Tja, Lars Ulrich is de oprichter van Metallica he, dus die trap je er niet zomaar uit. Maar goed, iedereen weet wel dat Metallica niet meer is als vroeger. Maar ik wil zo gewoon zo graag nog live zien, hoe dan ook. Master of Puppets blijft mijn alltime favorite plaat, daarom.
Disturbed is inderdaad metal. Wel één van de zachte vormen. Het neigt steeds meer naar gewoon hardrock. Maar goed, het blijft een vette band.
Maar goed, zoals Cookie X al aangeeft, het ligt er puur aan hoe heavy je het wil hebben. Ik persoonlijk luister naar veel verschillende genres, wat in stijlen sterk van elkaar verschild. Death en Thrash-metal en Hardcore (niet die electronische he) trekt mij overigens het meeste aan, wat hele agressieve genres zijn.
Een paar bands uit mijn favorietenlijstje:
Sepultura, Soulfly, Metallica, Arch Enemy, Hatebreed, Heaven Shall Burn, Fear Factory, Finntroll, Black Sabbath, Lamb of God, Pantera en Volbeat.
De ene band is wat meer gangbaar dan de ander voor de beginner. Ik denk dat Black Sabbath of Volbeat een goed vervolg is. Black Sabbath wordt gezien als de grondlegger van Metal en is gewoon zeer goed (Overigens ook erg oud).
Volbeat is een vrij nieuwe band uit Denemarken. Op dit forum zitten er vooralsnog nog weinig liefhebbers van deze band. Maar ik vind ze erg goed in ieder geval. Ook erg gangbaar voor de beginner
Laatst bewerkt: 17 dec 2007