waarom hij als clubcoach er niets zou van bakken (met jong ajax speelde hij onderhand beter voetbal als ajax 1), vervolgens krijg je uitspraken als: "jij hebt geen voetbalkennis, kijk naar oranje....dat zegt genoeg!"
    Tuurlijk, het spel is niet goed als je "goed" als aantrekkelijk en doelpuntrijk voetbal ziet. Daarin is hij tekort geschoten, hij had natuurlijk ook nooit moeten zeggen dat hij 4-3-3 wilt spelen met dominant en aantrekkelijk voetbal.
    Hypocriet bedoel ik ermee met het feit dat als we in die kwartfinales komen en mogelijk zelfs het toernooi winnen (he, je weet het nooit), dat al die mensen die nu zeggen dat van basten zo beroerd was hem vrolijk toe gaan juichen op de grachten. Dat is hypocriet......nu zeggen dat hij zo barslecht is dat we nooit gaan winnen, nu zeggen dat hij een slechte clubcoach is.....om vervolgens vrolijk mee te gaan juichen en te gaan zingen als we winnen, wedden dat sommigen uitspraken als "Van Basten is de beste" niet schuwen?

Hypocriet....noem ik dat.....

nogmaals, ik bedoel jou niet hoor ;)

Laatst bewerkt: 5 dec 2007
  14. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Italie, met als underdog Kroatie :)

Nederland = slechtvoetbal+kwartfinale :9

15. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Hehe, ik zie dus dat hier ook al aardig wat mensen voor Kroatië stemmen. Ze hebben echt karakter laten zien in de voorrondes, echt een sterke ploeg imo.

16. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Turkije dan maar. ik wil natuurlijk wel voor mn eentje bragging rights hebben.

alleen zwitserland, polen en griekenland zijn nog over.

17. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Snel, iemand stem voor Turkije! Dan heeft ie ook geen bragging rights meer :+

18. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Wedden dat Wilders nog een campagne gaat starten om Turkije te boycotten voor het EK. ''Stop de Islamisering van het voetbal'' gaat het heten denk ik.
    Zo, komen de lampies een keertje met meer dan 800 man naar Amsterdam. Een unicum?

19. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Nou, ik word alleen gek als mijn club wint (of verliest)...

Op de rest mag een bom vallen.

20. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Damn, Modric moet naar Ajax komen! :eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina