In dorpen is de afkeer tegen allochtonen wel wat hoger denk ik. Zelf woon ik in een plaatsje, Delden dus, wat door moet gaan voor stad. Het heeft maar 7500 inwoners.. hoe dan ook, er wonen hier wel een aantal natuurlijk, maar echt veel is het niet. Als je allochtonen niet echt heel vaak van dichtbij meemaakt, basseer je je mening op wat je hoort en ziet.
Wat wij dan weer zien, is dat vooral turken/marokkanen agressief zijn, stelen, grote bek leveren, 'hangen' en dus vaak overlast veroorzaken. Dan hoef je nog maar 1 of 2 slechte ervaringen met een turk of een marokkaan te krijgen na die verhalen/beelden en je hebt je mening klaar. Zelf haat ik geen turken of marokkanen bijv., maar het zullen over het algemeen niet mijn beste vrienden worden. De meesten zijn echt van het 'wij' en 'wie ons wat maakt'..
Sommigen doen hier wel net alsof turken&marokkanen hetzelfde zijn als nederlands omdat het ook mensen zijn. Door hun eigen cultuur zijn ze nou eenmaal anders dan dat Nederlanders zijn. Kun je ontkennen als je wil, maar ik weet het zeker. Ze denken anders, gedragen zich anders.. vooral zo'n patsercultuur. Neemt niet weg dat er genoeg 'goeden' tussen zullen zitten, maar ik hoef er vaak niet zo mee om te gaan. Dat is je eigen keuze.
Het echte extremistme zit echter in de steden. Dorpen & platteland heeft meer te maken met ontwetendheid en dat mag ook geen echte haat heten. Die debielen die de straat opgaan met hakenkruizen etc, die komen uit de steden. Doordrenkt met haat... domheid of ontwetendheid kun je plattelanders niet kwalijk nemen, extremistme i.c.m. geweld is nog veel erger. Tuig.
Laatst bewerkt: 13 dec 2007