[Formule 1] Seizoen 2007/2008

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 21 okt 2007.

?

Wie wordt er wereldkampioen F1 2008?

1. Lewis Hamilton

80,0%
  2. Felipe Massa

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop op Kovalainen, en dan Piquet Jr. en Alonso bij Renault.

2. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag het oordeel van de rechtzaak en de eerste keer dat Schumi en Hamilton tegelijk rijden. En misschien de laatste keer dat Ralf in een F1 wagen rijdt?

3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Renault vrijgesproken. Of dat terecht is, weet ik niet want ik begrijp die regels niet altijd even goed :+ Maar ik vind wel dat McLaren dit seizoen echt niet goed bezig zijn geweest, want ook over deze kwestie hebben ze weer gelogen. Laten we hopen dat dit seizoen van McLaren een incident is geweest, want anders heb ik vanaf nu 2 teams om te hekelen.

Ralf is denk ik niet de enige die voor het laatst in een F1-auto heeft gezeten. Fisico was in zijn test ook langzamer dan Klien, terwijl hij meer ronden heeft gereden. Hij heeft wel aangegeven dat hij voor dat team zou willen rijden, maar ik denk niet dat het gaat lukken. Einde tijdperk Fisichella lijkt nabij.

Wie mijn nieuwe favoriet dan gaat worden, weet ik nog niet. Maar Kubica maakt wel de meeste kans tot nu toe. Dat is een kleurrijke coureur die kan opvallen door hele goede prestaties, maar hij heeft soms ook best domme dingen wat het ook weer een kwetsbare coureur maakt. Montoya, Villeneuve en natuurlijk Fisichella zijn ook van dit soort coureurs geweest. Dat soort coureurs spreken mij meer aan dan de robot-coureurs.

4. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    helaas heeft Fisichella geen recht meer op een plaatsje in de F1, wat ik trouwens echt heel jammer vind, wat ik ben altijd een hele grote fan van hem geweest. Zijn rijstijl was ook best agressief in de regen deed ie het ook altijd goed. En iemand die in een Jordan een GP kan winnen is natuurlijk zovizo een held. Maar in de laatste twee jaar was ie ook niet in topvorm, en dan moet je maar eens opzouten, en misschien Le Mans proberen te winnen ofzo. Wel jammer dat er dan weer een GP winner wegvalt, maar misschien komen er weer nieuwe winnaars bij dit jaar (2e rijder McLaren?). Ralf zal wel blijven, mischien bij McLaren totdat Rosberg vrijkomt bij Williams? Mercedes en duitse rijders zijn toch een logische kombinatie, en het wordt wel weer eens tijd daarvoor. Maar ook Vettel zou het in een McLaren goed doen:b:, alleen weet ik niet of dat contractueel zou kunnen.

En McLaren heeft helemaal niks fout gedaan in 2007!

Ze zijn gewoon keihard onder de gordel in elkaar gebeukt door Ferrari en vooral (met dank aan) Fernando snotneus Alonso. Alonso is wel een fantastische coureur maar ook gewoon een klootzak. Zo zit het hele verhaal in elkaar en niet anders. De rede dat Renault is vrijgesproken is alleen omdat er daar geen ontevrede werknemer was die zijn eigen team graag genaaid ziet worden. Alle teams hebben informatie en bestanden van elkaar (gehad). Dus als het eerlijk zou zijn zouden ze allemaal gediskwalificeerd moeten zijn.

F1 is niet eerlijk maar keiharde business, oftewel oorlog op hoog niveau. Voor mij persoonlijk is McLaren moreel gezien gewoon de winaar van de constructeurs titel, in de geschiedenisboekjes staat het dan helaas wel weer anders geschreven, boeiend.

jammer dat het nog zo lang moet duren voordat het nieuwe seizoen begint...ik wil de nieuwe wagens zonder TC rook van de achterbanden zien maken!!!

edit: ik ben trouwens helemaal geen McLaren fan-boy ofzo, voordat iemand een of andere lozer dat weer gaat roepen, juist helemaal niet het is een eng triest team, maar helaas bouwen ze meestal wel weer de beste F1's, en een winnaar verdiendt respect, een beetje dan. Maar ze hebben dan ook wel weer de beste faciliteiten (fabriek) dus als ze eens verliezen kan je ze tenminste wel terrecht grote lozers noemen, dat is dan wel weer gaaf van ome Ron's boys club.

Laatst bewerkt: 7 dec 2007
  5. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Over deze kwestie hebben ze hun gelijk gekregen, Renault is schuldig bevonden dus de aanklachten van McLaren waren wel gebaseerd op de waarheid. Renault is alleen niet bestraft.

6. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Heb je dit gelezen?

7. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    ach tja, volgens mij allemaal bull-shit

alleen al het feit dat Briatore van te voren 100% zeker weet dat Renault vrijuit zal gaat stinkt, maar is wel erg begrijpelijk en logisch.

Dat Renault twee keer kampioen mocht worden vond ik al zo aardig van Bernie, die dikke maatjes is met Briatore.

Die lijn doortrekkend denk ik dat Red Bull veel kans maakt op een wereldtitel, misschien zelfs al wel komend jaar, want Red Bull is belangrijk voor een goed en 'stoer' imago van de F1 en dan is Renault ook weer gezuiverd (Red Bull Renault). Go Alonso Go, die titel wacht op jou!

8. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Maakt geen verschil toch? Ook al is er maar één werknemer die in bezit is van één pagina met info, Renault is schuldig bevonden en alhoewel McLaren een paar details moest rechtzetten hebben ze toch hun gelijk gekregen.

En ik heb absoluut niks tegen Renault, ik hoop ook dat al die rechtzaken een keer ophouden maar met deze zaak zat McLaren in ieder geval niet fout.

9. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat heb ik ook niet gezegd en dat Renault wel fout zat, was ook wel duidelijk. Maar waarom moet McLaren dan dit soort uitspraken doen, dat is gewoon liegen en imo niet erg netjes.

10. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk begrijp ik het niet goed, waar liegt McLaren dan over?

11. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    In die post met dat bericht dat Renault McLaren wil aanklagen. Dan moet je even kijken naar dat vetgedrukte stukje tekst onderaan het bericht ;)

Waarom zeggen ze eerst 18 werknemers en dan nu opeens toch maar 9 en waarom eerst 780 tekeningen en nu opeens nog maar 18.

Laatst bewerkt: 7 dec 2007
  12. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat had ik gelezen en het is inderdaad vreemd dat ze het zo hebben uitvergroot, misschien dat ze daar ooit nog met een verklaring voor komen.

13. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    K'zag net op het nieuws dat Alonso terug gaat naar Renault. Wie is er nou weg bij Renault dan, en wie komt er bij McLearen bij?

Heb F1 een tijdje niet echt bijgehouden :+

14. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Het rijdersduo voor 2008 is Alonso en Nelsinho Piquet. Ik vraag me wel af waar heikki kovaleinen dan heen gaat. Hij heeft er maar 1 jaartje gereden, en hij reed echt niet slecht. :confused:

15. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    McLaren! \o/

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Kovalainen hoort gewoon in de F1 thuis. Hij heeft voldoende talent en heeft potentie om een grote rijder te worden. Kovalainen naar McLaren zou echt ideaal zijn. Mooi en goed duo, Hamilton en Kovalainen. Lees net dat Kovalainen weg moest bij Renault vanwege z'n snelheid. Men wil geen situatie zoals Hamilton - Alonso. Zou tof zijn als Piquet Alonso de oren wast. :+
    Maar Kovalainen zou ik echt graag bij McLaren zien!

17. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mag wel hopen dat Kovalainen naar McLaren gaat en niet bijv. die opoes de la Rosa of Ralf.

18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dat lijkt me een prima deal inderdaad.

Hoe zit het met de veiligheid? Zijn er nog regels veranderd om de sport aantrekkelijker te maken? Ik heb het nieuws totaal niet meer bijgehouden het afgelopen jaar omdat ik er geen flikker meer aan vind (zelfs in zo'n 'spannend' seizoen), maar iedere winter wordt de hoop weer groter op wel eindelijk weer eens spectaculaire races. Hopelijk word ik weer 'ns een keer niet teleurgesteld.

19. JeePee

JeePee Guest

Traction Control is verbannen...

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina