Racisme, extreem nationalisme en white power

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 3 nov 2005.

  1. SoulSleeper X

    SoulSleeper X Stampertje

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Afgezien van het belachelijke voorbeeld in je laatste alinea vind ik je eerste opmerking hooguit vervelend. Die jongen heeft een slechte ervaring gehad met zulk tuig en is egocentrisch omdat hij na dit "opstandje" angst heeft gekregen voor dit soort lui.... Volwassen reactie van je! Het is immers niet meer dan normaal dat iemand na zo'n situatie niet meer lekker in zijn vel zit, het is een actie, reactie.
    En het feit dat hij er geen "last" van heeft is gebaseerd op Artikel 424 Strafrecht genaamd "straatschenderij". Dat soort lui komt niet naar je toe om gezellig een praatje met je te houden of een kop koffie te drinken.(Ik heb het hier zowel over zwart als wit tuig, immers tuig kent geen kleur)

    Over in het moedertaal praten ben ik het gedeeltelijk met je eens.
    Ten eerste zie ik het probleem ook niet dat men in het Berbers of iets dergelijks praat. Mogen ze zelf weten, ik stoor me daar niet aan en zie dara ook geen gevaar uit voort bloeien.

    Maar over het vrije woord wil ik wel iets kwijt; Men in Nederland hebben de illusie dat hen vrij staat alles te kunnen verwoorden in het openbaar, hoe vulgair, onorthodox of denegerend dan ook. Van die visie moeten we eens af stappen, een striptekening is kunst en humor. Maar sommige mensen gaan te ver(Hans Teeuwen zoekt de grens ook lekker op), ik daag een Nederlander uit om met dit "vrije woord" een democratisch land als Amerika in te stappen. Vervolgens trek je lekker naar het platteland in de buurt van Las Vegas, en gaat hen haarfijn uitleggen hoe belachelijk je Amerika vindt en dat Bush een beurt nodig heeft van een stevige gozer. Ik garandeer je dat ze je niet meer terug vinden......

    Men moet eens gaan beseffen dat je gewoonweg niet ALLES kunt en mag zeggen. Voor de moslims staat het geloof hoog in het vaandel en dat moet je respecteren. Dit geld ook voor de moslims met hun homo-opvattingen bijvoorbeeld, het is tweezijdig. Maar ik wil alleen duidelijk maken dat die Nederlandse arrogantie met als handvest "het vrije woord" getemt moet worden, je moet je grenzen trekken en anders de consequenties aanvaarden!

    Verder vind ik je naiviteit/verdedigende rol opvallend; Je hammert te veel op huidskleur, en romantiseert het hele gebeuren. Je hebt wel erg grote oogkleppen op als je die "lieve" groepjes allen gezellig samen ziet komen om wat te kletsen of naar zijn "mooie" brommer te kijken. Het feit is dat die groepjes een probleem zijn, een groot probleem. De overheid heeft jouw oogkleppen geleend volgens mij want ze negeren het compleet. Wilders is mij te extreem maar dat is een andere discussie.

    Generaliseren is heel fout en daar zal ik ook mee eindigen; Voordat ik een hatelijke reactie ontvang wil ik duidelijk maken dat tuig geen kleur kent, althans voor mij. Ik ben alles behalve een racist, en generaliseer absoluut niet.(over het algemeen dan) Maar let's face it, het probleem ligt letterlijk op straat en men komt daarme erg vaak in aanraking. En de kampers, mafialeden, gangmembers, blank tuig, bruin tuig (om toch maar even te generaliseren:thumbs: )zijn allemaal hetzelfde helaas is het wel zo dat een groot deel van de 12-jarige tot 22 jarige hangjongeren van buitenlands komaf zijn, en je bent erg afwezig als je dit niet opvalt.

    Ik kan nog zoveel praten hierover maar wacht eerst je reactie af.
     
  2. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kende vroeger iemand, en altijd was het op school, kut marrokanen dit, klote turken dat, ik fietste een x met hem mee en toen durfde hij niet over een bruggetje omdat er "marrokanen" stonden, en dat heeft ie echt niet vanzichzelf, want als ik vraag waarom ie marrokanen kut vind is het altijd van:
    ik heb gehoord dat, mijn broer zei dit, mijn ouders zeiden dat.
    misschien probeerden z'n ouders hem wel tebeschermen, maar elke x als hij langs een marrokaan loopt schijt ie bijna in z'n broek,
    kan je volgens mij beter naïef zijn en denken dat je toch niet in elkaar geslagen wordt, dan dat je met een grote boog om ze heen loopt

    @ iemand over z'n brommer
    ohnee, die "marrokanen' kijken naar me brommer, kut ik moet hier wegwezen, anders gaan ze hem jatten. of ze gaan me slaan.

    en als er een paar blanken kijken voel jeje trots op je brommertje, hoezo seletieve waarneming?
    heb nognooit ruzie gehaad met marrokanen of blanken of wat dan ook,
    op de manier die hier beschreven wordt.

    als je voordat je iemand een beetje kent of gesproken heeft omdat ze in een groepje staan, een bepaalde taal spreken, of een bepaalde manier zich kleden,
    al een kut marrokaan vindt en tuig, en in de "die kut marrokanen " categorie schuift, is dat gewoon paranoia,
    en je hebt alleen jezelf ermee,
     
  3. Towel

    Towel Guest

    K vind het vreemd dat mensen hun angsten koppelen aan afkomst. "Een groepje marokanen vermijdt ik liever want met hun moet je geen ruzie". JEZUS!

    Ook ik fiets wel eens met maten naar stad en dan staat en groepje turken naar je te brulle of hoe dan ook. Voor hetzelfde geldt zijn het jongens van nederlandse afkomst. Vaak zijn jongeren gewoon vervelend als ze teveel hebben gezopen, ongeacht hun afkomst.

    Je hebt een gevecht gehad mnet een marokaan, dus nu ben je bang voor marokanen. HAHA! Dan mag je van mij part in therapie hoor. Ik heb vroeger ruzie gehad met mn buurjongetje, nu ben k bang voor jongetjes met blonde stekeltjes.....

    Ik hoop dat de jongeren tegenwoordig niet alles in hokjes stoppen.
     
  4. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    vind ik onzin. sorry hoor maar het hadden net zo goed een groepje wat dan ook kunnen zijn die hem hadden geslagen. Om na zo'n incident meteen bang te worden voor turken in het algemeen vind echt belachelijk. Erger is nog dat hij nu zegt nooit goed te spreken over turken/marrokanen.

    Ik weet heel goed dat een hele hoop van die jongeren niet deugd, heb ik ook gezegt in dit topic en als het onderwerop opkomt in mijn vriendengroep ben ik altijd diegene met de meest intolerante mening over dit soort jongeren.

    Maar ik vind sommige dingen die hier gezegt werden echt belachelijk.
     
  5. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het er wel mee eens dat je niet helemaal psycho Turken/Marokkanen moet gaan ontwijken, maar er zijn gewoon types waar je liever niet teveel mee in contact komt. Heeft niks met afkomst te maken, maar gewoon met gedrag. Ik heb gewoon een grafhekel aan kampers van alle soorten en maten. Ik kan me er echt aan ergeren als er weer eens zo'n clubje van die gangstertjes ergens staat te paffen/tuffen/krassen in bankjes/schreeuwen/brommeren etc., die ruzie zoeken met iedereen die ze niet aan staan.
    Ik denk altijd maar: over 10 jaar komen die kampertjes mijn vuilnis gezellig ophalen iedere week:)
     
  6. Towel

    Towel Guest

    @Biba, precies daar heb ik ook de pesthekel aan. Maar wij zijn dan wel reeel om te zeggen dat de marokanen niet de oorzak zijn. Dat is kortzichtig. Ik ben meer van mening dat grotendeels van de mavo relschoppers zijn. Ik zeg hierbij niet allen natuurlijk, maar veel jongeren spoken op school geen fuck uit (vandaar mavo), doen dan stoer buiten met matties..

    Kleein beetje offtopic, maar wat vinden jullie van het meisje dit als eerste wordt geintervieuwd? http://www.geenstijl.tv/2007/11/rutger_en_de_rellende_rotschol.html

    Ik kan me daar nog steeds aan irriteren, niet normaal nederlands praten voor de camera maar als een dikke mogool met je vriendinnejtes stoer doen over je afkomst. Ga daar dan snel naar terug als je het zo vet vind:{
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 dec 2007
  7. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Nou dat zie ik eerder als de rede achter al dat gekloot, dit is het domme volk dat zich gewoon niet weet/kan gedragen. Tegen de tijd dat ze ''volwassen'' zijn denk ik toch dat een deel gewoon direct in de ziektewet terecht kom of inderdaad vuilnis gaat ophalen.

    Dit het echt niets te maken met ras kleur of geloof, dit IS gewoon dom volk dat opgroeit als een kudde dier. Ik heb ook een hekel aan al die (witte?) gasten met bontkragen en glazen oorbellen met hun ipod en en hun halve petjes...

    Boven beschreven volk is waaruit die groepjes bestaan, dommer dan strot en alles draait om ''respect''. Als je natuurlijk met respect egocentrische macho gedrag bedoelt dan zitten ze goed.
     
  8. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ruzie met turken/marrokanen is bijna net zo erg als ruzie met een meisje.
    Ze komen meteen met 10 man op je af, 1 begint te duwen/slaan wat dan ook en als hij je niet aankan komen ze met 2e, etc.
    Zulk soort mensen zul je ook wel hebben die gewoon uit nederland komen maar zeg nou zelf, die zie je véél minder.

    Bij ons in het dorp lopen 10-12 jarige turkse meisjes rond en als je langskomt schelden ze je helemaal af, echt niet normaal gewoon.
    Zo erg dat je ze het liefst aanrijd met je scooter..
    Kan je negeren, maar als je wat zegt dan heb je die 10 mensen weer achter je aan..

    Het ligt denk ik gewoon bij de opvoeding van die mensjes, want ze lopen heel de dag buiten, problemen zoeken etc..
    Al zijn de ouders vrij streng, als je tegen een turk/marrokaan zegt dat je even naar zijn of haar pa gaat en het uitleggen kappen ze meestal wel (onder de 15 jaar dan) want die worden volgens mij helemaal afgeslagen thuis.
     
  9. Yko

    Yko Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik me altijd afvraag, wonen er veel allochtonen in de dorpen/op het platteland?

    Ik heb vaak het idee dat op het platteland de vreemdelingenhaat veel hoger ligt, terwijl de allochtonen voornamelijk hier wonen?

    Dat gehang op straat vind ik eigenlijk niet zo vreemd, die flatjes wel eens van binnen gezien waar men met de hele familie in woont, wordt je ook niet vrolijk van. En de ouders begrijpen vaak weinig van Nederland en hebben dus totaal geen oog of invloed op wat die kinderen doen.
     
  10. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon ik friesland en hier zijn inderdaad stukken minder allochtone Nederlanders.
    Maar of dat nou komt omdat hier meer vreemdelingenhaat is dan ergens anders...
    Persoonlijk ga ik er van uit, dat er in de stad meer te beleven is: meer werk, meer "soortgenoten" (weet het niet beter en korter te vermelden), meer woningen.

    Vroeger (uhhum :x) behoorde ik ook altijd bij het hangvolk, maar dan gingen we niet zo maar mensen uitschelden, of lastigvallen.
    Wij hadden lol met elkaar. natuurlijk haalden wij ook wel kattekwaad uit, maar dit soort groepen zie ik nu amper nog, zijn die soms verjaagd ofzo?
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    @ Soulsleeper X.. met jou kan ik praten.

    @ SmartAss.. ja je kunt zo denken maar het is zo.. wij komen uit een klein dorp. daar wonen sinds kort asielzoekers. die mensen proberen de nederlandse taal en die groeten beleefd.. dat vind ik goed. dan zul je mij niet vervelend over die lui horen praten. maar ze gaan naar de stad voor nederlandse les en je merkt gewoon dat ze anders worden. er stopt nu meestal rond 9.30 een BMW en een Golf met harde KABOEM muziek. en er stappen altijd 2 gure figuren uit en lopen standaart naar hun huis. dit is nog nooit voorgekomen in ons dorp.. denk je dan dat ik dat ineens normaal ga vinden.

    En over die brommer.. ja het is een speciale uitgave van een brommer zijn er 1250 van gemaakt. dus denk maar dat ik daar zuinig op ben.

    en nog steeds vind ik dat je open moet staan voor andere mensen en culturen maar als je ziet hoe ze naar je kijken en zitten aan/naar je brommer dan denk ik van JE MEOT VAN ANDER MANS SPULLEN AFBLIJVEN. maar die lui zoeken gewoon de grens op...
     
  12. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees jou verhaal nu al 3x door, maar ik zie de link van de BMW en Golf met harde KABOEM-muziek niet.
    Nu er een asielzoekercentrum komen die steeds, of zijn ze er komen wonen?
    en wat voor gure figuren, allochtonen, of skinheads, of aso's?
     
  13. Yko

    Yko Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap ook wel waarom ze in de randstad wonen, maar hoe het dan kan dat beelden op tv over lonsdale-jongeren en dergelijken voornamelijk uit Limburg etcetera komen? Als ik soms van die jongetjes hoor praten vraag ik me af of ze überhaupt wel eens een allochtoon gezien hebben bij wijze van spreken.
     
  14. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh op zo'n manier bedoel je.
    Jah ik ken ze, die hebben we hier in Friesland ook.
    Vooral in de kleinere dorpen, jongentjes van 12 tot 17 die helemaal in dat lonsdale nazi zitten en het cool vinden om met de Hitlergroet op de foto te gaan.
    Ik heb er ook eens een middag bij gezeten (niet te verwarren met er bij horen) en het verbaasde me echt.
    Stomzinnig kudde gedrag en tegen buitenlanders zijn terwijl we die hier bijna niet hebben.

    Wat de boer niet kent eet ie niet.
    Helaas en als ze het ook niet willen proberen ligt het er gewoon aan dat hun kleine hersentjes de jaren lange inteelt niet meer aankunnen en elke vorm van verandering afstoten.
     
  15. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dat komt omdat ze er niet direct tussen wonen, ze weten de goede van de slechte niet te scheiden dat [SIZE=-1]creëerd[/SIZE] hun eenzijdige gedachtes. Als je vanuit een rustig plattelands dorp de stad in gaat om bijvoorbeeld te winkelen worden ze confronteert met allerlei dingen die zich niet afspelen (of in vele mindere mate) in hun rustige dorp. :)
     
  16. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah dat ook natuurlijk \o/
    Die mensen kennen allochtonen ook meestal van uit de media (de meest opjectieve bron :x)
    Wie wil er nou weer weten dat een allochtoon een kat uit een boom red,
    het is veel leuker om te melden dat er "ze" weer een tasje hebben gestolen van een bejaarde vrouw :{
     
  17. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    In dorpen is de afkeer tegen allochtonen wel wat hoger denk ik. Zelf woon ik in een plaatsje, Delden dus, wat door moet gaan voor stad. Het heeft maar 7500 inwoners.. hoe dan ook, er wonen hier wel een aantal natuurlijk, maar echt veel is het niet. Als je allochtonen niet echt heel vaak van dichtbij meemaakt, basseer je je mening op wat je hoort en ziet.

    Wat wij dan weer zien, is dat vooral turken/marokkanen agressief zijn, stelen, grote bek leveren, 'hangen' en dus vaak overlast veroorzaken. Dan hoef je nog maar 1 of 2 slechte ervaringen met een turk of een marokkaan te krijgen na die verhalen/beelden en je hebt je mening klaar. Zelf haat ik geen turken of marokkanen bijv., maar het zullen over het algemeen niet mijn beste vrienden worden. De meesten zijn echt van het 'wij' en 'wie ons wat maakt'..

    Sommigen doen hier wel net alsof turken&marokkanen hetzelfde zijn als nederlands omdat het ook mensen zijn. Door hun eigen cultuur zijn ze nou eenmaal anders dan dat Nederlanders zijn. Kun je ontkennen als je wil, maar ik weet het zeker. Ze denken anders, gedragen zich anders.. vooral zo'n patsercultuur. Neemt niet weg dat er genoeg 'goeden' tussen zullen zitten, maar ik hoef er vaak niet zo mee om te gaan. Dat is je eigen keuze.

    Het echte extremistme zit echter in de steden. Dorpen & platteland heeft meer te maken met ontwetendheid en dat mag ook geen echte haat heten. Die debielen die de straat opgaan met hakenkruizen etc, die komen uit de steden. Doordrenkt met haat... domheid of ontwetendheid kun je plattelanders niet kwalijk nemen, extremistme i.c.m. geweld is nog veel erger. Tuig.
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2007
  18. TumTumTum

    TumTumTum LoW Wattuppaaa

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    DINGDINGDINGDINGDING----> u gaat door voorrrr deee fietspomp..

    Dat is het woord dat ik veels te weinig tegen kom in deze hele discussie.
     
  19. venom NL

    venom NL Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    0
    ineens wil ik geen leraar worden

    Is dit normaal of zo, want zat weer eens op youtube te zappen en toen kwam ik genoeg van dit soort filmpjes tegen...
    Half nederlands sprekende jongeren die de leraar voor gek zetten of afzeiken...
    Bij ons op school hadden we nog een beetje respect voor leraren.
    Het zullen wel weer een paar slechten zijn, maar het geeft wel weer een beeld.
    Zeker na al die stakingen enzo :{
     
  20. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Dat een leerling zo flipt is natuurlijk te debiel voor woorden, maar hoe kan je het linken aan de allochtoon? Ik heb genoeg autochtonen op dezelfde manier zien flippen hoor....
     

Deel Deze Pagina